Gå til innhold

tatovering

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Mannen min vil ta tatoeringer i ansiktet. En "bord" nedover på hver side. Jeg vet ikke helt hva jeg syns om dette. Noen som har noen meninger om dette? Han ville egentlig ha i hele ansiktet, men det takler jeg ikke. Skal jeg la han "få lov" til å ta de på siden ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde det ikke var lov å tatovere seg i ansiktet i Norge jeg?

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg trodde det ikke var lov å tatovere seg i ansiktet i Norge jeg?

Det har vi faktisk ikke undersøkt. Tja. . Vi har faktisk sett noen med det, men det er mulig de har fått gjort det i utlandet. Men hvis det er lov da , noen meninger om det ?

Gjest Gjest_anita_*
Skrevet

Dersom arbeidet er fint utført, så kan det dære veldig pent synes jeg :) Syns folk må få være som de selv har lyst å være,han skader jo ingen ved å tattovere seg i ansiktet. Eneste negative er at han kanskje vil møte endel fordommer i arbeidslivet senere i livet(bortsett fra hvis han er tattovør eller lignende selv)

Gjest Lamia Lenis
Skrevet

Det er lov å tatovere seg i ansiktet. No prob. Og han må virkelig få lov til å velge det selv.

Skrevet
Mannen min vil ta tatoeringer i ansiktet. En "bord" nedover på hver side. Jeg vet ikke helt hva jeg syns om dette. Noen som har noen meninger om dette? Han ville egentlig ha i hele ansiktet, men det takler jeg ikke. Skal jeg la han "få lov" til å ta de på siden ?

Jeg synes det er altfor drøyt! det er jo praktisk talt umulig å fjerne, tenk framover da? med tanke på jobb og førsteinntrykk kan jo dette være veldig problematisk og ikke så veldig sjarmerende. hva ville du tenkt som førsteinntrykk om det kom inn en mann/dame med tatoveringer i fjeset?

Gjest Lamia Lenis
Skrevet
hva ville du tenkt som førsteinntrykk om det kom inn en mann/dame med tatoveringer i fjeset?

Jeg ville tenkt at han/hun var tøff, og at han/hun ikke bryr seg om andres meninger. Positivt, synes jeg. Jeg kjenner en som har tatovering på haken, og han planlegger en til som skal gå over halve ansiktet. Gleder meg til å se den når den er ferdig :)

Gjest antigartner
Skrevet

Siden du spør om meninger:

Det gjør et utelukkende negativt inntrykk på meg, i alle fall.

Eksempelvis, hvis jeg som arbeidsgiver hadde hatt valget mellom to ellers likeverdig kvalifiserte arbeidssøkere og den ene hadde hatt tatovering i ansiktet, ville jeg uten tvil ansatt den andre. I andre situasjoner, som f.eks hvis en kursholder har tatoveringer i ansiktet, ville jeg trolig hatt vanskelig for å ta vedkommende helt seriøst, og i tillegg blitt distrahert av "dekorasjonene". (Dette avhenger sikkert av tema for et eventuelt kurs.)

Den som kommenterte at det gir inntrykk av at en ikke bryr seg om andres meninger har forsåvidt rett i det. Det er bare det at dette slett ikke bestandig er en positiv egenskap (f.eks i en jobbsituasjon!).

Skrevet

Ville absolutt ikke vært positivt nei. Dette er jo et hunområde som vises uansett, og jeg ville hatt vanskeligheter med å ta personen seriøst..

Skrevet

Det må han nesten få bestemme selv.

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...