Gå til innhold

hei

Gjest Lille Rosa på jobb

Fremhevede innlegg

Gjest Lille Rosa på jobb
Skrevet

Hei

Nok et spørsmål angående alkoholservering til middagen :fnise: ..

Vi skal ha 5-retters middag og skal sannsynligvis ha et glass hvitvin til forrett og deretter rødvin. Vi ønsker jo at folk skal ha noe å skåle i for hver tale, men unngå overskjenking så folk ikke blir for bedugget (inkludert meg :fnise:).

Hvordan kan man få kommunisert til gjestene hvor mye som vil bli servert osv?

Syns det er teit å gi beskjed om det "rett ut" for det er ikke snakk om at vi vil være gnukne på drikken, og jeg føler det lett kan høres sånn ut da..

I utgangspunktet tror jeg vi kommer til å gi beskjed til servitørene om at vi ønsker skjenking/påfyll til hver rett og at dette holder?

Hva tror dere/hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei

Nok et spørsmål angående alkoholservering til middagen :fnise: ..

Vi skal ha 5-retters middag og skal sannsynligvis ha et glass hvitvin til forrett og deretter rødvin. Vi ønsker jo at folk skal ha noe å skåle i for hver tale, men unngå overskjenking så folk ikke blir for bedugget (inkludert meg :fnise:).

Hvordan kan man få kommunisert til gjestene hvor mye som vil bli servert osv?

Syns det er teit å gi beskjed om det "rett ut" for det er ikke snakk om at vi vil være gnukne på drikken, og jeg føler det lett kan høres sånn ut da..

I utgangspunktet tror jeg vi kommer til å gi beskjed til servitørene om at vi ønsker skjenking/påfyll til hver rett og at dette holder?

Hva tror dere/hva gjør dere?

Jeg tror ikke det er nødvendig å opplyse om sjenkingene... Ved fem retter og sjenking før hver rett blir det mer enn nok, så jeg tror ikke du skal bekymre deg ;) Man legger gjerne opp taler osv i forbindelse med sjenking, dvs først sjenking, så tale, så mat. Slik har folk noe å skåle i under talen, i tillegg til at de får "matro" under bespisning.

Vi har ikke bestemt oss for om vi kjører på med sjenking fra servitørene, eller om vi setter ut vin på bordet. Hvis vi ender på sjenking, kommer vi til å sjenke, tale, spise, om du skjønner ;) Mulig vi sjenker hvitvin til forrett, og setter ut vin til hovedrett. Toastmaster vil opplyse om at man kan be om øl/mineralvann til maten, og da kan de gjerne be om det ved første sjenking, dvs hvitvinen til forretten... Hvis de re tomme for drikke ved servering av matrettene kan servitørene hente til dem, tenker meg at rødvinen står på bordet... Eller ikke :gjeiper: vet ikke helt hva vi gjør ennå ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...