Gå til innhold

selskapsnerver bryllupsfesten

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_jeanette_*
Skrevet

Jeg har ikke noe lyst på ett stort selskap med taler,tre retters middag osv., og kjenner samboeren såpass godt at d ønsker ikke han heller. Vi har liten familie,ca 20 stk i nærmeste . Og få venner som vi "må" invitere på feiringen.. Og liten råd har vi også!!

Noen tips om hvordan dagen kan feires?

Kirken er bestilt, juni 09. Så har jo ikke allverdens tid heller :) :)

Kunne egentli tenkt meg å bare reise med første fly etter vielsen bare meg,han (og muligens Tulla) på ei langhelh e.ling. Men vil samtidig feire dagen sammen med nærmeste familie.. Hater tanken på å pynte lokale, leie mat, skive taler, handle inn ditt og datt. Bruke mange tusen på selskap.

Det eneste jeg vil er å gifte meg med mannen i mitt liv :) :)

Noen tips om hvordan dagen kan feires?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ei venninne av meg reiste til Paris sammen med forloveden sin og ble gift. Hadde en romantisk langweekend der sammen. En eller to måneder etter at de var kommet hjem, holdt de en fest for nærmeste familie med middag og kaker på et hotell i byen.

Mannen min og jeg var også sånn at vi ikke ønsket å bruke alt for mye penger på en dag, men samtidig ville vi feire den sammen med nærmeste familie og bestevenner. Vi ble vel 20 stk på bryllupsdagen vår, og vi hadde en flott og intim sermoni og fest på et hotell. Pynting av blomster gjorde hotellet, og det kostet ikke så mye. Bordkort fikset jeg selv, og sanghefter fikset jeg selv.

Hele festen med 3. retters middag og fri øl og vin og brus og mineralvann, samt kaffe og kake, kjole til meg og dress til mannen min, blomster, hotellopphold for en natt, invitasjoner, bordkort, sanghefter, ble på den nette sum av 20 000 kr ca. Og det syntes vi var akseptabelt.

Det var den beste dagen i vårt liv, og flere har sagt at det var en utrolig fin sermoni og fest.

Eller dere kan reise bort dere to og ha en langweekend, og ha fest hjemme hos dere selv på et senere tidspunkt. Det kan jo bli et rimeligere alternativ enn å ha det på et hotell.

Dere kan også ha hageparty foreksempel med koldtbord. Det er en mulighet. Juni har jo som oftest pent vær.

Skrevet

Hva med lunsj-mottakelse? Hvis dere gifter dere tidlig i kirken så kan dere ha påfølgende lunsj. Det blir ikke fullt så formelt og dyrt, og da har dere f.eks. muligheten til å sette dere på et fly e.l. og reise bort på bryllupsreise samme dagen.

Ellers så kan f.eks. Color Line tilby skreddersydde festpakker på Kiel-fergene. Da får dere privat rom til selskapet og de ordner alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...