TessaRosa Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 1. desember begynner jeg å servere julekaker til mine gjester i et ferdig julepyntet hus. Når kan jeg begynne på baksten? Er det noen som vet hvor lenge f.eks Delfiakake, tørrkaker, blonder og andre julekaker kan stå? Begynner å bli litt ivrig - har så julestemning!
Jane F. Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Midten på november må da vre en god tid å begynne? hvis du skal bake slikt som lefser og flattbrød kan du begynne i dag:P Alt som er tørre kaker tåler å stå lenge så lenge de ikke blir utsatt for fukt, da slamner de.
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Småkaker kan fryses, og da er de som ferske når de blir tatt opp. Det gjør en husmoderlig vennine av meg hvert år.
Gjest Gjest_mocca_* Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Det går ann å begynne med noe nå; du kan lage delfiakake,julekake og kransekake og putte det i fryseren,holder seg veldig godt da. Tørre kaker ville jeg begynt med i slutten av november og oppbevare det på tette bokser.
mmmSjokolade Skrevet 31. oktober 2008 #5 Skrevet 31. oktober 2008 Begynner vanligvis til advent. Baker akkurat så mye som jeg rekker, og vi spiser det etter hvert. Blir så mye mat i julen likevel at det er litt koselig å spise småkaker mens man venter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå