Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 28. november 2008 #81 Del Skrevet 28. november 2008 Hey der. Tja, det kommer forekommer at menn også kommer med noen blikk her og der. Men det kommer veldig ann på situasjonen. Vi menn er jo kongen i gata hvis vi ligger med mange damer og får dessverre status av det. Det er også slik at veldig mange menn tror at damer tiltrekkes av ubetydelige ting (noen damer gjør dessverre det også) og kan derfor slenge litt med leppa fordi dem selv ikke er like godt stilt. Og dessuten så er det sjeldent utseende som er den mest påvirkende faktor for jenter. Sitert fra en bok jeg leste for litt siden: "Kvinner forelsker seg gjennom ørene, menn gjennom øyne". Veldig sant sagt. Jeg er ikke en "veldig kjekk mann". Jeg ser helt normal ut vil jeg selv si. Men jeg har faktisk blitt "banna" fra fester hos noen kompiser. (Ja, det er seriøst) Det ble begrunnet med at jeg tok oppmerksomheten til en dame som min kompis prøvde å sjekke opp. Jeg kan delvis skjønne avgjørelsen deres og har aldri satt noe spørsmålstegn ved det. Jeg respektere de fullt ut. Man kan finne en forbannelse i hver enkelt velsignelse. Dumt, men sant. Det kommer rett og slett helt ann på hva man gjør det til selv, og hvordan man velger å se på ting. Gud, så filosofisk jeg er i dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 28. november 2008 #82 Del Skrevet 28. november 2008 Jeg var jomfru til jeg var godt "voksen", men du aner ikke hvor mange jeg har pult med for å få jobber, kommet inn på skoler, og ikke minst gå foran køen på populære utesteder....(lenge før jeg hadde sett en tisselur...) Din skitne ***.. men til støtte har også jeg ligget rundt, med omtrent hele klassen...var visst snakk om kjøreskolelæreren også en gang.. kan ikke huske noen av delene, men dette er jeg blitt fortalt så..da må det kanskje stemme? Var visstnok over på "det andre laget" en stund også, men det er også gått i glemmeboka her hos meg i så fall. Føler med deg..! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 28. november 2008 #83 Del Skrevet 28. november 2008 Ja, det glemte jeg, jeg har både vært lesbisk og omvendt homser, OG blitt tatt for å være drag-queen.... Vanlige kvinner var ikke så glamorøse Jeg har tonet ned looken etter det, for å si det pent... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_angelina_* Skrevet 28. november 2008 #84 Del Skrevet 28. november 2008 ... og ironien i det at jeg for eksempel har vært ukomfortabel med utseendet mitt, og ofte vært ensom, fordi menn tør ikke nærme seg og kvinner misliker meg "by sight". Hehe ja, kvinner er jo et kapittel for seg selv.. Det var verst i de yngre dagene da, ble gjerne dratt inn på badet på fester av en eller flere og fortalt at jeg måtte slutte å sjekke opp typen til en eller annen - når jeg bare har sittet og snakket med ham. Evt så har han faktisk lagt an på meg og jeg har vært avvisende, men det tror jeg ikke det hadde vært noen vits i å berette en sinna kjæreste med venninnegjengen bak seg! Har også blitt dyttet og spent bein på ved et par anledninger av jenter jeg ikke kjenner, dette har til og med hendt i voksen alder. Men voksne kvinner er generelt mer selvsikre, selv om det jo hender at de kommer og nærmest setter seg på fanget til kjæresten og glor litt olmt på meg om jeg snakker med ham. Og kjærester til kompiser av meg synes ikke det er kjempestas at vi henger sammen, men det har vel mest med hvordan hun er og ikke jeg, tror jeg. Jeg har forøvrig også vært ukomfortabel med utseende, i hvert fall når jeg var yngre. Ble mobbet en del av ondskapsfulle jenter på ungdomsskolen, det satt i en god stund etterpå. Så ja, man kan definitivt finne en forbannelse i enhver velsignelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest *Mr Bond* Skrevet 28. november 2008 #85 Del Skrevet 28. november 2008 Til TS : Jeg er mann selv og kan egentlig skjønne din frustrasjon over menn. Selv er jeg av den litt mer beskjedne typen overfor damer, aldri vært noen sjekketype eller storflørter, men jeg ser heller på mennesker med respekt. Og da at man fortjener respekt utifra et vanlig menneskesyn. Opp gjennom årene har jeg vært i mannsdominerte miljøer, gjennom idrett, forsvaret o.s.v. og det er helt klart at mange menn (ikke alle) som definitivt ser på kvinnen som et sexobjekt. I de senere år, med ekstremt mer sexfokus i media, så har jo kommunikasjonen i sjekkereplikken og kurtisering blitt "råere" og hentydningene er mer direkte. Helt klart at dette kan være et problem for kvinner. Jeg mener at i mangel på respekt som kvinnen fortjener så kommer til dels "sjikanøse" hentydninger frem. Dette går generelt på holdninger til menn. Grakattene legger ikke mye imellom når de vil ha noen på "kroken". Det er svært synd at det er blitt sånn, og jeg er ikke alltid like stolt av å være mann når jeg hører hvordan noen menn snakker med/om kvinner de f.eks mener er lekre,sexy m.m som de vil "nedlegge". Det er nok mulig jeg har mer "gammeldags" syn da på hvordan man bør oppføre seg overfor kvinner eller mennesker generelt. Leit å høre om ditt tilfelle ihvertfall, men prøv å bruke "filteret" ditt. Hør på det du VIL høre, prøv å neglisjere mer kanskje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. november 2008 #86 Del Skrevet 28. november 2008 Hvis jeg var deg hi hadde jeg ikke brydd meg, livet er for kort til å kaste det vekk på menn som tror de er deilige og har sjangs på deg Dont worry Be HAPPY ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 1. desember 2008 #87 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg må si jeg er fryktelig glad at jeg ikke er en pen vakker dame, i enhver alder. Det dere beskriver høres jo rett og slett ondskapsfullt ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 1. desember 2008 #88 Del Skrevet 1. desember 2008 Flere her sier "hev deg over det!" "ikke bry deg!" osv. Man gjør det til en viss grad. Men hvis man ikke er kvinne selv, som har denne seksuelle utstrålingen, så er det vanskelig å forstå, tror jeg. Man blir utrolig ofte "offer" for menn med høy selvtillit og lav moral. Og det er ikke det man ønsker, og da kan det blir plagsomt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 1. desember 2008 #89 Del Skrevet 1. desember 2008 Flere her sier "hev deg over det!" "ikke bry deg!" osv. Man gjør det til en viss grad. Men hvis man ikke er kvinne selv, som har denne seksuelle utstrålingen, så er det vanskelig å forstå, tror jeg. Man blir utrolig ofte "offer" for menn med høy selvtillit og lav moral. Og det er ikke det man ønsker, og da kan det blir plagsomt. Hey igjen Kate. Jeg er ikke en kvinne, og har derfor heller ikke den kvinnlige seksuelle utstrålingen. Og ja, det gjør det vansklig for meg å sette meg i din situasjon. MEN, jeg kjenner godt til den andre siden av gjerdet. Jeg har en del mannlige venner av typen høy selvtillit og lav moral som du sier, noe jeg synes er veldig synd. Jeg har også hatt gjentatte samtaler med flere menn om akkurat hva de legger merke til ved en dame. Og det er veldig mange som hovedsaklig bryr seg om utseende, og ikke legger så stor vekt på personligheten. Nok en ting som er synd. Men, ikke dra alle menn over en kam. Det finnes et par som faktisk er ganske allright Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 1. desember 2008 #90 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg vet, og jeg er klar over det, og jeg har truffet flere av den andre sorten også. Dessverre så roper de litt lavere enn de andre. Poenget i innlegget mitt over var at "bare slutt og bry detg" er ikke alltid det letteste å gjøre. For ikke å snakke om: "Ta det som et kompliment!" Man må heller flytte fokus, noe jeg stort sett gjør. Allikevel så tror jeg man må ha opplevd det, for å forstå. Derav mine sypmatierklæringer til TS og Angelina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 1. desember 2008 #91 Del Skrevet 1. desember 2008 Ja, det allrighte mennen skriker litt lavere enn alle de andre. Men det trenger jo ikke bety at du ikke legger merke til de. Det er rett og slett mennesker som ikke har det store behovet å markere seg selv som alle andre, av ulike årsaker. Det å slutte å bry seg eller å ta det som et kompliment kan ikke alltid være så enkelt. Det kommer jo helt ann på hvordan du selv velger å oppfatte en situasjon, og endre oppfattelse av slike ting tar tid. Det skjer ikke over natta, snarer tvert imot. Jeg gjentar, jeg kan på ingen måte sette meg i deres situasjon. Jeg har aldri heller hevdet at jeg kan det. Men litt forståelse har jeg nok. Selv om det bare er bitte litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 1. desember 2008 #92 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg legger merke til dem. Jeg legger merke til deg, foreksempel, du skriker ikke så veldig høyt. Dessverre er det slik at i perioder, når man har lyst til at noen skal falle for en, og å se de gode indre egenskapene, så er det utrolig tungt når man bare får høre hvor sexy, sensuell og attraktiv man er... Hvorfor kan ikke noen si, du er omsorgsfull du, eller du er jammen morsom eller fy søren du lager verdens beste mat... Tror det er det denne tråden handlet om. Og som jeg skrev tidligere nå har det sluttet å bry meg, og jeg tenker ok, han syns jeg var sexy, takker og bukker og går videre. For i bunn og grunn er det ikke en mann som kun syns jeg er sexy jeg ønsker. Men han må f lov til å mene at jeg er det, selv om jeg ikke ser det selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 1. desember 2008 #93 Del Skrevet 1. desember 2008 Takk for at du legger merke til meg, denne lille annynom oppmerksomhet du gir meg setter jeg pris på Jeg kan ikke svare på veine at mitt kjønn, men jeg kan svare på veine av meg selv Det beste komplimanget man kan gi til en kvinne går på det indre (dette burde alle dere mannlige lesere notere bak øret). Det er faktisk noe jeg har tenkt over før, når jeg holdt på med et prosjekt. Jeg tenkte over hvordan man kan få en dame til å føle seg spesiell og satt pris på. Det jeg kom frem til var at det er komplimanger på det indre som er best. Og nei, jeg snakker ikke om tafatte oppdikta komplimanger. Skal man si noe pent om en annen person burde du mene det, ellers vil det blim oppfattet som falsk. Jenter legger lett merke til det. Grunnen til at jeg fant ut dette var rett og slett fordi jeg tenkte på hvordan man kan bygge opp selvtilliten til en dame. Videre kom jeg frem til at hvis en middels "looking" dame legger ut profil med bilde på en eller annen dating side vil hun bli "forfulgt" av menn som gir henne masse komplemanger på hennes utseend. Over tid vil ikke disse komplimangene ha noe verdi lenger, hvertfall ikke fra menn som enda ikke har fått en spesiell plass hos henne. Gjerne korriger meg hvis jeg tar feil her jenter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2008 #94 Del Skrevet 1. desember 2008 Flere her sier "hev deg over det!" "ikke bry deg!" osv. Man gjør det til en viss grad. Men hvis man ikke er kvinne selv, som har denne seksuelle utstrålingen, så er det vanskelig å forstå, tror jeg. Man blir utrolig ofte "offer" for menn med høy selvtillit og lav moral. Og det er ikke det man ønsker, og da kan det blir plagsomt. Jeg vet, har vært ett offer selv uttalige ganger... har bidratt til å gjøre meg til en menneske kjenner og har fokusert positivt... det kunne nemlig vært værre... tenk hvis ingen menn så meg, gav meg oppmerksomhet eller jaktet på meg... jeg velger selv hvem jeg går lengre med.. dessuten så merker man fort om det er noe å satse på.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emelie Skrevet 1. desember 2008 #95 Del Skrevet 1. desember 2008 Jeg har full forståelse for at dere jenter kan være oppgitt, men det er allikevel en ting som slår meg: at dere ikke aner at det hvilken gave det er å være sjeldent sexy og vakker. Det er jo en grunn til at disse kvinnene er råtne mot dere; de er grusomt misunnelige. Det dere har er noe de fleste andre mennesker skulle ønske de hadde. Så jeg skulle ønske dere kunne sette pris på det også. Forestill dere at dere ikke hadde utseendet med dere, men var grå mus. Jeg er sikker på dere ikke hadde foretrukket det. Men det er mange mennesker som må avfinne seg med å bare være grå mus (utseendemessig) livet igjennom. Så sett pris på det dere har så lenge dere har det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 2. desember 2008 #96 Del Skrevet 2. desember 2008 Godt skrevet siste to! For meg var dette verst de årene jeg slet med utrolig dårlig selvtillit. Da ble det veldig vanskelig å takle seksuell oppmerksomhet, når det er alt du får, og du selv syns du ser ut som roadkill... Jeg ønsket å bli sett som et godt menneske, men følte ingen så innafor det ytre. Nå er jeg tryggere og tar denne oppmerksomheten for det det er. Ja, tidvis ønsker jeg en kjæreste, men de mennene som bare er opptatt av det ytre opptar ofte plassen til de som jeg selv liker. Det ytre er ikke vesentlig for meg hos en partner. Jeg må like det jeg ser, men jeg liker ofte det andre ikke ser,... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aline Skrevet 2. desember 2008 #97 Del Skrevet 2. desember 2008 Jeg har faktisk begynt å skjønne hva dere snakker om i det siste.. Etter at jeg begynte med en ny form for dans, har jeg tydeligvis endret noe i meg selv som plutselig gjør at jeg får utrolig mye oppmerksomhet av den typen dere snakker om. Kun seksuell! Og fra gud og hvermann, at de er gift ser ikke ut til å plage dem.. vi kan jo bare.. you know. Begynner plutselig å lure på om jeg utstråler noe jeg ikke vil ustråle, at det å være lidenskapelig opptatt av dans, kan ha den typen konsekvens, har jeg aldri opplevd før, og det er fryktelig skuffende rett og slett fordi lidenskapen ikke har noe med at jeg ligger med hvem som helst å gjøre. Den er på dansegulvet, og den forblir på dansegulvet! Om jeg ikke treffer noen som faktisk er interessert i og interessante som noe MER. Selv har jeg aldri egentlig vært plaget med den typen oppmerksomhet før, og har nok kanskje vært aldri så lite missunnelig på de som får den, fordi jeg ville også bli sett på som sexy, ikke bare søt og uskyldig... vel, det er en veldig liten forskjell på å føle seg sexy og på å føle det som man ser lett på tråden ut... For begge deler vil vel føre til at menn prøver seg seksuellt. men jeg ønsker ikke å slutte å være lidenskapelig likevel, det gir så mye positiv energi å bare få leve ut og føle lidenskapen i dansen, musikken. bevege seg etter rytmen og nyyyte. Om det så gjør at jeg må kakke eks antall duster i huet med noe hardt, så får jeg vel bare ta den runden.... forhåpentligvis klarer jeg å kunne både nyte og være den jeg er, og samtidig bli sett på som mer en lett. Selv om man ikke skal vite slikt pga jante, så vet jeg at jeg er en god danser, og at folk liker å se på meg når jeg beveger meg på dansegulvet (menn som kvinner), jeg elsker å danse og har stor passion i forhold til det, det er mye av livet mitt. Å måtte slutte å gi det mitt alt, bare fordi noen ikke klarer å skjønne forskjellen på lidenskap idans og lett på tråden, er skummel. Håper jeg slipper det valget. Det jeg ikke skjønner, er at de jeg er venner med i miljøet, menn altså, som jeg er trygg på at ikke vinner noe på å lyve for meg, sier at jeg ikke utstråler at jeg er lett på tråden. Så dersom jeg ikke ustråler det, og vi alle danser dans som ER lidenskap og sensuell, hvorfor tror de at de kan alle disse som bare er ute etter ett ligg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 2. desember 2008 #98 Del Skrevet 2. desember 2008 Nå ble jeg fryktelig nysgjerrige på hvordan dans du danser, både av ren nysgjerrigehet og at jeg selv elsker å danse. En annen ting, jeg sitter å leser gjennom en bok for andre gang nå, som går akkurat på dette med kvinner og seksualitet. Jeg tror også dere kunne hatt gleden av den boksen. David Shade - Secrets of Female Sexuality En vennelig tanke fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kate_* Skrevet 2. desember 2008 #99 Del Skrevet 2. desember 2008 *tørt* Hø, er det noe jeg skulle likt å vite om så er det female anti-sexuality... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 2. desember 2008 #100 Del Skrevet 2. desember 2008 Vel, det er mer de første 60-80 sidene jeg tenkte ville passe mer for dere. Boka forklarer litt om hvordan kvinner, flest så klart, ønsker og bli oppfattet og behandlet. Både på soverommet og i stua. Men ok, tipset var ment som et tips. I'm on your side you know Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå