Gå til innhold

Hvilken shampoo bruker du?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Ethereal

Hvilken shampoo/balsam bruker du, og hva slags hår har du?

Jeg bruker nesten bare produkter fra Sebastian, og for tiden er jeg veldig fornøyd med Xtah Raw Sensuality Hydration Shampoo sammen med Shaper Volume Boost Conditioner. Jeg har relativt kort hår med lugg nesten til nesetippen; forsøker å spare, men klipper det ofte. Håret mitt er farget, men ifølge frisøren min ganske sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker som regel en shampo (og balsam) fra Carin, men akkurat nå er det tomt :cry: . Har desverre ikke funnet dette merket noe sted, annet enn i en salong moren min jobber for en gang i blant. Hun kjøper som regel med til meg.

Noen som vet om frisører i Oslo som har Carin-produkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker forskjellige typer fra Sebastian og SP... Har vel 4-5 forskjellige stående på badekarkanten..

Syntes de er kjempe gode for håret mitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Máire

Jeg er en smule kresen på shampoer og har prøvd bl. a Trevor Sorbie, Wella, KMS, og flere til, men jeg synes ikke de er spesielt gode.

Men i går da jeg var på shampojakt igjen, ramlet jeg innom et parfymeri da frisørene i nærheten hadde et heller tarvelig utvalg.

Kjøpte der en shampo, "Biotherm Hair re.source - nourishing shampoo for dry and damaged hair"

Brukte den i går og den funket svært bra :D

Kan anbefale den !

Det som var synd var at de ikke hadde balsamen ,- var utsolgt. Må ut igjen i dag og lete i andre butikker tror jeg.

Noen her som vet om en kjede / et parfymeri som selger disse ?

M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Akkurat nå bruker jeg Redken og er veldig fornøyd med det.

Har tidligere brukt Sebastian som jeg har vært fornøyd med, l`oreal som jeg har vært sånn passe fornøyd med, Trevor Sorbie sånn passe fornøyd og Kerastase som jeg har vært veldig fornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle dager. Billigshampoo-produsentene må jo gå konkurs snart.. Er det virkelig slik at 99% av alle damer bruker frisørshampoo?

Seriøst.. Er det FLAUT å ikke bruke det? Jeg har ALDRI sett noen som har svart på slike tråder som har sagt at de ikke bruker frisørshampoo.

*rekke opp hånden*

Jeg bruker head and shoulders, fordi min tidligere frisør anbefalte dette mot flass, da den var mer effektiv enn de shampooene de hadde. (Foresten så har jeg ikke brukt frisørshampoo på flere år, men ingen frisører har noen gang sagt at jeg MÅ bruke det fordi håret holder på å falle av pga dårlig shampoo.)

Hva er egentlig den store forsjellen på en L'oreal-shampoo kjøpt på REMA1000 og en L'oreal-shampoo fra en frisør? De putter jo ikke noe mer ting i den billige shampooen som ødelegger håret f.eks.

Greit nok. Man holder seg unna wash and go og organics.. Litt vett har man jo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker en såkalt billigshampo hjemme og en shampo fra Redken når jeg er i svømmehallen (for å beskytte håret mitt mot klorskader). Suverene saker!

Har lyst til å bytte ut billigshapoen, for den føles slettes ikke så bra - og den er neppe billigere heller når alt kommer til alt. Jeg bruker jo mye, mye mer hver gang fordi den er så udrøy... :-?

Suz :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også stort sett billig-shampoer. Akkurat nå har jeg en fra BodyShop, men bruker også forskjellige kjøpt på "butikken på hjørnet". Innimellom kjøper jeg en shampo hos frisør, men det begynner å bli en stund siden sist. Bytter shampo-merke ganske ofte, mener jeg leste et sted at det var sunt for håret.

Stylingprodukter kjøper jeg helst hos frisør, men det kommer vel helst av at forbruket er så lite. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke råd til dyre frisør shampoer. Denne uka har jeg brukt den nye til L'oreal med Nutrilium (eller noe sånt), den var helt grei, bortsett fra at jeg får helt utrolig "gammel dame" assosiasjoner når jeg ser fargen på flaska, minner om farmoren min, av en eller annen merkelig grunn... :roll:

Liker også den nye fra Dove. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å se at det ikke bare er jeg som ikke bruker frisørprodukter hele tiden! :) (Skal sies at jeg har brukt det tidligere for farget hår osv.. men fargen satt like dårlig i håret mitt som ellers..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker SP Volume shampoo og balsam. Er jeg lutfattig (er tross alt student, da..) sverger jeg til Loreals Elvital shampoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte alltid billigprodukter før, nå har jeg gått over til Redken. Synes jeg merker mye forskjell, håret er mye mykere og glattere.

"Rettferdiggjorde" de økte utgiftene overfor meg selv (fattig student) med at håret var like viktig som ansiktet, og der bruker jeg bare dyre produkter..

Ikke spesielt god argumentasjon, men jeg har ingen planer om å gå til bake til å handle hårprodukter på Rema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Vil bare nevne at shampoen og balsamen jeg bruker nå ( redken ) betalte jeg kr 180,- tilsammen for begge deler. Altså 90 kr pr flaske.

Bestilte på nett !

I frisørsalongene her hjemme ville tilsvarende kostet meg 450 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Minnie Emmerdale

Folk begynner virkelig å få øynene opp for frisørmerkene og begynner etterhvert å innse at de faktisk gjør håret mykere, blankere, bevarer evt. farge bedre og gjør håret lettere å stelle.

Jeg sverger til shampoo, balsam og hårkur fra TIGI Catwalk og styling fra TIGI Bedhead. Bruker også hårkur fra Dermalogica i blant. Nå som det er sommer bruker jeg også spray med solfilter.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Og tingene fra frisørmerkene er MYE drøyere i bruk; hos meg varer en flaske shampoo normalt sett ca 4 mnd, ved daglig bruk. Balsam varer noe kortere tid, da jeg bruker mer av den.

Jeg må finne ut hva slags produkter jeg skal ha med på ferie, det blir mye sol og saltvann, og det er uheldig for et hår som er farget og skal spares.

Så tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Kerastase har produkter som er beregnet til bruk i sol. Redken produktene for farget hår inneholder solfilter iflg. frisøren min. Uansett kan det være lurt å dekke til farget hår med et tørkle eller caps når solen er på det sterkeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...