Gjest Gjest_anna_* Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Hei, jeg har et spørsmål angående vekt... Jeg har en manuell baderomsvekt, det er vel ikke mulig at den kan veie feil? Tingen er at jeg kan veie 46 kg og så 49 kg med bare noen timers mellomrom! Hva skal det bety for noe? Har det så mye å si om jeg har spist/tømt meg? En dag veier jeg 45, neste veier jeg 50...
lucy_in_the_sky Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Hei, jeg har et spørsmål angående vekt... Jeg har en manuell baderomsvekt, det er vel ikke mulig at den kan veie feil? Tingen er at jeg kan veie 46 kg og så 49 kg med bare noen timers mellomrom! Hva skal det bety for noe? Har det så mye å si om jeg har spist/tømt meg? En dag veier jeg 45, neste veier jeg 50... Det første jeg må spørre om er jo om du veier deg med eller uten klær..? Klær kan gjerne veie noen kilo. Og ja, vekten kan hoppe ganske mye etter hva du har i magen; husk at vann/drikke veier en del óg. Det beste er å veie seg om morgenen, etter at man har vært på toalettet, men før man spiser frokost. Da skal du få den 'virkelige' vekten din, og denne skal ikke variere så mye fra dag til dag!
hjema Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 ja, man veier som regel mer på kvelden, etter middag enn før frokost om morgenen;) bare du veier deg til samme tid hver dag, og har spist nogenlunde det samme mengden mat før. Baderomsvekta kan også være feil i blandt. Ofte kan, spesielt gamle vekter, ikke være stilt inn helt på null. det ser du jo før du går på vekta. Du kan jo også gå på flere ganger og ta et gjennomsnitt om du ser at det varierer....?
Fluffie Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Og vekta kan fint variere med ett kilo eller to fra dag til dag uten at det er noe problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå