Irmiel Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Hei hei! Jeg har fått bakedilla, og neste prosjekt er muffins! Men, i kokebøkene til mor finner jeg bare oppskrifter på slike "flate" muffins, om dere skjønner hva jeg mener. Jeg har lyst til å bake slike store, noe ála Aunt Mabels. Noen som har en oppskrift? Setter stoooor pris på svar :D
Antoinette Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 For å få til slike kjempemuffins som de har på cafeer eller Aunt Mabels må du ha en dampovn.
Gjest hyggelig Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Kanskje denne linken hjelper? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...c=24001&hl=
Gjest dykkeren Skrevet 5. november 2008 #5 Skrevet 5. november 2008 Hei hei! Jeg har fått bakedilla, og neste prosjekt er muffins! Men, i kokebøkene til mor finner jeg bare oppskrifter på slike "flate" muffins, om dere skjønner hva jeg mener. Jeg har lyst til å bake slike store, noe ála Aunt Mabels. Noen som har en oppskrift? Setter stoooor pris på svar :D Etter at jeg begynte å bruke et muffinsbrett i silikon (plass til 6 muffins) fikk jeg plutselig sånne store fine topper på muffinsene mine. Om jeg lager samme deigen men tar den i vanlige papirformer så blir de flate...
Gjest Pupsilure Skrevet 5. november 2008 #6 Skrevet 5. november 2008 Hadde tenkt til å linke til den tråden som Hyggelig linket til. Jeg har laget de muffinsene, og de ble superfine og store :) Men andre gangen jeg laget de, blandet jeg blåbærsyltetøy inn i litt av røra, og de ble helt flate :klø: Sånn muffinsbrett under er helt genialt!! Da flyter de ikke ut, men blir perfekt runde rundt kantene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå