K. Skrevet 13. juni 2003 #1 Skrevet 13. juni 2003 Noen av våre gjester er vegeterianere. Er det noen som har forslag til hva vi kan servere dem ? Vil jo at de skal få en bra bryllupsmiddag også. K.
Gjest Augustbrud_02 Skrevet 13. juni 2003 #2 Skrevet 13. juni 2003 Ei av gjestene våre var vegetaianer, men hun fikk fisk for det spiser hun. Kanskje det kan være en ide? Hun fikk iallfall laks med tilbehør og var veldig fornøyd med det, selvom det kanskje ikke var så spennende og eksklusivt.
K. Skrevet 13. juni 2003 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2003 Ei av gjestene våre var vegetaianer' date=' men hun fikk fisk for det spiser hun. Kanskje det kan være en ide? [/quote'] En av dem spiser fisk, så hun får nok det, men den andre er helt "avholds". Hva skal vi servere henne da??? Flere forslag? K.
Miranda Skrevet 13. juni 2003 #4 Skrevet 13. juni 2003 Det fins mange lekre vegetariske retter... Skal ned og rote i mine oppskrifter og se hva jeg har på lager... (Elsker vegetariske retter selv, jeg)
Miranda Skrevet 13. juni 2003 #5 Skrevet 13. juni 2003 Det gjør det hele jo litt vanskelig at det nettop er en bryllupsmiddag... Derfor bør det se litt lekkert ut, samtidig som at det også skal smake godt Jeg tenkte først på fylte squash, men squashen mister lett fasongen synes jeg... Hva med auberginer fylt med grønnsaker (gulrøtter, tomater, løk), som gratineres i ovnen, servert med en grønn salat og grovt brød til? Det ser veldig apetitt vekkende ut, og smaker deilig. Og auberginen beholder den fine fargen og fasongen. Eller skal det være noe gryterett-aktig? "Chili sin carné" er en farvesprakende gryterett som inneholder poteter, grønn paprika, løk, friske tomater og røde bønner. Serveres med godt brød til, og event. en skål med ris... Og så er det mexikansk lasagne da (smaker deilig!!). Men det er kanskje ikke helt bryllupsaktig... Vet ikke om dette kunne hjelpe deg noe. Kanskje andre har noen bedre tips?
hegehi Skrevet 13. juni 2003 #6 Skrevet 13. juni 2003 Det finnes jo mange OK soya-produkter. Dere kan ikke lage noe slikt, og bruke tilbehøret som de andre gjestene får? S skiller ikke vegetarianeren seg så mye ut heller :D Vi hadde en indisk rett til hovedrett, og da fikk vegetarianerne falafel + samme saus/tilbehør som alle andre. Falaffel falt også i smak hos en del ikke-vegetarianere
K. Skrevet 13. juni 2003 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2003 Tusen takk for alle gode forslag! Skal diskutere litt med kokken vår også, så da finner vi sikkert på noe godt tenker jeg :D K.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå