sofamannen Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 For et par uker siden kjøpte vi en Cuba hjørnesofa (2.5 * 2.5 seter) fra Bohus Åsane. Da vi har smal døråpning (70cm dør, og 65cm åpning) ringte jeg og sjekket om det var mulig å få sofaen inn i leiligheten. Selgeren (en voksen mann, som virket troverdig) sa at det var ikke noe problem i det hele tatt. Alt var flatpakket og fint. Jeg spurte to ganger om det virkelig var bredt nok, og det skulle det være. Jeg bestilte en sofa og hentet den en uke senere, pakkene vi hentet var store og jeg ble skeptisk. Da vi skulle ta inn hjørnet (som ikke var flatpakket i det heletatt, men en stor del) viste det seg å bli vanskelig. Heldigvis bor vi i en kjellerleilighet og kunne ta hjørnet inn et vindu. Hjørnet er litt over 80cm bredt på det breieste. Det er ikke mulig å demontere hjørnet. Jeg ringte senere til Bohus Åsane og spurte hvor brei dør en må ha for å få inn en Cuba hjørnesofa. Den første jeg snakket med sa at dette var en sofa de pleide å anbefale til folk som hadde trange døråpninger. Alt kom flatpakket. Så ble jeg satt over til møbelavdelingen. Der sa de det samme. Sofaen var ikke noe problem å få inn trange dører, hun sjekket også med en tredje person som sa det samme. Da jeg sa at jeg hadde kjøpt en slik sofa og at den absolutt ikke går inn en smal dør ble hun overrasket. Da dette kan bli et problem en gang vi skal flytte spurte jeg om det var mulig å få bytte sofaen (noe jeg ikke regnet med), og det var det ikke. Jeg fikk beskjed om å ikke flytte inn i en leilighet med trang dør åpning neste gang. Jeg vil advare andre med trange døråpninger, trappeoppganger e.l. til å sjekke dette nøye og ikke stole på selger. For meg virker det som Bohus Åsane ikke har peiling på hva de selger. Denne sofaen står som "Bestselger" i katalogen til Bohus og de burde absolutt ha peiling på hvor brei dør som trengs. I det minste sjekke det opp og ikke late som de har peiling. "Frustrert sofaeier"
Ciara Skrevet 29. oktober 2008 #2 Skrevet 29. oktober 2008 Så utrolig irriterende! Skjønner godt at du ble irritert over dette. Har hørt om den som har glemt å sjekke selv om sofaen går inn inngangsdøren, men når du er så etterrettelig og spør flere ganger, så er det minste man kunne forvente at du får et korrekt svar.
Gjest Bohus kjøper Skrevet 9. mars 2009 #3 Skrevet 9. mars 2009 Takk for innspill. Har nettopp bestilt samme type sofa og har skyvedør med åpning på 70 cm. Ringt Bohus for å sjekke; og ganske riktig så svarte de at dette ikke skulle være noe problem. Sofaen kom flatpakket ! På spørsmålet om "Hva med hjørnet" så ble det opplyst om at de regnet med at det gikk bra.......Når de målte pakken var den på det smaleste 78 cm !!! Jeg fikk de til å åpne pakken og finmåle på hjørnet, hvor de da kom til at hvis man demonterte beina så ble den 69 cm..... M.a.o; Stol ikke på Bohus sine "regner med at det går bra" !!!! Jeg velger å bestille, men har samtalene på tape.... Håper 69 cm stemmer........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå