Lykkelit1 Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Hei.. Jeg kom tilfeldigvis over nettsiden www.gojane.com, og lurer på om noen har noen erfaringer med denne sida? Det er akkurat en sånn side jeg har leita etter. Var så utrolig mange stilige topper, for ikke å snakke om kjoler! MEN, jeg prøvde å bestille, og da jeg nesten hadde fullført bestillingen kom det opp som alternativ at jeg måtte betale med kredittkort. Dette var det eneste alternativet. Jeg har ikke kredittkort. Hva gjør man da? Jeg fylte inn kortnr og alt info, så får vi se om den går igjennom. Men hvis ikke? Har såå lyst på de klærne! Håper noen kan hjelpe meg! OG er det noen som vet om liknende sider? Hilsen Lykkelit1
Gjest StockDama Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 De fleste slike sider tar helt vanlige bankkort, trenger ikke være kredittkort. så lenge det er mastercard eller visa, så går det meste gjennom. sia så legitim nok ut, så tror ikke du skal frykte noe.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 De fleste slike sider tar helt vanlige bankkort, trenger ikke være kredittkort. så lenge det er mastercard eller visa, så går det meste gjennom. sia så legitim nok ut, så tror ikke du skal frykte noe. Jeg har heller ikke kredittkort, og har handlet maaaange ganger på nett og blitt bedt om å oppgi kredittkort, skriver bare inn visakortet mitt. Alltid gåttt greit. Har aldri handlet fra den siden du snakker om, men tror den er nevnt i flere tråder her inne, så burde nok være helt trygg.
Antoinette Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Du trenger bare vanlig bankkort med Visa eller Mastercard.
Lykkelit1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2008 Tusen takk for svar dere. Nå blei jeg glad her!
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Må bare påpeke noe her. Visa er kredittkort! På vanlige norske bankkort med Visa står det bank axept, som er det som brukes når man handler i Norge, men i de fleste butikker der man taster inn pin handler man altså ikke med Visa, men med Bank axept. Visa-delen brukes nesten ikke i Norge, men er like fullt en del av kortet som regnes som et kredittkort. -Måtte bare informere om dette. Master Card er også kredittkort.
Gjest Gjest_Trallala_* Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har bestilt derfra noen ganger. Størrelsene stemmer bra med den størrelsen jeg kjøper her hjemme. De er også forholdsvis kjappe med leveringen. Men vær klar over at mange av plaggene er i litt "billig" stoff. Et par av toppene jeg har kjøpt har farget av i vask (ikke over på andre plagg, men har etter noen vask flekkvis "mistet" litt av fargen sin). Mange av plaggene fra gojane tåler ikke vask i maskin, det står "dry clean only" på de fleste. Jeg har derfor vasket mine for hånd. Anbefaler ikke å bestille smykker derfra. Det er bare billige plastgreier. Tilbehør fra butikker som H&M etc er mye bedre. På mange måter en bra butikk (de er ihvertfall profesjonelle), men du får det du betaler for.
HellCat Skrevet 29. oktober 2008 #8 Skrevet 29. oktober 2008 Nydelige kjoler under formal-avdelingen:O
momo Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har kjøpt en helt nydelig kjole der, og den stemmer i str og er av veldig bra kvalitet. Jeg betalte bare med vanlig bankkort.
rabagast Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Må bare påpeke noe her. Visa er kredittkort! På vanlige norske bankkort med Visa står det bank axept, som er det som brukes når man handler i Norge, men i de fleste butikker der man taster inn pin handler man altså ikke med Visa, men med Bank axept. Visa-delen brukes nesten ikke i Norge, men er like fullt en del av kortet som regnes som et kredittkort. -Måtte bare informere om dette. Master Card er også kredittkort. Eh nei, det visakortet jeg har, er ikke et kredittkort, det er bare mulig å bruke penger jeg faktisk har på konto. Det er altså et debetkort, i motsetning til et kredittkort, som gir deg muligheten til å bruke penger du ikke har, dvs. kreditt.
Gjest Sandbekken Skrevet 30. oktober 2008 #12 Skrevet 30. oktober 2008 ÅH! nå fikk jeg skikkelig lyst på en ordentlig PRINSESSEKJOLE!! :D
Ce'Nedra Skrevet 31. oktober 2008 #13 Skrevet 31. oktober 2008 http://www.gojane.com/30154.html Åh.. Dritkule sko til 132 kroner.. Kommer jammen under tollgrensa også gitt. Takk for tips
Lykkelit1 Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #14 Skrevet 31. oktober 2008 Hvor mye koster egentlig frakt o.l ? Frakt varierer vel fra butikk til butikk, og kommer an på vekta osv. Men toll er jo 25 % hvertfall.
Gjest Gjest Skrevet 1. november 2008 #15 Skrevet 1. november 2008 Hehe, det er ikke toll dere betaler:P Dere betaler 25% i mva av varenes verdi OG frakt, og på klær o.l. kommer også toll i tillegg. Dette er en sats som ligger på rundt 10,7% av varens verdi for feks; kjoler, topper, bukser, bluser osv. Verdien av forsendelsen/varene må være <= 200 NOK på innfortollingstidspunktet. Man kan fortolle inn selv via www.toll.no. Det var det jeg kunne om import av klær:) hehe
Gjest Gjest_Nusse_* Skrevet 1. november 2008 #16 Skrevet 1. november 2008 Så, om jeg bestiller varer fra USA over 200...hvordan regner jeg hvor mye jeg må betale totalt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå