Gå til innhold

Kjøre til Køben?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du kjører til København via Gøteborg på ca 7 timer (ca 60 mil), hvis du ikke skal ha noen lange stopp og unngår rush trafikken i Gøteborg. Har kjørt denne strekningen mange ganger da jeg bor litt syd for København, men har familie og venner i Oslo området. Den dårligste veien er mellom Oslo og Svinesund der det var mye veiarbeid da jeg kjørte der i mai. Det positive er at de holder på å bygge ut veiene da. Ellers er det også et stykke vei der det kun er et spor i hver retning mellom Svinesund og Uddevalla. Deretter er det fin 4 felters motorvei til København (mer eller mindre.)

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Jennifer, har kjørt den veien utallige ganger selv :P

Nå er jeg altså meget nysgjerrig Jennifer, for jeg bor selv syd for København (omkring 15 min med S-toget). Kan jeg få spørre hvor du bor? Tenk om vi er naboer, da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere kjører videre fra Göteborg, hvor er det man kommer over fra Sverige til København? Er det den nye Øresundsbruen eller finnes det andre alternativer også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere kjører videre fra Göteborg' date=' hvor er det man kommer over fra Sverige til København? Er det den nye Øresundsbruen eller finnes det andre alternativer også?[/quote']

Personlig liker jeg best å ta ferjen mellom Helsingborg/Helsingør. Etter en lang biltur er det deilig å kunne strekke bena i omkring 20 min. Og så pleier jeg å rekke en liten shopping i taxfri´n :wink:

Og så er det litt kortere, i alle fall hjem til oss :P

Men min familie pleier å kjøre broen, så det er en smaksak :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man kjører broen eller tar ferge. Fergen er billigst tror jeg, og da kan man handle litt taxfree med det samme, selv om det er helt kaos der (masse folk, lite plass). Tar rundt 7 timer å kjøre ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Takk for svar. Har nemlig tenkt oss en liten oval helg til Køben og fikk litt lyst til å kjøre. Får sett litt mer på den måten. Og 7 timer er jo overkommelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...