Gjest Gjest_kl_* Skrevet 28. oktober 2008 #1 Del Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har sett på flere merker med mineral foundation og har lest best om ID bare minerals, glo minerals og everyday minerals. Siden jeg ikke har lyst til å bestille sminken fra nettet, står det nå mellom ID og glo minerals. Jeg ønsker en foundation som dekker bra, og som gjør at det ikke ser ut som jeg har en "maske" på. Ønsker at det skal gjøre huden litt "glødende". Hvilken foundation syns dere er best? Er det noen andre merker dere liker bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 28. oktober 2008 #2 Del Skrevet 28. oktober 2008 Vil du ha litt shimmer, så velger du ID. Liker du en mattere look så velger du glo. Det pressede. Jeg har ingen erfaring med det løse til glo. Har du fet hud som tenderer til å bli blank i løpet av dagen, ville jeg valgt glo. Det løse til glo er bra hvis en har tørr hud. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 30. oktober 2008 #3 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg har sett på flere merker med mineral foundation og har lest best om ID bare minerals, glo minerals og everyday minerals. Siden jeg ikke har lyst til å bestille sminken fra nettet, står det nå mellom ID og glo minerals. Jeg ønsker en foundation som dekker bra, og som gjør at det ikke ser ut som jeg har en "maske" på. Ønsker at det skal gjøre huden litt "glødende". Hvilken foundation syns dere er best? Er det noen andre merker dere liker bedre? Hei du! Hva som passer deg best kommer veldig an på hudtypen din. Har du normal/tørr hud med jevn overflate og ønsker å få en jevnere farge og mer glød, passer nok ID eller pressedBase fra GloMinerals bra. IDs produkter gir mye glød, men vær forsiktig med mengden. Det er veldig lite som skal brukes! (Se videoer om hvordan man tar på ID-sminke på nett.) PressedBase er lettere enn IDs produkter og matter fint. Hvis du har store porer, slik som meg, dekker kanskje en flytende foundation disse bedre. Glo har foundations med full dekkevne. Til tross for at jeg ble anbefalt pressedBase, kjøpte foundation pga porene mine. Den er veldig bra, men man må være kjempeforsiktig med mengden. Den er ganske tykk og utfordrende å jobbe med. (Jeg bruker først fingrene og deretter tar jeg bort overflødig foundation med en svamp. I tillegg bruker jeg primer først, slik at foundation fordeler seg jevnere.) Glo har en primer, og den anbefales på det sterkeste å bruke sammen med foundation. Spør gjerne mer eller si i fra om hva du velger! (Jeg har dilla på mineralsminke om dagen. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kl_* Skrevet 30. oktober 2008 #4 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hei du! Hva som passer deg best kommer veldig an på hudtypen din. Har du normal/tørr hud med jevn overflate og ønsker å få en jevnere farge og mer glød, passer nok ID eller pressedBase fra GloMinerals bra. IDs produkter gir mye glød, men vær forsiktig med mengden. Det er veldig lite som skal brukes! (Se videoer om hvordan man tar på ID-sminke på nett.) PressedBase er lettere enn IDs produkter og matter fint. Hvis du har store porer, slik som meg, dekker kanskje en flytende foundation disse bedre. Glo har foundations med full dekkevne. Til tross for at jeg ble anbefalt pressedBase, kjøpte foundation pga porene mine. Den er veldig bra, men man må være kjempeforsiktig med mengden. Den er ganske tykk og utfordrende å jobbe med. (Jeg bruker først fingrene og deretter tar jeg bort overflødig foundation med en svamp. I tillegg bruker jeg primer først, slik at foundation fordeler seg jevnere.) Glo har en primer, og den anbefales på det sterkeste å bruke sammen med foundation. Spør gjerne mer eller si i fra om hva du velger! (Jeg har dilla på mineralsminke om dagen. ) Tusen takk for hjelp Jeg har tørr til normal hud, med tendenser til t-sone. Ettersom hva du skriver og hva jeg har hørt av andre som bruker ID, virker det som om ID passer meg best! Men jeg lurer på om du har prøvd noen av ID kostene. Hvilken av den runde kosten, eller den mer flate kosten er eventuelt enklest å påføre med og hvilken gjør at foundationen dekker best? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. oktober 2008 #5 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg likte godt å bruke kabukikost for å påføre ID. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rexina Skrevet 30. oktober 2008 #6 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har tørr hud, men kan bli blank i T-zone og bruker det løse fra Glo. Liker det kjempe godt. Har forsåvidt det pressende fra Glo og et løst fra ID også, men liker ikke de så godt. Det løse fra glo dekker veldig bra! Pleier å ta foundation i hele ansiktet med en kabuki fra Everyday minerals, for så å bruke en eyenskyggekost i ekte hår til å dekke over røde partier. Da får an en ganske flawless finish (selv om utgangspunktet ikke er det beste. Har både store porer og kvisearr + noen sår!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kl_* Skrevet 30. oktober 2008 #7 Del Skrevet 30. oktober 2008 Jeg likte godt å bruke kabukikost for å påføre ID. Er det den runde kosten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kl_* Skrevet 30. oktober 2008 #8 Del Skrevet 30. oktober 2008 Har tørr hud, men kan bli blank i T-zone og bruker det løse fra Glo. Liker det kjempe godt. Har forsåvidt det pressende fra Glo og et løst fra ID også, men liker ikke de så godt. Det løse fra glo dekker veldig bra! Pleier å ta foundation i hele ansiktet med en kabuki fra Everyday minerals, for så å bruke en eyenskyggekost i ekte hår til å dekke over røde partier. Da får an en ganske flawless finish (selv om utgangspunktet ikke er det beste. Har både store porer og kvisearr + noen sår!) Blir utseende ganske matt, eller får det "glød"? Hva syntes du ser mest usminket og naturlig ut av ID og det løse fra Glo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Deception Skrevet 30. oktober 2008 #9 Del Skrevet 30. oktober 2008 Det løse fra Glo er mer naturlig, men ikke helt matt (takk og pris). Men der Glo har ganske mye skimmer, er Glo mer moderat i skimmermengden. Konsistensen på Glo er mer kremete og finkornet enn ID, som er litt tørrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 30. oktober 2008 #10 Del Skrevet 30. oktober 2008 (endret) jeg har lenge brukt ID, men føler ikke den dekker så godt, og så er det ikke altid så gøy med skimmer. jeg synes id funker bedre til hverdag mens feks glo, som er mer dekkende, funker til fest.. ellers så passer det best med dekkende farge nå som det er vinter,, ID er litt mer "lett sommersminke" mener jeg.. Endret 30. oktober 2008 av Sandbekken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 30. oktober 2008 #11 Del Skrevet 30. oktober 2008 Hei igjen! Jeg er enig med Sandbekken, selv om jeg ikke har tenkt den tanken helt ut selv. Vil samtidig presisere at jeg har ei venninne med jevnere tørrere hudtype enn meg og mindre porer, men fortsatt fet t-zone og arr etter acne i kinnene. På henne er ID fantastisk! Jeg er redd for at man må prøve for å finne fram i denne mineralsminkejungelen. Det er jeg i full gang med nå! Kabuki-børsten er den med størst bust. Den har beste/fulleste dekkevnen. Hvis du kjøper ID for første gang, anbefaler jeg deg å kjøpe ID Bare Minerals Get Started Kit. Da får du MASSE for pengene. Kjøp dette på eBay. Da koster det rundt 400 NOK, tenker jeg. Jeg kan anbefale selgeren "beaty_usa". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sandbekken Skrevet 30. oktober 2008 #12 Del Skrevet 30. oktober 2008 hva koster "startpakken" i butikk? hva får man med da?? sorry, litt utforbi spm.. menmen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 30. oktober 2008 #13 Del Skrevet 30. oktober 2008 Kabuki. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
datajente Skrevet 30. oktober 2008 #14 Del Skrevet 30. oktober 2008 hva koster "startpakken" i butikk? hva får man med da?? sorry, litt utforbi spm.. menmen.. Jeg har sett at den koster 1100-1200 kr. I mitt kit fikk jeg: * Tre børster: Kabuki, flawless og max coverage concealer brush * Foundation (halv størrelse) i to nærliggende farger (medium, medium beige) * Veil (halv størrelse) * Warmth (halv størrelse) * Bare Vitamines Skin rev-er upper (serium for bedre kontakt mellom hud og foundation. Inneholder salisylsyre.) * Instruksjons-CD * Brosjyre Det er mulig at innholdet i disse kit-ene varierer litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå