Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet nautral, men finnes det andre merker som ikke det er paryfyme i?

de fleste matbutikk kjeder har jo sitt merke i vaskemiddler som er billigere...men finnes det uten tilsatt lukt?

Sanne

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har bare brukt helt vanlig vaskemiddel. Både Blenda, Omo, First Price osv. Merker ikke forskjell, synes jeg, så jeg synes det er bortkasta penger med dyrt vaskemiddel som Neutral.

Skrevet

blenda sensitive her i huset, den er i alle fall parfymefri.

• 1 år senere...
Gjest Anna Dal
Skrevet
Vi har bare brukt helt vanlig vaskemiddel. Både Blenda, Omo, First Price osv. Merker ikke forskjell, synes jeg, så jeg synes det er bortkasta penger med dyrt vaskemiddel som Neutral.
Skrevet

Vi bruker kun flytende Blenda sensitive.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er jo noen som er så heldig at de ikke reagerer eller blir syk av de parfymerte billige vaskepulversortene.

Blenda sensitiv og Neutral vaskepulver og tøymykner UTEN parfyme er å anbefale. Siden 2005 er astma og allergi økt med 20%, parfymestoffene som brukes i vaskepulver- og tøymykner med parfyme, inneholder kjemikalier og løsemidler som veldig mange blir syke- og føler ubehag av. Klær skal lukte friskt IKKE sterkt av parfyme/duftstoffer.

Skrevet

Vi bruker bare blenda sensitiv.. Jeg reagerer på alt annet, til og med neutral..

Gjest Gjest
Skrevet

Vi bruker nautral. Kjempefornøyd meed den. Og den er ikke dyrere enn omo feks.

Skrevet

Jeg bruker vaskenøtter og eddik (som skyllemiddel).

Funker helt supert, og ikke noe lukt (reagerer veldig på parfyme lukt etter å ha kuttet det ut i stor grad).

Skrevet

Synes det er greit å tenke på at man ikke nødvendigvis merker alt som er skadelig for kroppen. Hvorfor man må ha parfyme i vaskemiddel skjønner jeg ikke, men kanskje jeg er rar. Vi bruker Neutral, begynte fordi jeg ikke tåler noe annet, men tror vi hadde brukt det uansett.

Skrevet
Jeg bruker vaskenøtter og eddik (som skyllemiddel).

Funker helt supert, og ikke noe lukt (reagerer veldig på parfyme lukt etter å ha kuttet det ut i stor grad).

Jeg så vaskenøtter på en butikk her om dagen, men syntes de luktet noe helt for jævlig! Blir det sånn lukt av klærne, eller er det derfor du må bruke eddik som skyllemiddel?

Skrevet

De lukter ikke noe godt nei, hehe. Lukter sånn når klærne er våte, så jeg var temmelig spent de første vaskene, men lukta er borte når klærene er tørre.

Eddik er mest for svettelukt, og fordi det muligens gjør klærne litt mykere?

Anbefaler virkelig vaskenøtter altså. Enkelt, og bra for både miljøet og helsa.

Skrevet

Les her hva forbrukerrådet sier om vaskenøtter:

VASKENØTTER

Vaskenøtter vokser naturlig på trær i India og Nepal, skriver leverandøren på sine hjemmesider. Nøtteskallet skal ifølge leverandøren inneholde stoffet saponin, som skal virke som såpe når det kommer i kontakt med varmt vann. Slik skal de rengjøre klærne på en skånsom og naturlig måte.

• Vaskenøtter fikk det beste resultatet av de alternative vaskemidlene, med liten margin. Vask med bare vann fikk litt bedre resultat.

Hentet fra denne siden.

Skrevet

Bedre resultat med bare vann? Hva er vitsen da?

Skrevet

Den testen der fikk mye kritikk husker jeg. Husker ikke akkurat hva det gikk på nå, men lurer på om det var mye testing av flekkfjerning, og DET er ikke vaskenøtter gode på. (Og det er vel en av grunnene til at jeg foretrekker vaskenøtter fremfor andre vaskemiddler.)

Skrevet

Du foretrekker vaskenøtter FORDI det ikke er bra på flekkfjerning?

Skrevet

Heller fordi jeg er skeptisk til hva vaskemidlene som er gode på flekkfjerning inneholder;)

Skrevet

Bruker Blenda(en til hvitvask, farget tøy, og flekkfjerner spray) utenom tøymykneren, bruker Comfort sin - mild og myk sensitiv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...