Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #1 Del Skrevet 28. oktober 2008 Hei! Vi er en 3. klasse på vgs som har lysst til å reise på en klassetur, som en slags avslutning på videregående.. Men vi trenger å samle inn penger.. Noen som har forslag til hvordan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. oktober 2008 #2 Del Skrevet 28. oktober 2008 Kakesalg Loppemarked Handle eller gjøre husarbeid for folk Hundepassing Auksjonere bort noe dere selv har laget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann42 Skrevet 28. oktober 2008 #3 Del Skrevet 28. oktober 2008 Der jeg bor, sitter det stadig vekk skoleungdommer og selger vafler eller lodder ut kaker på kjøpesentre og lokale butikker, og da er det ofte til skoleturer og lignende. Ellers kan man kanskje gjøre diverse småjobber for folk, litt à là operasjon dagsverk, kanskje? Mange steder finnes det sk "småjobbsentral" i kommunen, som fordeler diverse småjobber som kan passe for ungdommer. Det kan være plenklipping, snømåking, handling, mindre malejobber, etc. Eller foreldrene kunne kanskje ha sin egen småjobbsentral for anledningen, der de kunne melde inn jobber som dere kunne gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angeleyes Skrevet 28. oktober 2008 #4 Del Skrevet 28. oktober 2008 Lag en revy eller annen underholdning dere kan ha en kveld. Selg deretter billetter til familie og venner. Kjempegøy og dere tjener penger på det:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #5 Del Skrevet 28. oktober 2008 hjelpe butikker med varetelling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mk1991 Skrevet 12. april 2009 #6 Del Skrevet 12. april 2009 Vi tjente penger ved å selge pakker med microfiberkluter og sokker. Dette var lett og selge, og vi tjente inn alle pengene vi trengte til klasseturen. Anbefaler dette, og dere kan kontakte firmaet som tilbyr dette. De heter dugnadservice, og det ligger litt informasjon på deres hjemmeside som jeg tror er dugnadservice.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sonia_* Skrevet 12. april 2009 #7 Del Skrevet 12. april 2009 Skifte dekk (i en skolegård, f.eks) Vaske biler for hånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaya83 Skrevet 13. april 2009 #8 Del Skrevet 13. april 2009 pante flasker for folk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #9 Del Skrevet 13. april 2009 Lag en revy eller annen underholdning dere kan ha en kveld. Selg deretter billetter til familie og venner. Kjempegøy og dere tjener penger på det:) God idé. Så lenge man inviterer bare venner og familie så trenger det ikke være like god kvalitet som på en halvproff revy. (Da ville dere trengt mye mer tid enn dere har tilgjengelig). Samtidig kan dere selge kaffe, kaker, boller osv. Lån gymsalen på skolen, lag en kafe og ha en scene, selg lodd også. Still dere opp på torget/i gågata el.l. og syng noen sanger. La noen fra klassen gå rundt med plakat på rygg og mage med teksten "vi trenger penger til klassetur" og gå rundt med en hatt og samle inn penger. Pass bare på å ta en kjapp telefon til det lokale politikammeret for å sjekke at dere ikke får problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. april 2009 #10 Del Skrevet 13. april 2009 Vaske biler for hånd Dette har jeg sett mange gutter (litt yngre enn vg riktignok) tjene penger på om sommeren på flere fergeleier rundt i landet. Der står jo gjerne bilene i ro en stund mens de står i kø, så guttene løp rundt og tilbød seg å vaske frontrute og bakrute. Jeg benyttet tilbudet! Dere kan jo også arrangere en drive-through-carwash et sted der dere har tilgang på vannslanger. Få litt blest i lokalavisa om hva dere gjør, tid og sted, henge opp plakater osv. Så kan folk kjøre innom og få en kjapp bilvask for en billig penge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 3 barnsmor Skrevet 13. april 2009 #11 Del Skrevet 13. april 2009 Dropp for all del kakeboksene. Jeg er møkk lei av å måtte kjøpe kakebokser på jobb for finansiere skoleturer for mine kollegaers barn. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest far til tre Skrevet 17. april 2009 #12 Del Skrevet 17. april 2009 Anbefaller dere å kontakte Dugnadservice , vi har også brukt de med meget godt resultat. Finansierte en fotballturnering på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 18. april 2009 #13 Del Skrevet 18. april 2009 Hei! Vi er en 3. klasse på vgs som har lysst til å reise på en klassetur, som en slags avslutning på videregående.. Men vi trenger å samle inn penger.. Noen som har forslag til hvordan? Jentene kan kanskje vaske biler i bikini? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2009 #14 Del Skrevet 19. april 2009 Jentene kan kanskje vaske biler i bikini? Nei, heller guttene i badebuksa. Det hadde vært noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nettengel Skrevet 19. april 2009 #15 Del Skrevet 19. april 2009 Legg ut lapper i postkassene til alle i nærområdet hvor dere forteller om skoleturen og at dere ønsker å sammle inn penger ved å samle inn tomflasker. Skriv dato og når dere kommer så kan folk ha tomflaskene klare når dere kommer å ringer på døra. Jeg hadde gledelig gitt bort noen tomflasker om noen kom på døra mi og hentet dem!! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NiChia Skrevet 19. april 2009 #16 Del Skrevet 19. april 2009 Nei til narkotika og nordkak har jeg solgt bra for oppgjennom årene. Og har tjent masse penger til div. skoleturer. Det beste er å stille seg på et kjøpesenter, da slipper man å gå fra dør til dør og det er maaange flere som går forbi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Papirkurven Skrevet 20. mai 2009 #17 Del Skrevet 20. mai 2009 Vi solgte slike brikker til å ha på nøkkelknippene, keysafe. Og på sommerjobb.no søker de skoleklasser til et eller annet (ikke sommerjobb) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 20. mai 2009 #18 Del Skrevet 20. mai 2009 Tre ganger har denne tråden blitt bumpet opp, tre ganger har bumperen nevnt dugnadsservice i første innlegg. Ingen andre enn meg som reagerer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 20. mai 2009 #19 Del Skrevet 20. mai 2009 Det skal vist være mulig å få jobber med å rydde langs veikanter runt om kring. Noen som vet hvem som deler ut slike jobber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2009 #20 Del Skrevet 20. mai 2009 Tre ganger har denne tråden blitt bumpet opp, tre ganger har bumperen nevnt dugnadsservice i første innlegg. Ingen andre enn meg som reagerer? Jeg reagerte ikke før jeg leste innlegget ditt. Jeg sjekket da litt inne på siden. Ikke et sted står det oppgitt personnavn og det tlf. nr som oppgis er ikke registrert i telefonkatalogene på nett. Det er også kun oppgitt en postboksadresse. Dette stinker lang vei. I tillegg så er de vel lovpålagt å være registrert med foretaksnr i Brønnøysund - og det nummeret skal vel være tilgjengelig på kontaktinfoen? De oppgir ikke foretaksnr på nettsidene sine. Stink - stink!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå