Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år blir min første jul i egen leilighet og med eget juletre, så jeg blir nødt til å kjøpe en juletrefot. Dette er jo noe som skal brukes år etter år, så det er viktig at den er fin, og at vi ser frem til å hente den fram.

Men er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en fin juletrefot?

Det er helt i mot alle mine prinsipper å diskutere jul så tidlig, men det å finne en fin juletrefot kan ta tid, så jeg får svelge denne kamelen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia,Ja det var en fornuftig sjel.Helt enig med deg.De gørre plastkkene kan de ha for meg.Jeg hadde spora opp små private gavebutikker de kan ha mye fint.De store kjedene har jo bare det "vanlige"masseproduserte sjite he he.

Gjest Gjest_julejenta_*
Skrevet
I år blir min første jul i egen leilighet og med eget juletre, så jeg blir nødt til å kjøpe en juletrefot. Dette er jo noe som skal brukes år etter år, så det er viktig at den er fin, og at vi ser frem til å hente den fram.

Men er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en fin juletrefot?

Det er helt i mot alle mine prinsipper å diskutere jul så tidlig, men det å finne en fin juletrefot kan ta tid, så jeg får svelge denne kamelen.

Hei. På Skeidar har de en fin juletrefot. Den er i svart smijern. Den ser ut som en stjerne. Den står stødig og den er ikke så dyr. Den syns jeg er fin iallefall. :goodbye:

Skrevet

Tusen takk! den skal jeg sjekke ut! :)

Skrevet (endret)

Det kan hende du liker denne?

Eller denne? Her er jo også noen.... På Hegdehaugens jernvare har de blant annen denne, denne og denne...

Aner jo ikke hva du synes er fint ;)

Endret av Fisk73
Skrevet

Takk, fisk! Den nest siste var veldig fin - men 5900 kroner for en juletrefot passer nok ikke min studentlommebok... Ante ikke at det lå så mange rundt omkring på nettbutikker, jeg. Får nok lete litt rundt! :)

Skrevet

Jeg har denne juletrefoten fra danske TripTrap. Jeg er veldig godt fornøyd, den er både dekorativ og funksjonell.

Skrevet
Jeg har denne juletrefoten fra danske TripTrap. Jeg er veldig godt fornøyd, den er både dekorativ og funksjonell.

Oi! Ja den var virkelig fin!

Skrevet

Veldig fin, men hvor stor omkrets kan det være på stammen? Den ser ganske smal ut etter bildet å dømme. Og hvor mye vann får du plass til på en gang?

Jeg synes disse er fine, men de er jo ikke akkurat billige da. Men som TS sier, det er jo noe man skal ha i mange år...

Skrevet
Veldig fin, men hvor stor omkrets kan det være på stammen? Den ser ganske smal ut etter bildet å dømme. Og hvor mye vann får du plass til på en gang?

Jeg synes disse er fine, men de er jo ikke akkurat billige da. Men som TS sier, det er jo noe man skal ha i mange år...

Nå husker jeg ikke diameteren, men jeg har ikke hatt problemer med å få plass til treet. Jeg har juletreet i en drøy uke, så hvor mye vann som går nedi har jeg ikke målt. Pleier du å gjøre det, Fakse? :overrasket:

Skrevet
Nå husker jeg ikke diameteren, men jeg har ikke hatt problemer med å få plass til treet. Jeg har juletreet i en drøy uke, så hvor mye vann som går nedi har jeg ikke målt. Pleier du å gjøre det, Fakse? :overrasket:

Er det edelgran eller andre tresorter du pleier å ha? Vi har som regel edelgran, og jeg synes veldig mange av dem er så utrolig tykke i stammen.

Når vi fyller på vann bruker vi som regel litermål eller brusflaske, og da er det lett å se ca hvor mye vann som går med. Et friskt tre drikker gjerne over en liter vann om dagen, så det er kjekkt med plass til masse vann dersom man skal være borte en dag eller to, noe vi ofte er :)

Skrevet

Jeg kjøper det treet jeg liker best, sist år var det edelgran, men jeg har ikke tre som går til taket.

Jeg fyller vann når jeg husker, og jeg har bare tre fra lille julaften til 2 nyttårsdag, så det rekker nesten ikke å drysse uansett, kan se om jeg får sjekket så skal jeg skrive det her. ;)

Skrevet
Jeg fyller vann når jeg husker, og jeg har bare tre fra lille julaften til 2 nyttårsdag, så det rekker nesten ikke å drysse uansett, kan se om jeg får sjekket så skal jeg skrive det her. ;)

Jeg har heller ikke treet så lenge, men haaaater om det drysser nåler, så jeg er supernøye på at treet har vann hele tida :ler:

Fint om du sjekker, men jeg tenker mer sånn ca hvor mye det er plass til. Er det 2 dl eller 2 liter du får plass til når det er tre i foten liksom :)

Gjest Gjest_Julejenta_*
Skrevet
Tusen takk! den skal jeg sjekke ut! :)

Sjekket prisen på juletrefoten på Skeidar, den kostet 199kr. Ikke dyrt det synes jeg. Den passer både tynne og litt tykkere stammer. Har du vært å sett på den ?

Skrevet

Nei, jeg har ikke vært å sett på den enda for Skeidar er en kjøretur unna. Håper det ikke blir utsolgt! Sjekket nettsidene deres, men de bare henger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...