Gå til innhold

Ned 6 kg til jul!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Etter en tre-fire måneders pause fra trening og sunn livsstil har jeg nå bestemt meg, og virkelig bestemt meg for å gå ned i vekt.

Har gitt det to måneder, altså frem til jul å gå ned fra 56 kg til 50 kg som er min idealvekt. Har meldt meg inn i treningsstudio med fullt abonnemang slik at jeg kan gå fritt på alle step/spinning/poweryoga osv timer, og i tillegg trene fritt i treningsstudioet. Tenker å benytte meg av dette så og si hver dag.

Jeg vil utnytte disse månedene fullt ut, og vil spise så sunt som absolutt mulig, og så kalorifattig som mulig. Kommer til å kutte ut godteri, brus osv helt. Bare drikke vann. Jeg trenger derfor tips til hva jeg kan spise, som sånne mellommåltid, siden det er det jeg har mest problemer med tror jeg. Mat det så og si ikke er mulig å legge på seg av, null fett, null kalorier osv. Jeg er ganske dårlig på akkurat dette. Jeg tror f.eks egg, tomater og frosne bær er OK mellommåltider?

Hadde satt utrolig mye pris på hjelp! Siden denne gangen har jeg virkelig lyst til å klare det. Sliter også veldig med motivasjon, det går kanskje greit en uke med sunn livsstil og hardtrening men så mister jeg motivasjonen. Noen som har noen råd? Og tror dere dette er mulig å gjennomføre? Altså, ned 6 kg til jul? :) Og om noen andre vil være med på å gå ned til jul er det bare herlig og ha noen å gjøre dette sammen med!

Endret av Summerblonde :)
Videoannonse
Annonse
Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Har meldt meg inn i treningsstudio med fullt abonnemang slik at jeg kan gå fritt på alle step/spinning/poweryoga osv timer, og i tillegg trene fritt i treningsstudioet. Tenker å benytte meg av dette så og si hver dag.

Hvis du ikke har trent på mange måneder ville jeg startet litt roligere enn å trene hver eneste dag. Om du trener knallhardt seks dager i uka uten å være trent for det risikerer du å bli overtrent, spesielt hvis du ligger i kaloriunderskudd samtidig. Men også for motivasjonens del er det lurt å starte med færre ganger i uken, og øke mengden etterhvert. Tenk kvalitet fremfor kvantitet! Jeg tviler ikke på at motivasjonen din er høy nå, men husk at du også skal holde på treningsgleden når målet er nådd.

Jeg vil utnytte disse månedene fullt ut, og vil spise så sunt som absolutt mulig, og så kalorifattig som mulig. Kommer til å kutte ut godteri, brus osv helt. Bare drikke vann. Jeg trenger derfor tips til hva jeg kan spise, som sånne mellommåltid, siden det er det jeg har mest problemer med tror jeg. Mat det så og si ikke er mulig å legge på seg av, null fett, null kalorier osv. Jeg er ganske dårlig på akkurat dette. Jeg tror f.eks egg, tomater og frosne bær er OK mellommåltider?

Fint å kutte brus, godteri etc. Men å spise så kalorifattig som mulig er ingen god løsning. Ligg i snitt ca 500 kcal under daglig energiforbruk (inkludert trening), det er en tommelfringerregel for fin vektnedgang. Det tilsvarer omtrent 0,5 kg i uken. Hold deg til trege karbohydrater, få i deg nok proteiner og pass på å også få i deg fett.

Mellommåltider kan være så mangt, selv ser jeg på dette som en miniversjon av et vanlig måltid, dermed et måltid som er velbalansert mellom krabohydrater, protein og fett. Et eple og litt mandler f.eks eller knekkebrød med proteinrikt pålegg (egg, kokt skinke, roast beef, cottage cheese etc.). Mange muligheter!

Hadde satt utrolig mye pris på hjelp! Siden denne gangen har jeg virkelig lyst til å klare det. Sliter også veldig med motivasjon, det går kanskje greit en uke med sunn livsstil og hardtrening men så mister jeg motivasjonen. Noen som har noen råd? Og tror dere dette er mulig å gjennomføre? Altså, ned 6 kg til jul? :) Og om noen andre vil være med på å gå ned til jul er det bare herlig og ha noen å gjøre dette sammen med!

Grunnen til at du mister motivasjonen kan være at du går alt for hardt ut, slik jeg skriver lenger opp. Ta det litt mer med ro. Les om kosthold rundt omkring på nettet, jeg tror du har en del å hente på å lære deg litt mer grunnleggende.

Om du klarer å gå ned 6 kg er en sak, en annen sak er hvordan du går dem ned og om du klarer å holde deg der. Spiser du for lite er det lett av svinnet av muskler blir stort i forhold til fett: vektnedgang er tross alt best om man holder på så mye av muskelmassen som mulig. Stuper du ned i vekt med lavt kaloriinntak er det også store sjanser for at vekten fort kommer på igjen når du begynner å spise mer normalt. Livsstilsendring er vel stikkordet. :)

Gjest Gjest_maja_*
Skrevet

åh, jeg og vil gå ned 6 kg før jul!

fra 54 - 48 :D

Skrevet

Jeg har gått ned 8 kg på 8 uker, og ikke vært oppe av sofaen engang.... Spiser fett og proteiner, Ketolyse kuren og er helt imponert over hvor fort det går an å gå ned i vekt... Vi teller ingen kalorier, kun karbohydrater:) Men lykke til på din måte, er deilig å være lettere:)

Skrevet
åh, jeg og vil gå ned 6 kg før jul!

fra 54 - 48 :D

Det hørtes ikke helt sunt ut...?!

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Det hørtes ikke helt sunt ut...?!

Kommer vel helt an på kroppssammensetning og høyde.

Gjest O-Ren Ishii
Skrevet
Jeg har gått ned 8 kg på 8 uker, og ikke vært oppe av sofaen engang.... Spiser fett og proteiner, Ketolyse kuren og er helt imponert over hvor fort det går an å gå ned i vekt... Vi teller ingen kalorier, kun karbohydrater:) Men lykke til på din måte, er deilig å være lettere:)

Men du må da miste muskler når du går ned i vekt uten å trene for å vedlikeholde musklemassen, ketolysekur eller ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...