Gjest 10na Skrevet 13. juni 2003 #1 Skrevet 13. juni 2003 Etter å ha fulgt med barnehagedebatten i lang tid, gledet jeg meg stort over at vårt lands politikere ENDELIG fikk fingeren ut og lovet full barnehagedekning samt maks.pris for barnehageplasser. Igår, etter å ha sett nyhetene på TV2, ble jeg en smule fortørnet...... For som i alle andre tilfeller, gir ikke politikerne noe, uten å ta noe. Denne gangen skal småbarnstillegget fjernes, og dette skal gis til de som mottar kontantstøtte. Jeg blir så eitrendes forbanna over denne gi og ta mentaliteten.
Gjest gurimalla Skrevet 13. juni 2003 #2 Skrevet 13. juni 2003 Jeg blir så eitrendes forbanna over denne gi og ta mentaliteten. En plass må pengene komme fra, det er ikke uendelig med penger. Småbarnsforeldre er også de som har kommet best økonomisk de siste årene. Blir så innmari lei av den uendelige sutringen til folk som bare skal ha og ha :x
birgitte242 Skrevet 13. juni 2003 #3 Skrevet 13. juni 2003 Blir så innmari lei av den uendelige sutringen til folk som bare skal ha og ha :x Amen!
Gjest 10na Skrevet 13. juni 2003 #4 Skrevet 13. juni 2003 En plass må pengene komme fra, det er ikke uendelig med penger. Småbarnsforeldre er også de som har kommet best økonomisk de siste årene. Jada, en plass på pengene komme fra...... i dette tilfelle fra en annen gruppe småbarnsforeldre :evil: Etter min mening er det ikke korrekt å øke kontantstøtten med 650,- pr. mnd., ettersom kontantstøtten ikke har fått den effekten den var ment å skulle ha; at flere valgte å være hjemme med sine barn. Dessuten - det er ikke riktig å ta fra en gruppe småbarnsforeldre for så å gi til en annen gruppe småbarnsforeldre.
*Lavendel* Skrevet 13. juni 2003 #5 Skrevet 13. juni 2003 Blir så innmari lei av den uendelige sutringen til folk som bare skal ha og ha Må bare si meg enig her, vet ikke helt hvor folk tror pengene kommer fra, men noe må forsakes for at det skal komme til gode for noen andre... Jeg syns hele samfunnet begynner å tippe over i en mentalitet at samfunnet skal sørge for oss, syr puter under armene på folk. Hva er det meningen vi skal gjøre selv da?
Gjest care Skrevet 13. juni 2003 #6 Skrevet 13. juni 2003 Må bare si meg enig her, vet ikke helt hvor folk tror pengene kommer fra, men noe må forsakes for at det skal komme til gode for noen andre... Jeg syns hele samfunnet begynner å tippe over i en mentalitet at samfunnet skal sørge for oss, syr puter under armene på folk. Hva er det meningen vi skal gjøre selv da? *applaus*
VesleBråka Skrevet 13. juni 2003 #7 Skrevet 13. juni 2003 Jeg syns hele samfunnet begynner å tippe over i en mentalitet at samfunnet skal sørge for oss, syr puter under armene på folk. Hva er det meningen vi skal gjøre selv da? *klappeklappeklappe* Jeg er så utrolig enig! Jeg er litt bekymret over hvordan det skal gå med dette landet vårt, jeg tror oljen egentlig er en forbannelse, for folk er da blitt så late og forventer så mye uten å gjøre en dritt for det selv
Nala Skrevet 13. juni 2003 #9 Skrevet 13. juni 2003 Er enig med 10na, jeg. Helt idiotisk å fjerne småbarnstillegget for å øke kontantstøtta. For kontantstøtta er jo en ordning som tross alt kommer et mindretall til gode. Ikke alle som har muligheten til å være hjemme for skarve 3000kr i måneden. Hvis politikerne tror at valget blir noe større ved å plusse på 600 (eller er det 650 kr) måneden, da er de jammen ta teitere enn jeg trodde! Hadde vel vært mer fornuftig å enten fjerne eller i alle fall gjøre store endringer i kontantstøtteordninga, sånn at de eneste som mottar denne er de som faktisk er hjemme med sine egne barn. Ikke de som har barna hos dagmamma og går ut i full jobb. Da hadde det blitt penger i kassa da. Enig i at man ikke skal sutre og forlange å få få få, men det må da være lov å reagere på omfordelinger som virker underlige - for å si det mildt.
Gjest Powergirl Skrevet 13. juni 2003 #10 Skrevet 13. juni 2003 Kontantstøtta kunne godt vært fordoblet. Så kunne bare de som virkelig var hjemme fått det. Og ikke de som betaler dagmamman med pengene. Det hadde sikkert blitt rimeliger. Pluss at det virkelig hadde vært et alternativ for de som hadde lyst til å være hjemme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå