Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjøpe varer på nettet og få sendt dem poste restante til postkontoret på Strømstad (TopShop sender ikke til Norge, men til Sverige).

Noen som har gjort dette, og/eller vet hvordan dette gjøres i praksis?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vokteren
Skrevet (endret)

d

Endret av Vokteren
Skrevet

Jeg har gjort det mange ganger.

Jeg bestiller bla fra look fantastic og sender det til postkontoret som er samlokalisert med en butikk i Sverige. Kjører så opp dit og henter pakken. På denne måten sparer jeg tollavgift og moms. Skal man få sendt pakken til norge gjelder 200 kr grensen, men i Sverige (innenfor EU) er tollgrensa åpnere. Man har selv mulighet til å innføre varer for noen tusen, husker ikke helt hvor mange, fra Sverige.

Kan ikke garantere for at løsningen min er lovlig, men jeg tror det.

Skrevet

takk for svar!

Så vidt jeg vet er det fullstendig lovlig og grensen er 3000kr.

Det er derfor tollvesenet vil ha hevet 200kr grensen i Norge :)

• 10 måneder senere...
Skrevet
Jeg har gjort det mange ganger.

Jeg bestiller bla fra look fantastic og sender det til postkontoret som er samlokalisert med en butikk i Sverige. Kjører så opp dit og henter pakken. På denne måten sparer jeg tollavgift og moms. Skal man få sendt pakken til norge gjelder 200 kr grensen, men i Sverige (innenfor EU) er tollgrensa åpnere. Man har selv mulighet til å innføre varer for noen tusen, husker ikke helt hvor mange, fra Sverige.

Kan ikke garantere for at løsningen min er lovlig, men jeg tror det.

Lookfantastic har oppgitt pr. mail at de refunderer utlegg til moms/ toll, så akkurat der kan du kanskje slippe å kjøre.. :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...