marsy Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Vurderer å kjøpe varer på nettet og få sendt dem poste restante til postkontoret på Strømstad (TopShop sender ikke til Norge, men til Sverige). Noen som har gjort dette, og/eller vet hvordan dette gjøres i praksis?
Gjest Vokteren Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) d Endret 2. november 2008 av Vokteren
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg har gjort det mange ganger. Jeg bestiller bla fra look fantastic og sender det til postkontoret som er samlokalisert med en butikk i Sverige. Kjører så opp dit og henter pakken. På denne måten sparer jeg tollavgift og moms. Skal man få sendt pakken til norge gjelder 200 kr grensen, men i Sverige (innenfor EU) er tollgrensa åpnere. Man har selv mulighet til å innføre varer for noen tusen, husker ikke helt hvor mange, fra Sverige. Kan ikke garantere for at løsningen min er lovlig, men jeg tror det.
Tropehus Skrevet 29. oktober 2008 #4 Skrevet 29. oktober 2008 Du kan lese mer om det her: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbr...4/1095878485.92
marsy Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 31. oktober 2008 takk for svar! Så vidt jeg vet er det fullstendig lovlig og grensen er 3000kr. Det er derfor tollvesenet vil ha hevet 200kr grensen i Norge
Gjest Gjest Skrevet 11. september 2009 #6 Skrevet 11. september 2009 Jeg har gjort det mange ganger. Jeg bestiller bla fra look fantastic og sender det til postkontoret som er samlokalisert med en butikk i Sverige. Kjører så opp dit og henter pakken. På denne måten sparer jeg tollavgift og moms. Skal man få sendt pakken til norge gjelder 200 kr grensen, men i Sverige (innenfor EU) er tollgrensa åpnere. Man har selv mulighet til å innføre varer for noen tusen, husker ikke helt hvor mange, fra Sverige. Kan ikke garantere for at løsningen min er lovlig, men jeg tror det. Lookfantastic har oppgitt pr. mail at de refunderer utlegg til moms/ toll, så akkurat der kan du kanskje slippe å kjøre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå