Gjest Gjest_Kvinne_* Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 I et forhold så er det ofte dama som bestemmer hva som er normalen. Det ser man her inne på forumet også, "han gjør det ikke når jeg ber om det" "han ser ikke hva som skal gjøres" osv, osv. Så jeg lurer på jeg, hvorfor det alltid er vi damene som bestemmer hva som er normalt og gjør ikke mannen det på vår måte så er det ikke bra nok?
Gjest Been_there_done_that Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Fordi alle piker i bunn og grunn er veldig egoistiske og slett ikke så empatiske som de liker å fremstille seg?
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Dere er rett og slett mer egoistiske, og uten evne til å se at menn faktisk er annerledes enn kvinner. Det at damer skal bestemme normen 'normal' i forholdet irriterer meg faktisk, for hva er egentlig normalt? Det som er noramlt for en dame er ytterst sjelden normalt for en mann, så at det blir problemer er jo åpenbart. Unntak finnes selvfølgelig - men problemet er vel at dere forventer at vi skal forstå dere, uten at dere egentlig vil forstå oss. Og forstår ikke vi dere, så er vi heller ikke glade i dere. Det er i hvert fall innstillingen.
Gjest *Ulla* Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Kanskje fordi menn er enklere? De gidder ikke masse greier for å få gjennom det de vil, det er lettere å bare følge kjæresten. Jeg vet ikke. Men på meg virker det iallefall som menn kke har fullt så sterke meninger på sånne saker vi kvinner bryr oss mye om.
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Og kanskje er det fordi at vi er mindre egoistiske, og ikke legger så stor vekt på at partneren MÅ gjøre det vi sier? Dere skulle vært oss for en dag, og opplevd en enklere hverdag rent psykisk Skjønner ikke hvorfor damer skal overanalysere og gruble ihjel hver minste lille ting. Og da spesielt akkurat det punktet med HVORFOR partneren ikke er enig i damas synspunkter, eller følger 'ordre'. Hva med å bare innse at mennesker er ulike, uansett hvor mye man bearbeider dem? Dette virker jo nærmest som en prestisjesak for damer til tider.
Gjest *Ulla* Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Og kanskje er det fordi at vi er mindre egoistiske, og ikke legger så stor vekt på at partneren MÅ gjøre det vi sier? Dere skulle vært oss for en dag, og opplevd en enklere hverdag rent psykisk Antagelig.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 Ingen kan vel bestemme hva som er normalen for hvert enkelt individ, eller har jeg misforstått noe her i livet? Hvert menneske skal ikke være nødt til å gjøre noe som man ikkevil, selv i et forhold. Så hvist mannen vil fiste meg, å det er noe som jeg virkelig ikke vil, da kan jeg jo ikke gjøre det, han skal vel ikke bestemme det vel...? Hvist jeg blir overtalt eller tvungen, eller manipulert, eller truet til noe så er det jo et overgrep, å kan annmeldes.
Gjest Been_there_done_that Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 ... Så hvist mannen vil fiste meg,... Jeg tror kanskje de fleste her tenker på saker av mer bagatellmessig art som å gå ut med søppel, hvilken vei brødfjøla skal ligge, hvordan oppvaskkluten skal brettes og henges und so weiter....
Hanselot Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Lol, litt morsomt å klare å dra det så ut av proporsjoner Endret 28. oktober 2008 av Hanselot
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Det er ikke sikkert at det er så dratt i i proposjoner som du tror. Jeg har hatt en problemstilling med en mann i mange år, hvor diskusjonen var seksuelle handlinger som jeg ikke ville utføre, men som han ville ha i forholdet. Da var argumentet veldig ofte : hvorfor skal kvinner bestemme hvordan ting skal være i et forhold, å da var det ingenting om hvordan jeg ville ha folt det hvist jeg utførte en handling som jeg absolutt ikke vill være med på, men at jeg burde gjøre det for hans del, samt pressmiddel om at er jeg ikke med på det å det, så gikk det ut over psyken hans. Da snakker vi faktisk ikke vanlig samleie altså. Ellers så tror jeg at kvinner liker mere orden i huset, men der også finnes det jo unntakt hvor kvinnen er rotete, å mannen er flink å holde orden.
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 28. oktober 2008 #11 Skrevet 28. oktober 2008 Det er forskjell på å ha god orden, og å innrette seg etter en annen persons definisjon på orden. Og når det gjelder menn, kvinner og ryddighet så kan vi være ganske like der. Forskjellen er evnen til å innrette seg etter andre, og innse at det finnes flere måter å gjøre ting på. Der mener jeg damer er 'verst'.
Gjest annen gjest Skrevet 28. oktober 2008 #12 Skrevet 28. oktober 2008 er det bare meg, eller er de tre første innleggene en og samme person? Kvinne, Been there done that og mann28.. Hvis ikke er det rart at tre personer har samme mening (som antakeligvis ikke så utrolig mange på KG har) på en halvtime, og få andre gidder å svare.
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 Det er nok 3 unike brukere, i hvert fall 2. Jeg signerer alltid med mann28, har dog ikke somlet meg til å registrere en bruker her.
Gjest annen gjest Skrevet 28. oktober 2008 #14 Skrevet 28. oktober 2008 Det er nok 3 unike brukere, i hvert fall 2. Jeg signerer alltid med mann28, har dog ikke somlet meg til å registrere en bruker her. ok da, sorry
Apollon Skrevet 28. oktober 2008 #15 Skrevet 28. oktober 2008 ok da, sorry Og jeg var Been_there_done_that som akkurat har registrert meg, så jeg er også helt unik. Like meninger kommer vel heller av at det var menn som svarte og at mange menn er helt enige i at kvinner forsøker å styre og ordne med alt mulig hele tiden....
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 28. oktober 2008 #16 Skrevet 28. oktober 2008 Var jo litt artig at det var en dame som startet tråden, da hun tydeligvis har lagt merke til denne trenden vi daglig blir utsatt for
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #17 Skrevet 28. oktober 2008 Var jo litt artig at det var en dame som startet tråden, da hun tydeligvis har lagt merke til denne trenden vi daglig blir utsatt for Alle gjester som skriver "vi kvinner" er menn.
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 28. oktober 2008 #18 Skrevet 28. oktober 2008 Det er i så fall nok en normalregel som vi menn ikke har fått med oss, og som dere trer nedover hodene våre.
Gjest Godt voksen kvinne Skrevet 28. oktober 2008 #19 Skrevet 28. oktober 2008 Det er forskjell på å ha god orden, og å innrette seg etter en annen persons definisjon på orden. Og når det gjelder menn, kvinner og ryddighet så kan vi være ganske like der. Forskjellen er evnen til å innrette seg etter andre, og innse at det finnes flere måter å gjøre ting på. Der mener jeg damer er 'verst'. Jeg er den som ikke innretter meg etter mannens definisjon på orden... jeg har en lavere toleranse for støv og skitt enn han har, mens han har en lavere toleranse for hverdagsrot enn jeg har. Men min definisjon er den gjeldende. Svaret på hvorfor er enkelt: jeg er den som er mest hjemme og som må leve med rot, skitt og støv (og han ser ikke støv/skitt, bare rot), jeg er den som gjør alt husarbeidet, jeg er den som lager all maten, jeg er den som har oversikten og vet hva som må eller bør gjøres, og jeg er den som plasserer ting der det er praktisk for meg å ha dem. Den dagen han begynner å gjøre like mye husarbeid som jeg gjør, den dagen kan rutiner og definisjoner tilpasses hans syn, men inntil da får han godta min, eller gjøre det selv. Og by the way: han er helt enig i "godta det eller gjør det selv"-politikken min. Han godtar det med et smil...
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #20 Skrevet 28. oktober 2008 Det er selvsagt like mange menn som tror de sitter med "fasiten" som kvinner. Grunnen til at det virker annerledes på dette forumet er åpenbart fordi det er overvekt av kvinner her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå