Gjest Lillekylling Skrevet 28. oktober 2008 #1 Skrevet 28. oktober 2008 Er det noen her som går i åpen barnehage og kan fortelle litt om hvordan det fungerer? Hvor lenge varer det, en dag i uka, hva gjør dere, koster det noe, er det en leder der osv. Her i kommunen finnes det ikke noe slikt tilbud, og for meg som er hjemme med to barn er det litt dumt. Men vi bor rett i nærheten av et ungdomshus som hadde vært perfekt til slikt bruk. Har derfor tenkt tanken på å starte opp noe slikt selv, men vet så lite om det.
Gjest imli Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 Her er det åpen barnehage på helsestasjonen. Det er helsestasjon med kontroller tirsdag og torsdag, og åpen barnehage mandag, onsdag og fredag. Da kan hvem som helst som hører til helsestasjonen m/barn under skolealder, komme. Helt gratis, ingen forpliktelser. Du kan jo høre om det er noe slikt på "din" helsestasjon? Evnt foreslå?
Susan Sto Helit Skrevet 29. oktober 2008 #3 Skrevet 29. oktober 2008 Her er det to forskjellige tilbud. Ett for de barna som er under ett år. (Ikke en absolutt grense, men opplegget er jo lagt opp for de minste.) Og ett for alle barn under skolealder. Det siste har jeg ikke testet, men jeg har en brosjyre fra dem, der det fremgår at de har en dagsplan, ganske lik andre barnehager. På den for de minste, er det en som "styrer" det hele. Den har åpent ca 4 timer hver dag, fra 10-14. (Mener jeg å huske.) Og det er rimelig åpent hva de gjør fra dag til dag. Det er en god del leker der, og spiseplass med stoler til både små og store. Av og til har de sangstund, hvis barna ser ut til å ha utbytte av det. Foreldre kan kjøpe seg en kopp kaffe og en vaffel, for 10 kroner. Ellers består tilbudet mest av at barna får leke i et miljø der det er flere barn.
MarianneE Skrevet 30. oktober 2008 #4 Skrevet 30. oktober 2008 Jeg tar med vesla i åpen barnehage. Det fungerer slik; 9.30 åpner de på menighetshuset her jeg bor. Fram til samling kl.11.10 er det frilek eller ulike planlagte aktiviteter.(i forrige uke laget alle høstbilder av løv) 11.10 er det samling med navnesang, bevegelsessanger o.l. 11.30 mat (alle har med egen mat&drikke) 13.30 er det slutt for dagen. Dette tiludet er mandag-onsdag. Min datter elsker å være der, vi har gått der i et årstid. Hun synes det er morro å leke, er veldig opptatt av dukkevogner, ball, lego osv... Jeg synes tiludet er kjempe flott, og må nesten føye på at det er gratis.
Gjest Gjest_Hjemmemamma_* Skrevet 30. oktober 2008 #5 Skrevet 30. oktober 2008 Her har vi tilbud om åpen barnehage en dag i uka, som da gjerne deles i to mellom de eldste om morgenen, og babyene fra ettida og et par timer fremover. Jenta mi er ett år (i dag, faktisk ), og hun elsker det. Der leker hun sammen med både jevnaldrende, litt større barn - og får hilse på babyene. Hun går i grunnen fra fang til fang den tida vi er der, og storkoser seg! Dette er et gratis tilbud, og det skjer vel ikke så stort annet enn at man sitter der og skravler, leker med barna, spiser vafler og drikker te, tror jeg. Annet enn at jeg ser de litt større barna gå inn på naborommet for å tegne litt innimellom, tenker jeg skal prøve det etterhvert også. Jeg synes det er et kjempegodt tilbud, både for meg og henne - så kjør på, hvis du har mulighet, vi trenger mer sånt! Du kan forresten lese om vår første dag i åpen barnehage her.
Gjest Gjest_Susanne_* Skrevet 31. oktober 2008 #6 Skrevet 31. oktober 2008 Her hvor jeg bor er det åpen barnehage hver tirsdag og torsdag fra 10-14. Det er i en vanlig barnehage, som har åpent 3 dager i uka utenom. Dagen er lagt opp slik: 10-11.30: lek inne, noen ganger er det bakedag, aktivitetsdag osv.. 11.30-11.45: samlingsstund 11.45-12.30: mat (har med matpakke, får melk og frukt der) 12.30-14.00: utelek Synes det er et kjempekjekt tilbud Det er for barn fra 0-6 år, det pleier å være 2 ansatte på jobb i tillegg til foreldrene. Koster 20 kr per person over 1 år (inkludert melk, frukt, kaffe/te). Pleier å være 5-10 barn der hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå