Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Cola zero hjelper mot kvalme, men..........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har funnet ut at mot kvalmen for meg så hjelper det med noen slurker coca cola enten det er orginale eller cola zero.

Drikker helst zero da det ikke er sukker i den, men det er jo aspartam i den, og det skal vist ikke være sundt det heller.

Men hva skal man gjøre da når det er det eneste som hjelper mot kvalmen?

Noen som vet dette om graviditet og cola?Andre som drikker dette for å døyve kvalmen?

Skrevet

Jeg syntes også at cola hjalp, helst med sitronskive og isbiter. Drakk original cola, er i overkant skeptisk til aspartam, jeg da.

Skrevet
Har funnet ut at mot kvalmen for meg så hjelper det med noen slurker coca cola enten det er orginale eller cola zero.

Drikker helst zero da det ikke er sukker i den, men det er jo aspartam i den, og det skal vist ikke være sundt det heller.

Men hva skal man gjøre da når det er det eneste som hjelper mot kvalmen?

Noen som vet dette om graviditet og cola?Andre som drikker dette for å døyve kvalmen?

Kan abortere ved for mye bruk av aspartam. Maks anbefalt dose er et par glass pr dag, så holder du deg innenfor det så går det sikkert bra:)

Tørre salte kjeks skal også hjelpe mot kvalme.

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet

Jeg drikker cola konstant! Og har faktisk null dårlig samvittighet for det... Også spiser jeg masse ritz-kjeks :)

Skrevet

Jeg ville definitivt drukket vanlig cola. Mye heller litt ekstra kalorier enn skummelt, kunstig stoff som ingen helt vet konsekvensene av ennå. :)

Aspartam kan forresten gi økt søtsug, så det kan jo være enda en grunn til å styre unna.

Skrevet
Kan abortere ved for mye bruk av aspartam. Maks anbefalt dose er et par glass pr dag, så holder du deg innenfor det så går det sikkert bra:)

Tørre salte kjeks skal også hjelpe mot kvalme.

Kilde?

Det er ikke det at jeg ikke tror deg, men jeg har aldri hørt om det før.

At mye koffein kan føre til abort derimot, har jeg hørt om.

Skrevet
Kilde?

Det er ikke det at jeg ikke tror deg, men jeg har aldri hørt om det før.

At mye koffein kan føre til abort derimot, har jeg hørt om.

De driver jo å forsker mye på dette om dagen, nettopp fordi de har mistanker.

Det vet ikke hva aspartam gjør med kroppen, men de vet at det har uheldige effekt på mus og rotter.

Legene TROR det er kreftfremkallende, at det øker sjansen for spontanabort, samt kan utløse endel sykdommer som Ms, Parkinsson osv.

Det er i allefall grunn til å være litt forsiktig med for mye søtstoff.

Skrevet
De driver jo å forsker mye på dette om dagen, nettopp fordi de har mistanker.

Det vet ikke hva aspartam gjør med kroppen, men de vet at det har uheldige effekt på mus og rotter.

Legene TROR det er kreftfremkallende, at det øker sjansen for spontanabort, samt kan utløse endel sykdommer som Ms, Parkinsson osv.

Det er i allefall grunn til å være litt forsiktig med for mye søtstoff.

Ah, ok :)

Vel, alt med måte mener nå jeg- ingen ting er sunt når det overdrives. Sånn generelt sett tror jeg det meste går an i små mengder, men at alt (så og si) er skummelt i store mengder, noe mer enn annet, så klart.

Skrevet

Takker for svar. Godt å vite at andre drikker cola også da mot kvalmen! Tror nok jeg kommer til å skifte til vanlig cola.

Gjest Grafica
Skrevet

Personlig synes jeg faktisk pepsi hjelper enda bedre :) Grunnen til at cola og pepsi hjelper mot kvalme er fordi det er så surt (pH), det ligger på nesten samme nivå som magesyra, så det roer ned magen når den er ustabil (som forårsaker kvalme). Det lærte vi faktisk på ungdomsskolen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...