Backflip Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har nå begynt å klø i strikkefingrene mine igjen, og da lurer jeg på om dere her inne vet om noen enkle strikkeoppskrifter på sokker og votter? Jeg er en enormt dårlig strikker, så det må være lette oppskrifter, helst rett frem og avslutt. Jeg blir svett når jeg leser om øking av masker og felling og sånt.
Gjest Sativa Skrevet 28. oktober 2008 #2 Skrevet 28. oktober 2008 <hold an, jeg skal finne for deg :-) ankelsokker je,vi sier det holder så lenge,
illafanten Skrevet 28. oktober 2008 #3 Skrevet 28. oktober 2008 Er denne enkel? Jeg har strikket skjerf, luer, vesker, votter, tøfler, babyjakke og en barnejakke.. Men å strikke sokker, votter ol på settpinner er enda noe jeg IKKE har skjønt Er kanskje bare meg som er dum?
blåmeisa Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg også trenger oppskrift på lette sokker (eller annen lett liten ting) skal være til barn! Strikker julegave Kupper tråden... Sorry. Men de har noen fantastisk fine sokker på garnstudio.no, men det er jo den forbaskade hælen som er så vanskelig. Men ta en titt der etter oppskrifter
Backflip Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Det er hælen jeg også sliter med. Får til å strikke rett og vrangt ned til hælen, men så gir jeg opp. Endret 28. oktober 2008 av Backflip
blåmeisa Skrevet 29. oktober 2008 #6 Skrevet 29. oktober 2008 hvis du vil tove noen tøfler har jeg oppskrift som er enkel, resultatet er også veldig søtt
Backflip Skrevet 29. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg tar gladelig imot alle oppskrifter jeg kan få :-)
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #8 Skrevet 6. februar 2009 Jeg tar gladelig imot alle oppskrifter jeg kan få :-)
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2009 #9 Skrevet 6. februar 2009 Hehe jeg har akkurat strikka hæl, og den er ikke så vanskelig! Slik gjør jeg det: Når du kommer til hælen, strikker du frem og tilbake over halvparten av maskene til hælen er sånn ca så lang som du vil ha den minus en cm. (so far so good, vil jeg tro) Nå har jeg alle maskene til hælen på en pinne. Hvis jeg har 20 masker på hæl-lappen, gjør jeg sånn: Jeg strikker til det er 6 masker igjen på pinnen i venstre hånd. Snu, strikk vrang til det er 6 masker igjen. Snu igjen. Så strikker du til du kommer til der du snudde - og feller 2 masker rett sammen slik at det er 5 masker igjen på pinnen i venstre hånd. Snu, strikk vrang til der du snudde, og fell 2 masker vrang sammen, slik at det er 5 masker igjen på pinnen. Gjenta til det ikke går an å felle mer (det maskene du har strikka fram og tilbake gang på gang skal fortsatt være der altså!) Og da kommer det jeg synes er vanskelig! Ta opp ca 10 masker på hver side, slik at du kan strikke rundt og rundt igjen. Nå har du flere masker enn det du starta med - det vil du ikke ha... Så de neste omgangene må det felles litt, til du står igjen med like mange som du hadde. Men str4ikk en runde med alle før du starter på det - og fell 2 masker rett sammen i hver side - på annenhver omgang - til du har riktig antall masker. strikk til tåa - og .. så langt har jeg ikke kommet enda :ss:
momajoja Skrevet 6. februar 2009 #10 Skrevet 6. februar 2009 Må bare ha den forklaringa på mine innlegg, den så så grei ut
lille_mei Skrevet 4. mars 2009 #11 Skrevet 4. mars 2009 Dette vil jeg også ha på mine innlegg Kjempe grei oppskrift
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå