Gå til innhold

Ville du vært enebarn eller hatt søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle du ønske du var enebarn eller at du hadde søsken?

Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en søster og er veldig fornøyd med det...kunne gjerne hatt et par søsken til :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jeg har en eldre søster og en eldre bror, veldig glad for å hatt begge å bryne meg på i oppveksten. Tror det å være enebarn hadde vært veldig stusselig der jeg vokste opp!

Skrevet

Jeg har en bror, men skulle gjerne hatt en søster også. Helts en tvillingsøster faktisk.

Skrevet

En eller to brødre. Ikke enebarn, ikke søstre.

Skrevet

Søsken er viktige - særlig når man blir voksen har jeg fått erfare :) Har kun en søster, men hun er virkelig viktig i livet mitt.

Skrevet

Har tre brødre, og er veldig fornøyd med det. Veldig koselig når du veks opp, og enda meir koselig når du blir vaksen :)

Skrevet

Jeg er enebarn, og skulle gjerne hatt en bror eller søster. Pappa er gift på nytt og hun hadde en sønn, så han har jo liksom blitt min "bror" da, men de bor i Usa, så får jo ikke helt oppleve det å ha søsken :sukk:

Gjest storesøster
Skrevet

Har to lillesøstre som jeg er vanvittig glad i, de betyr virkelig mye for meg! Så svaret er søsken:) Har lurt på hvordan det ville vært å ha en storebror/storesøster da, siden jeg er eldst...Men er i grunnen fornøyd slik ting er.

Skrevet

Er enebarn, og kunne ikke tenkt meg søsken. Hadde jeg hatt noen ville jeg jo vært vant til det, men er veldig fornøyd med ting som de er.

Trenger stille og ro rundt meg, og vet ikke om det hadde vært så lett med flere yngre (eller eldre for den slags skyld) søsken. :)

• Liker 1
Skrevet

Er man egoistisk om man velger å få bare et barn da?

Skrevet

Jeg har to søsken og kunne aldri vært dem foruten! Ville aldri vært enebarn, heller hatt enda flere søsken :nigo:

Skrevet

Jeg er enebarn, og har alltid savnet en søster eller bror!

er vokst opp på en plass med lite andre barn, så jeg var mye ensom....

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hvis noen valgte å bosette seg der jeg vokste opp og bare få et barn så hadde jeg sagt at det var litt egoistisk, eller iallefall et dårlig valg (hvis man hadde et valg da!). I litt mer tettbygdestrøk der man har mulighet til å gå ut døra og leke med andre barn er det helt sikkert fint å være enebarn.

Gjest Gjest_gjesten_*
Skrevet

Neida. men enige med andre her, det hadde vært stas å hatt søsken.

Jeg er selv enebarn.

Har tenkt mye på det etter at jeg selv ble voksen.

Det hadde vært godt å hatt en søster eller bror :)

Skrevet

Jeg har en søster, og det er jeg veldig, veldig glad for. Har også en bror som er tjue år yngre enn meg, det blir ikke helt det samme.

Skrevet

Jeg er kjempeglad for at jeg har søsken, men de jeg kjenner som er enebarn, er kjempeglad for at de IKKE har søsken.

Datteren min skal absolutt ha søsken. Hvis det blir mulig, da, man skal ikke ta sånt for gitt.

Skrevet

Jeg ser ikke på par som får bare et barn som egoistiske, men jeg er glad for at jeg ikke er enebarn. Jeg har en lillebror som jeg hadde det mye moro med når jeg vokste opp. Nå er vi begge på kanten til å bli voksne og er glad for at vi har et såpass godt forhold som vi har.

Skrevet

Jeg har to brødre, og er kjempetakknemlig for det! Vi er nært knyttet til hverandre, og har vært det gjennom hele oppveksten.

I tillegg til at man gjerne har stor glede av søsken i oppveksten er det jo det å ha søsken som legger grunnlaget for egne barns familie i framtida. Jeg er veldig glad for at barna mine har onkler og for at de etterhvert også vil kunne få søskenbarn. Som enebarn blir det liksom mer stusselig, etter min mening i alle fall.

For meg var det aldri et alternativ å bare få ett barn. Jeg vet at man ikke skal ta det for gitt å få barn, verken ett eller to eller flere, men det jeg mener er at jeg aldri ønsket å ha bare ett barn. Jeg ville at dattera mi skulle ha søsken. Nå har vi to, så vil tiden vise om vi stopper med det eller ikke :)

Skrevet

Jeg er enebarn og har alltid følt at det har vært det beste, men nå har jeg ikke visst om noe alternativ heller da.

Jeg har blitt en veldig selvstendig person (trives veldig godt i mitt eget selskap), kanskje ikke så sosial som mange av mine venner som har søsken, men det kan være tilfeldig kanskje.

:)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...