Vipsen Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg lurer på om det er noen som vet hvilken hunderase det er som er på bildet øverst i denne artikkelen. Jeg mener bildet av den røde hunden øverst. http://www.nettavisen.no/dyr/article2252598.ece
Vipsen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. oktober 2008 Ja, bildet nede i artikkelen er definitivt av en dachs. Men jeg er litt mere usikker på om det er en dachs på det øverste bildet. Synes den ser ut til å ha kortere snute enn det dachser har. Men mulig jeg som ser feil.
Gjest Faerie Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Det er en dachs ja. Står i bildeadressen Hvis du høyreklikker på bildet og går på egenskaper så finner du bildeadressen som Frey viser til. Der står det at det er en dachs. Når det gjelder den kortere snuten så er det nok synsbedrag ettersom hunden ser oppover. Herlige hunder. *savner dachsen min*
Vipsen Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. oktober 2008 Ok, da er det avklart. Bildet er av en dachs. Den er jo bare en helt nydelig hund da. Tusen takk for god hjelp og raske svar.
Leo Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Når det gjelder den kortere snuten så er det nok synsbedrag ettersom hunden ser oppover. Det er en langhåret dachs og den kortere snuten er ikke synsbedrag. Derimot er dette bildet av en valp og den utpreget lange snuten får de ikke før de blir eldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå