Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har hatt to menstruasjoner etter p.pilleslutt. Begge syklusene har vært lange, den første på 34 dager og den andre på 38 dager. Jeg har ikke så mye peiling på dette, men har jeg mest trolig hatt eggløsning disse mnd, selv om syklusene er så lange og ustabile? og er det da sånn at eggløsninig har kommet veldig sent, og at det er derfor mensen kommer så sent??
NemoLinn Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Selv om syklusene dine er lange så kan du jo ha EL. Syklusene dine er bare lange. Du kan jo klartlegge syklusen din mer ved bruk av temping eller bruk av EL tester. Selv synes jeg at det er letteste å bruke tester, og jeg endte med å kjøpe Clearblue ferilitetsmonitor. Jeg er veldig fornøyd med den. Selv om du har regelmessige sykluser som er lange så trenger du heller ikke ha El. Jeg hadde sylkuser på 30 til 33 dager, og jeg klarte ikke å påvise EL. Jeg har vært til utredning og har fått påvist PCo, og ble fortalt at jeg hadde nok EL, men eggene mine ble ikke modne nok så av den grunn ble ikke eggene befruktet. Hvis de ble befruktet, var de ikke livlaga uansett til å kunne klare å feste seg i livmorveggen. Så du kan ha EL og du trenger ikke å ha det for å si det sånn.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Selv om syklusene dine er lange så kan du jo ha EL. Syklusene dine er bare lange. Du kan jo klartlegge syklusen din mer ved bruk av temping eller bruk av EL tester. Selv synes jeg at det er letteste å bruke tester, og jeg endte med å kjøpe Clearblue ferilitetsmonitor. Jeg er veldig fornøyd med den. Selv om du har regelmessige sykluser som er lange så trenger du heller ikke ha El. Jeg hadde sylkuser på 30 til 33 dager, og jeg klarte ikke å påvise EL. Jeg har vært til utredning og har fått påvist PCo, og ble fortalt at jeg hadde nok EL, men eggene mine ble ikke modne nok så av den grunn ble ikke eggene befruktet. Hvis de ble befruktet, var de ikke livlaga uansett til å kunne klare å feste seg i livmorveggen. Så du kan ha EL og du trenger ikke å ha det for å si det sånn. Hvorfor har man menstruasjon dersom man ikke har eggløsning?? kommer ikke mentruasjon av ett egg som ikke blir befruktet??
Millie_82 Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Tror ikke mensen er et tegn på at man har hatt eggløsning. Slimhinnene i livmoren bygger seg opp hver syklus og gjør seg klar til å ta imot et befruktet egg. Dersom det ikke kommer noe befruktet egg, eller ikke noe egg i det hele tatt, så støtes denne hinnen ut. Dette er mensen. Mener det var slik gynekologen forklarte meg dette. Jeg var på innvendig UL og da målte de tykkelsen på slimhinnene i livmoren og så en forstørret folikkel i den ene eggstokken min. Gynekologen sa at jeg enten akkurat hadde hatt eller at jeg snart kom til å ha eggløsning. Egget modnes i en slik folikkel som vokser litt og slipper egget ut i egglederen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå