Fun Light Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har laks til middag i dag, men hadde helt glemt at jeg har pleid å grille det.. Lurer derfor på: Laksefileter uten skinn, i folie i stekeovnen.. Hvor lenge, og hvor mange grader?
FoxyFish Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 jeg pleier å la laksen stå i folie i 20-25 minutter på ca 200 grader
TiaMaria86 Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Tusen takk!! Ja tusen takk for svar, dette har jeg i grunn lurt på en stund
Gjest Zia Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Jeg synes at 10-15 minutter på 200 grader, avhengig av hvor tykke stykkene er, er nok. Den blir tørr og overstekt hvis får stå for lenge. Men det viktigste av alt: Siden stekeovner varierer, og ettersom laksefileter har ulik tykkelse, bør man følge litt med mens den er i ovnen. Den er ferdig når den begynner å flake seg. Husk også på at den ikke slutter å steke når den kommer ut av ovnen, det er derfor bedre å la den være litt understekt enn litt overstekt. Endret 27. oktober 2008 av Zia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå