Gå til innhold

Tips om spill til pc

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_heidi_*
Skrevet

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det men spill der man må bruke hodet litt, bygge litt og krige litt:) Spill jeg har spilt før:

sims (ikke akkurat tenkespill dette nei, men artig uansett:)

spore.( gøy men ble fort lei og oppbrukt)

civilization IV (hadde store forhåpninger men synes det virket snålt svære personer i forhold til omgivelsene og en skikkelig skuffelse)

Age of empires II for mange år siden (artig artig:-)

Vekslende hell med spill som dere ser.

Hva er dine favoritter?

Til konsoll liker jeg

zelda, gta, devil may cry er de jeg kommer på i farten. Mye rart altså! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Fable er jo ganske kjekt. Og command and conquer.

Wow er mitt favoritt spill :ler:

På konsoll liker jeg best;

Zelda, Yoshi, need for speed underground, little nemo: dream master, megaman.. da kommer ikke jeg på mer. Liker veldig mye Nes spill generelt.

Skrevet

Favorittspillene mine er WoW, Guild Wars og Settlers 3

Skrevet

Jeg liker mye de samme spillene som deg. Jeg spiller mye Caesar III, Settlers IV og SpaceEmpires IV og V. I Caesar og Settlers skal du bygge opp en by med handel, militære og matproduksjon. De er koselige spill, men jeg synes de blit litt ødelagt av at det er et scenario som man skal klare, og at man ikke står like fritt som i f.eks SimCity. Særlig i Settlers er det viktig å fokusere på "riktig" ting.

SpaceEmpires står du mye friere til å velge hvordan du vil spille, hvem du vil erobre osv. Du skal også forske frem ny teknologi, og passe på at du har bedre skip enn fienden, evt. gode forsvarsmekanismer. Det mest neagtive jeg kan si om dette spillet er at det ikke er noen god handle-funskjon. Du slår motsanderen ved å erobre dem i krig, ikke ved å være flink diplomat eller handelsmann.

Liker du militære strategispill? I så fall er EuropaUnivarsalis og CrusaderKings å anbefale. Der kan man gjøre mye mer med diplomati, og trenger ikke nødvendigvis å krige hele tiden (selv om man jo må det også).

Hvis noen vet om et by-bygge spill der det er mye fokus på resurser og handel (ikke bare penger), så vil jeg gjerne vite om det. Liker slike spill, men synes de så ofte fokuserer for mye på krig og for lite handel og diplomati.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...