Gå til innhold

Julegaver til venners barn

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Meg_*
Skrevet

Ut i fra den andre diskusjonen : julegaver til kamerats ekstra barn, kom jeg på noe som kan være aktuelt å filosofere litt over...:

Hvorfor gir du gaver til venners barn?

Min erfaring er at mine barn ikke får meg seg hvem gavene er fra. De får f eks gaver fra noen av tantene mine, og en venninne av meg. De reagerer ikke på at de ikke får gaver fra noen av de andre venninnene mine eller vennene av faren.

Mine barn får ca 30 gaver hver til jul. Synes aldeles ikke det er nødvendig at de får gaver fra vennene mine; de får nok gaver fra familien.

Har en venninne som har 3 søsken og 12 tantebarn, mens samboeren hennes har 4 søsken og 15 onkelbarn. + at de har foreldre og steforeldre... Synes det er helt unødvendig at de skal kjøpe gaver til barna til 4 av vennene sine også; dvs 9 barn! Har sagt det til venninnen min når hun har klaget over dårlig økonomi, og hun er egentlig enig, men føler at hun må gi noe...

Slutt å føl det slik!!! Jula skal ikke være et mas! Alle får nok gaver! Å kjøpe gaver til unger du ikke kjenner så godt, og som ikke vet hvem du er nesten, og heller ikke får med seg at det er deg gaven kommer fra,- er det mye vits i?

Barna får nok!

Så slutt å kjøp så mye, og slapp av :kaffekopp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøper ikke gaver til venners barn, og føler heller ikke noe press om å gjøre det. De ungene vasser i gaver som det er.

Om jeg hadde hatt en venn med veldig liten familie, f.eks. en alenemor hvor faren var helt ute av bildet, så gaver fra den kanten var uaktuelt, og hun selv hadde få/ingen søsken, så hadde jeg kanskje vurdert å gi gave. Om nå dette barnet kom til å få veldig få gaver. Men om gaven min blir gave nr 129 som barnet åpner den kvelden, så ser jeg ikke vitsen ;)

Skrevet

Jeg gir til de barna jeg har mest kontakt med, og nå for tiden er det bare tre som jeg møter jevnlig. Før gav jeg til alle, men da var vi alle yngre og det var mer stas å kjøpe gave til venninnenes babyer. I tillegg gir jeg av plikt til de tre fadderbarna mine selv om jeg ikke har noen kontakt med dem (de er søsken).

Skrevet

Jeg gir ikke gaver til venners barn. Det ble vi venner heldigvis enige om med en gang ungene kom fykende. Vi gir bursdagsgaver til dem for da kan vi spre det utover året, men til jul har vi alle sammen nok av folk vi skal gi gaver til så julegaver blir det ikke på dem.

Skrevet

Vi gir julegave til et vennepars barn, og de gir til sønnen vår, men det er fordi vi er faddere til hverandres barn, så det blir jo noe annet egentlig.

Skrevet

Jeg har 2 venninner som har barn.. foreløpig.. kommer nok flere etter hvert men jeg kjøper gaver til de 2 barna. Jeg ser ingen av dem veldig ofte men allikevel så gjør det meg ingenting å kjøpe til dem.

Skrevet

Jeg gir gaver til de ungene jeg har kontakt med. Men det er sjelden jeg kjøper gaver til alle, som regel er det strikkede luer/votter/ sokker ol.Gaver som ikke koster stort annet enn litt tid.I fjor var det dundrende sukses med hodeskallevotter med tilhørende lue til de fleste. En venninne av meg ønsket seg en ullbukse til minstejenta i år, og den er nå nesten ferdig. Kos med gaver som kommer til nytte!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...