Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Nå vil mobilen min plutselig ikke lade lenger og er derfor ubrukelig. Den er ett år og 1 mnd gammel og garantien er vel gått ut? Jeg har telenors forsikring i abn. Hvordan går jeg frem for å klage?
Gjest Ingeniøren Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kjenner ikke til Telenors forsikring, men til mobilbransjens store fortvilelse slo høyesterett i fjor fast at det er 5 års reklamasjonsrett på mobiler. Derfor kan du ta mobil og kvittering med til butikken der du kjøpte den og reklamere. Se også denne http://forbrukerportalen.no/rettighetsarti...ar_feil_oppstar
Gjest Gjest_heidi_* Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hurra for 5 års garanti (lang tid for en mobil forresten! Eller er det bare oss forbrukere som har innfunnet oss med at levetiden på mobilen er så kort... ) Hmm kvittering tror jeg ikke jeg har sett siden jeg flyttet for ett halvt år siden.. shit. Men pleier ikke elprice å ha slikt inne i systemet sitt?
Mistyen Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 To har to års garanti, og fem års reklamasjonsrett. Men de kan kreve at du har kjøpskvittering på telefonen.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Hurra for 5 års garanti (lang tid for en mobil forresten! Eller er det bare oss forbrukere som har innfunnet oss med at levetiden på mobilen er så kort... ) Hmm kvittering tror jeg ikke jeg har sett siden jeg flyttet for ett halvt år siden.. shit. Men pleier ikke elprice å ha slikt inne i systemet sitt? Ikke 5 års garanti. Men 5 års reklamasjonsrett.
Fluffie Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 Merk at dersom det er batteriet det er noe galt med, saa er det ikke sikkert det er dekt av 5 aars reklamasjonsretten, siden batterier ikke noedvendigvis er ment aa vare saa lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå