Gå til innhold

har rett og slett ikke lyst på SEX

Gjest utloggetnå

Anbefalte innlegg

jeg har et problem som jeg faktisk ser begynner å utvikle seg til det alvorlige. Jeg har fast kjæreste som jeg bor sammen med og vi har et bra forhold. Men jeg har aldri lyst på sex. Eller, jo en sjelden sjelden gang, og vi snakker kanskje en gang i måneden har jeg lyst til å ha ordentlig god sex hvor jeg tar nitiativet. Jeg kan feks våkne om morningen og tenke at vi kveld skal vi kose oss skikkelig, også komme vi hjem fra jobb og er jeg er drit sliten og det frister ikke lenger..

Den siste student har jeg kommet med alle slags dumme unnskyldninger for å slippe. I går kveld la jeg meg tidlig for å slippe for jeg visste at det kom til å bli et tema. Han kom etter og la seg og prøvde å dra seg mot meg og forsøkte hinte til at han ville noe mer. Og jeg lå der og prøvde å late som jeg sov! Da er det illle! Til slutt når han puttet hånden under trusekanten fikk jeg bare røsket meg unna og sa at jeg hadde så mageknipe.. Jeg ligger hele tiden å finne rpå nye unnskyldninger, og jeg VET at han blir skuffet...

Først når vi er kommet i gang så liker jeg det og er helt med. Men jeg fristes aldri av tanken på å ha sex. Jeg setter aldri i gang med det selv og må omtrent overtales! Det er ingen god kjæreste, jeg vet.... Og det e r et stort problem. Vi har veldig lite sex, kanskje to tre ganger i måneden. Til gjengjeld har vi veldig GOD sex når vi først har det..

hva i all verden skyldes dette?

Kjipt må det være å ha det sån ... har ikke slike problemer selv ...men vil prøve å komme med noen tips likevel ...gjennom experimentering har jeg lyktes selv med å få et meget bra og tilfredsstillende sexliv - så kanskje mine råd kan hjelpe : )

Først du må jobbe selv for å komme ut av den " vonde sirkelen " du er inni ....

Jeg tror du er blitt slik ....etter flere dårlige erfaringer med sex og i tillegg følt press ...hvor du ikke har vært sterk nok til å sette grenser for hva du vil være med på ...gjøre osv ...dermed er både lysten og alle positive tanker om sex forsvunnet litt etter litt .... er jo egentlig bare helt naturlig å føle som du .... om jeg har rett ....i at du mangler POSITIVE GODE SEX ERFARINGER ....

Som sagt avler god sex ....mere god sex og enda sterkere lyst ....

Mens dårlig sex ...bare avler mindre lyst på sex - og dine forventninger om god sex ...blir stadig skuffet ....dermed ender du opp som nå i din situasjon .

Begynn å tillate deg til å være mer egoistisk i senga ...for du trenger det tydligvis om du skal få noe positivt ut av det ... Begynn med å skaffe deg GODE POSITIVE sexopplevelser ...så vil nok ting snu seg i riktig retning for din del .....og lysten og forventningene dine skrus kraftig opp positivt ...

Er partneren din villig til å hjelpe deg med det - er du jo heldig ...da greier du nok komme ut av denne vonde sirkelen uten profesjonell hjelp .

Men dersom partneren din ikke får informasjon om problemet ...kan han jo ikke hjelpe deg uansett til å få det bedre ...Er partneren din veldig grønn og uerfaren selv .... er han kanskje ikke den rette for deg .... han burde da finne seg en erfaren kvinne ..... og du motsatt - finne en erfaren dyktig mann .....

Etter min mening passer en ung uerfaren gutt - best sexuelt sammens med en sexuelt erfaren moden kvinne og motsatt .En ung uerfaren kvinne - burde helst

ha sex med en gjerne litt eldre , roligere erfaren mann - for å lykkes best med å lære hvordan få et god vellykket sexliv : ) Du er sansynligvis så ung ennå - at du vil nok greie å lære deg dette - på egenhånd om du selv går inn for det .kanskje er du for flink til å GI SEX og nytelse til partner ?Men alltfor dårlig og for anspent til å ta imot og NYTE SELV ? I såfall må du lære begge deler ....for å lykkes med å få god lyst og godt sexliv .Sex er å gi og ta nytelse ... -greier du begge deler ..løser nok alle problemer for deg tror jeg .Er ingenting i veien med deg fysisk ...det meste med sex sitter i hodet , både nytelser og sperrer for nytelser .....og ikke mellom bena ...En litt roligere , eldre sexpartner er nok " resepten " til deg - han kan lære deg mye ..... en ung alltfor pågående unggutt uten begrep om hva han holder på med ..... er neppe rett person å satse på om du ønsker positive sexuelle erfaringer : ) .... ....om man sliter med hovedinnleggers problemer ...

Du bør jobbe hardt selv med å løse dine problemer ..og finne ut hva du liker og nyter best .for å gå glipp av et godt sexliv med partner - er etter min mening et forferdelig tap av livskvalitet faktisk både for deg og dine evt. partnere i fremtiden .Så du bør være ærlig med deg selvog dine partnere - og snakke om at du har litt ekstra behov i sengen ...for å nyte sex tilfredsstillende .De fleste menn setter sin stolthet i å være gode elskere ....og gir gjerne dama noen minutter exstra kos / forspill - selv om det for dem kanskje ikke føles nødvendig .Men menn er generelt ikke lykkelig sexuelt de heller ...om ikke deres partnere også er det .Så dette er en vinn vinn situasjon for begge - at begge nyter og er fornøyd .Vær derfor ikke redd for å inkludere din partner i dine problemer - er sikke på han vil hjelpe med det ....om han blir gjordt oppmerksom på hvorfor du ikke er fornøyd med deres sexliv ...Slik du oppfører deg nå .... ved å finne på masse unskyldninger for å unngå sex ... ja slik løser du ingen problemer ... Du må ta tak i problemet og tørre snakke åpent om at du har et problem med lysten - og rett og slett trenger hjelp fra han ..til å få mer lyst ... er sikkert mange ting han kan bidra med - for å gi deg mere lyst på sex .Er jo åpenbart han ikke gjør det på riktig måte i dag .... siden du har dette problemet .Du har ikke vært ærlig med han - så nå lider du selv i stillhet som straff for det . Det straffer seg å være uærlig i senga .. desvere .Åpenhet , tillitt , respekt og ærlighet må til - om sexuallivet skal bli positivt og gi gode deilige opplevelser ...istede for negative ....Bare du selv og din partner kan ordne opp i dette - hjelper ikke med sexolog - om deres forhold er falskt og bygd opp på løngner og skuespilleri ...... da vil dere lide sammen under det - uansett experthjelp ... Lykke til - du greier ordne opp i dette selv ...bare fatt mot å begynn I DAG : ) Så skal du se problemet løser seg ettehvert .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei..

Jeg har også hatt det slik som dette noen ganger, der jeg ikke har hatt noen sexlyst i det hele tatt og har bare ønsket om å ligge i ro og fred for å sortere tankene mine. Jeg har opplevd noe forferdelig i mine yngre dager som var knyttet til min depressjon. Og jeg tror du har en depressjon som de fleste av oss jenter har hatt/har.

Du trenger noen å snakke med. Noen som forstår din situasjon og som kanskje kan gi deg noen gode råd på hvordan du kan få stoppet denne depresjonen. Slikt tar bare på hele deg til slutt hvis du ikke får noen form for hjelp.

Snakk med kjæresten din/samboeren din om hvordan du har det, si det slik som det er. Prøv å finn ut hva som plager deg, hva som ligger og tynger deg ned. Det er klinisk bevist at trening hjelper mot depresjon, prøv det sammen med han du elsker?

Er litt vanskelig å gi noen form for råd på dette, alt jeg kan si til deg, finn en og snakk med. Så du kan få det bedre. Det at noen bare lytter er også en god medisin noen ganger.

Ellers ønsker jeg deg lykke til. Stå på jenta mi, ikke gi opp for ei halv grov skive :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...