Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Vi skal ha besøk i morgen kveld. Vet ikke helt hva jeg skal servere? Har litt kakerester i fryseren, men har i tillegg tenkt å lage noe nytt. Har en liten baby å ta meg av, så det kan ikke ta så veldig lang tid. Forslag til en god kake, eller noe annet godt å servere? Lieker å prøve nye oppskriter...
Ida* Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Det spørs jo hvor mye tid du har da, Toro har jo endel gode ferdigkaker. Brownieskaka er f.eks veldig god! Her er en oppskrift på gulrotkake som jeg syns er veldig god, ikke mye arbeid heller 4 egg 250 g sukker 170 g hvetemel 2 ts natron 2 ts kanel 1 ts salt 1 ts vaniljesukker 5 dl revet gulrot 1,5 dl nøytral matolje (f.eks soyaolje) Glasur: 1 boks ananas og mandarinost 1 ts vaniljesukker 50 g smør 125 g melis Visp egg og sukker til eggedosis. Bland mel, natron, kanel, salt og vaniljesukker, og vend dette inn i eggedosisen. Ha i revne gulrøtter og matolje. Rør sammen. Stekes i en rund, smurt form i 1 time på 175 grader. Når kaka er avkjølt blandes ingrediensene til glasuren sammen, og smøres på kaka. Kaka er veldig saftig pga oljen og gulrøttene, har erfart at det er lurt å snu den opp ned når man skal ha på glasur. Da siger fuktigheten ned, og fordeles bedre enn hvis den hadde stått "riktig" vei..
øyenstikker Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har blitt utrolig populær for å servere marengskake:-) Jeg lager ikke slavisk etter oppskrift jeg da. Jeg lager marengsbunn, så har jeg oppå det som faller meg inn.. Menn oppskjært frukt, gjerne tropisk, er veldig friskt og godt! Ananas, mengo, kiwi, druer og banan...nam nam Dette sammen med vaniljekrem, eggekrem, pisket krem... eller eggekrem og pisket krem.. http://www.detsoteliv.no/ søk på pavlova, så får du mange utgaver av denne typen kake! Ellers lager jeg også mye pai. Den kan fylles med det man har for hånden. En oppskrift av paiskall er egentlig alt en treger. En kan fyllepaien med vaniljekrem med epler og kanel..med pai lokk over. Kan kjøles ned og fylles med pisket krem og frukt. kan fylles med bær med marengs som lokk Uendelige muligheter...annerledes, friskt og godt.-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå