Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Noen her som vet om det går greit å kjøpe brilleinnfatning i utlandet og få satt inn glass i Norge? Tenker på om det er forskjell på festemåte for glassene - at et land har en standard, og et annet har en annen.
laperla Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kjøpte brilleinnfatning på Korsika i sommer... Når jeg kom hjem var det ingen problemer med å få glass til disse. Det eneste dama i Interoptik var veldig opptatt av, var om brillene var uekte, siden de ikke var kjøpt i sjappa hennes. De var ekte ja, og så pene;) Vil vel egentlig anbefale folk å kjøpe briller og gjerne glass i utlandet. Har kjøpt et par komplette briller på Sicilia, og der betalte jeg ca. 1200 kr for Jean Paul Gaultier innfatning og de dyreste glassa (er nærsynt, så jeg skulle slippe flaskebunner.) Unnskyld at det ble litt off topic.
Gjest ts Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Takk for svar. Og det ble ikke off-topic i det hele tatt. Skulle gjerne ha kjøpt glass i utlandet også, men har bare et par dager på meg - så det får holde med innfatningen.
nanya Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg kjøpte brilleinnfatning i Nicaragua til den svimlende sum av 200 kr, og det var null problem å få satt inn glass her hjemme. Det eneste problemet er at min optiker ikke visste om noen som førte det brillemerket i Norge, så hvis jeg knekker stanga kan jeg fort risikere å måtte kjøpe nye briller.
Gjest Pupsilure Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Hvis det ikke er slik at dere vil ha merkebriller, vil jeg anbefale favoptic . Jeg har kjøpt flere brillepar der veldig billig, og er kjempefornøyd! Får ikke rost dem nok
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Av prinsipp kjøper jeg ikke merkevarer her i Norge, da ting stort sett er fryktelig overpriset. Jeg kjøpte min Gucci-innfatning i Tyskland til kr 1700,-. Samme innfatningen kostet nesten kr 3 000,- på Interoptik her hjemme (uten glass). Null problem å sette inn glass.
laperla Skrevet 28. oktober 2008 #7 Skrevet 28. oktober 2008 (endret) Takk for svar. Og det ble ikke off-topic i det hele tatt. Skulle gjerne ha kjøpt glass i utlandet også, men har bare et par dager på meg - så det får holde med innfatningen. Jeg fikk mine briller i løpet av to dager faktisk. Slå den. Her tar det jo brått en mnd før de er klare. Hadde jeg vært deg, hadde jeg spurt om det var mulig å få de klare til du skulle reise. Endret 28. oktober 2008 av laperla
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå