Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg etterlyser et dikt jeg leste for lenge siden. Jeg vet at det er skrevet av en stor dikter, og at det er svært kjent. Jeg leste det på engelsk, men det kan ha vært oversatt. Tittelen var sannsynligvis et kvinnenavn, og dette navnet gikk igjen i hver strofe som et slags omkved. Den omtalte kvinnen var død, og jeg tror kanskje hun hadde en fattig og trist skjebne, men jeg husker ikke om diktet hadde et kjærlighetsmotiv. Det kan kanskje høres litt ut som Poe når jeg beskriver det nå, men det er ikke av ham. Er det noen som kan hjelpe meg?
Gjest *Mim* Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Uten at jeg kjenner diktet noe særlig, er "Lady of Shalott" det første som ramler meg inn.
Suzy Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Uten at jeg kjenner diktet noe særlig, er "Lady of Shalott" det første som ramler meg inn. Det var akkurat det jeg tenkte på også!
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Takk for forslaget, men det dreier dessverre om et annet dikt, et som et mye nærere og mer personlig, og som sagt med et kvinnenavn helt i sentrum. (Det kan hende det dreier seg om en fransk modernist, men det er slettes ikke sikkert.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå