Gå til innhold

Jeg og min kjære forlovet oss i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal vi kjøpe forlovelsesringer :rødme: Og nå kom jeg til å tenke på gravering inni ringene. Det er vel vanlig at det står "Din .... 26.10.2008", men tenker kanskje vi vil ha noe litt annerledes.

Noen som har tips? Hva står det i deres ringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det skal være kun forlovelsesringer, dvs at dere skal ha andre gifteringer, så kan dere godt skrive både navn og dato :) Man kan bestemme mye selv, tradisjoner blandes etterhvert. Helt ærlig så aner jeg ikke hva som er "vanlig"

Vi skal bruke forlovelsesringene som giftreringer, så vi har bare skrevet Din XXXX, og så skriver vi inn datoen for når vi gifter oss

Skrevet

Gratulerer! Satt noen dato? Er ikke så idèrik i fht det med gravering inni ringen. Vi kommer til å sette på ringer for første gang i kirken selv om vi allerede har kjøpt de. Har ikke gravert de enda, men skal ha tekst+bryllupsdato inni de. Jeg synes rett og slett "Jeg elsker deg xxx, dato" er en fin tekst jeg.

Skrevet
Hvis det skal være kun forlovelsesringer, dvs at dere skal ha andre gifteringer, så kan dere godt skrive både navn og dato :) Man kan bestemme mye selv, tradisjoner blandes etterhvert. Helt ærlig så aner jeg ikke hva som er "vanlig"

Vi skal bruke forlovelsesringene som giftreringer, så vi har bare skrevet Din XXXX, og så skriver vi inn datoen for når vi gifter oss

Hmm, vi har ikke tenkt på om vi vil bruke de samme ringene til gifteringer. Men får høre med han hva han tenker om det.

Skrevet
Gratulerer! Satt noen dato? Er ikke så idèrik i fht det med gravering inni ringen. Vi kommer til å sette på ringer for første gang i kirken selv om vi allerede har kjøpt de. Har ikke gravert de enda, men skal ha tekst+bryllupsdato inni de. Jeg synes rett og slett "Jeg elsker deg xxx, dato" er en fin tekst jeg.

Takk :) Vi har ikke satt en dato ennå, men tenker vi venter ca 2 år. Må ha litt tid å spare penger og sånn.

"Jeg elsker deg xxx, dato" det var fin tekst ja. Kanskje vi kunne hatt det på dialekt da.

Skrevet

Gratulerer med forlovelsen!

Vi var ikke sikker på om vi skulle ha de samme ringene når vi giftet oss, så vi skrev bare din ---- og så et hjerte som symbol. Er jo begrenset med plass inni en ring, så er vanskelig å være romantisk og orginal synes jeg...

Vet om noen som skrev ---- sin, altså med kjæresten sitt navn inni sin ring... har lest noen andre forslag her inne før også, men husker dessverre ikke i hvilken tråd...

Skrevet

Gratulerer så mye med forlovelsen! :klemmer:

Når det gjelder gravering inni ringene har vi det rimelig enkelt, Din navn og så dato. Vi har veldig spesielle ringer med gravering/tekst utenpå ringene hvor det står: Kjærligheten overvinner alt på latin så derfor valgte vi enkelt inni. Vi skal bruke de samme ringene når vi gifter oss så da vil vi sette inn bryllupsdatoen vår også bak forlovelsedatoen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...