Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Vi er et par i over-/underkant av 30 år. Vært sammen i 1 1/2 år og bodd sammen det siste halve året. Før dette hadde vi kjente hverandre i flere år, og hadde sporadisk kontakt gjennom denne tiden... sporadiske fuckfriends er vel ordet. Tingen er at vi er så forskjellige!!!!!!!! Vi har noen svært få felles interesser, men i forhold til verdisyn står vi også et stykke fra hverandre. Det er til å bli til tider sprø av fordi vi overhodet ikke forstår hverandre. Det ender ofte i krangler og at vi sårer hverandre. Vi elsker hverandre virkelig, men kan det holde i lengden, lurer jeg på? Kan man leve i et turbulent forhold og likevel være lykkelig? Jeg er tidvis lykkelig, men også veldig ofte ulykkelig pga forholdet. Jeg føler meg ikke trygg og har problemer med å slappe av. Jeg tenker at samboerskapet fortsatt er nytt og at det kanskje bare trenger tid på å gå seg til... Noen her som lever i et forhold de stortrives i til tross for ekstreme ulikheter?
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Trist at dere er så ulike. Selv er jeg og kjæresten veldig like! Like barn leker best Lykke til
Gjest Kaya83 Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Endret 3. mars 2009 av Kaya83
Gjest StoreSky Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Vi er ganske ulike, men ikke flyttet sammen enda. Men kjenner meg trygg og elsket da - noe som jo er viktig. Så tror ikke det handler om at man er forsskjellig, men om man er trygg på hverandre uansett.
Gjest Gjest_mann28_* Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Man kan desverre ikke forstå en andrepart uten at den parten gjør seg forstått! Det er min oppfatning i hvert fall. Har slitt selv i forholdet med dette, men her handler det om å tilpasse både utrykksmåter og tankegang. Ingen er like, sånn er det bare.
maren Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg tror at folk kan være forskjellige og alikevel leve sammen, men hvis begge er veldig stae og kompromissløse så blir det jo vanskelig. Dere burde tenke på å være litt mer ydmyke mot hverandre. Spesiellt siden dere sårer hverandre med deres forskjellige meninger så høres ikke det særlig lovende ut...
MissStiles Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg og typen min er også forskjellige. Vi bor heller ikke sammen. Vi har hatt en del krangler om alt fra a til å men det gikk over etter hvert. Vi kjente hverandre ikke så godt før vi ble sammen. Jeg er positiv til fremtiden når det gjelder meg og han.
gullet76 Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Samme her, kjæresten min er den mannlige versjonen av meg selv.. Eneste som kan funke i lengden for meg.. Signerer! Endelig har jeg funnet min bedre halvdel. Eksen min og jeg var veldig ulike. Ulike syn på det meste faktisk... Vi er også begge veldig sta, og endte med å krangle veldig mye. Vi klarte ikke å diskutere og prate om problemere uten at det ble en stor krangel.
Glynis Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Trist at dere er så ulike. Selv er jeg og kjæresten veldig like! Like barn leker best Hva er det for en idiotisk kommentar til noen som er i et usikkert forhold? Har du ikke sett Sex og singelliv-filmen? Personlig kunne jeg forresten ikke tenkt meg å være sammen med noen som er lik meg. Vet ikke om jeg hadde orket å være bestevenninne med meg selv heller.
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Hva er det for en idiotisk kommentar til noen som er i et usikkert forhold? Har du ikke sett Sex og singelliv-filmen? Personlig kunne jeg forresten ikke tenkt meg å være sammen med noen som er lik meg. Vet ikke om jeg hadde orket å være bestevenninne med meg selv heller. Å hva mente du med denne kommentaren? Jeg har et realativt sikkert forhold. Og ja, jeg tror at samme interesser har mye å si for et godt forhold! Ja, jeg har sett alle sesongene!
Glynis Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Å hva mente du med denne kommentaren? Jeg har et realativt sikkert forhold. Og ja, jeg tror at samme interesser har mye å si for et godt forhold! Ja, jeg har sett alle sesongene! ...forholdet til trådstarter virker da ganske usikkert, og hun lurer på om de er for ulike, og du brauter ut med 'BEST Å VÆRE LIKE! ' Snakker ikke om ditt forhold her. Og Sex og singelliv-kommentaren betydde at hvis man ikke passer på hva man sier så ender folk opp med å bli forlatt ved alteret.
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 ...forholdet til trådstarter virker da ganske usikkert, og hun lurer på om de er for ulike, og du brauter ut med 'BEST Å VÆRE LIKE! ' Snakker ikke om ditt forhold her. Og Sex og singelliv-kommentaren betydde at hvis man ikke passer på hva man sier så ender folk opp med å bli forlatt ved alteret. Beklager missforståelsen. Tror det er helt forskjellig fra par til par. Noen liker kanskje at de ikke er så like, mens hos andre er dette et must!
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg tror at det å ha noen ulikheter bare kan være positivt. Jeg og min samboer er like på noen områder, og svært ulike på andre. Men, jeg har merket meg en ting, ettersom tiden går så adopterer vi litt hverandres sterkere sider..å dette på de områder hvor vi i utgangspunktet var veldig ulike.. Det handler vel da like mye om læring som om tilpasning. men dette er kanskje bare mulig for mer bagatellmessige "lyter" som lett kan endres, og ikke mer fundamentale personlighetstrekk.. På hvilke måter er dere ulike føler du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå