Mamma1 Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei, det er noe jeg har reagert på, som jeg gjerne vil ha noen synspunkter på. Oftere og oftere hører jeg om kvinner som er utro. Nå tenker jeg på kvinner som har barn, ikke de uten. Det virker som om kvinner er utro oftere enn menn, etter at de har fått barn, stemmer dette? Inntrykket mitt er at : Menn er oftere utro enn kvinner før de får barn sammen, og kvinner er oftere utro enn menn etter at de har fått barn sammen.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Forskning viser det motsatte: Kvinner er mest utro før de blir etablerte og får barn, menn er mest utro etter de er familiserte.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 De vil gjerne ha barn med alfahanner, men oppdra dem med en omsorgsperson.
Gjest hank Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Kvinner er mer enn menn fram til 40-årsalderen. http://www.onlinemagasinet.no/artikkel.php...&ArtID=3102 Nordmenn er blant de mest utro i verden (husker ikke link) og siden kvinner er mer utro enn menn ligger vel norske kvinner helt i verdenstoppen. Forstå meg rett, leilighet gjør tyv. Tror ikke norske kvinner er mer umoralske enn andre kvinner eller norske menn. Det er bare at muligheten for utroskap er større for kvinner, det er alltids en mann tilgjengelig dersom en dame vil være utro, kvinner har som regel ubegrenset tilgang på sex. Hadde menn hatt den samme tilgangen hadde de sikkert vært like utro. Og i forhold til utlandet er konsekvensene av utroskap relativt små; liten sosial fordømmelse samt at norske kvinner sjelden trenger å frykte for økonomi dersom forholdet brytes etter utroskap.
Gjest hank Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 De vil gjerne ha barn med alfahanner, men oppdra dem med en omsorgsperson. Det tror jeg er riktig. Mellom 5-10% av alle barn i Norge har en annen biologisk far enn den som er oppgitt.
Mamma1 Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2008 Det tror jeg er riktig. Mellom 5-10% av alle barn i Norge har en annen biologisk far enn den som er oppgitt. Er dette tilfelle??
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Er dette tilfelle?? Jada, norske kvinner er utro så det holder. Og blir det barn av det, så lar de far og barn leve i villfarelsen. http://www.dagbladet.no/dinside/2002/04/04/322595.html
gullet76 Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Tja om kvinner er mer utro enn menn tror jeg ikke... Vi er nok ganske likestilt der tror jeg... Jeg kjenner både menn og kvinner som har vært utro mot partneren etter at de fikk barn... Jeg har selv opplevd at partneren var utro (sambo og far til barna), og har vært utro selv (ikke mot far til barna)... Min kjære opplevde også at hans kone var utro flere ganger...
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 Tja om kvinner er mer utro enn menn tror jeg ikke... Vi er nok ganske likestilt der tror jeg... Linken i innlegg #5 viser jo til at kvinner er mer utro enn menn. Dine personlige erfaringer kan ikke tjene som sannhetsbevis.
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Tja om kvinner er mer utro enn menn tror jeg ikke... Vi er nok ganske likestilt der tror jeg... Jeg kjenner både menn og kvinner som har vært utro mot partneren etter at de fikk barn... Jeg har selv opplevd at partneren var utro (sambo og far til barna), og har vært utro selv (ikke mot far til barna)... Min kjære opplevde også at hans kone var utro flere ganger... Det virker som å inngå et ekteskap ikke betyr så mye for folk lengre.... Tragisk!
Gjest Eivind Skrevet 28. oktober 2008 #12 Skrevet 28. oktober 2008 Hei, det er noe jeg har reagert på, som jeg gjerne vil ha noen synspunkter på. Oftere og oftere hører jeg om kvinner som er utro. Nå tenker jeg på kvinner som har barn, ikke de uten. Det virker som om kvinner er utro oftere enn menn, etter at de har fått barn, stemmer dette? Inntrykket mitt er at : Menn er oftere utro enn kvinner før de får barn sammen, og kvinner er oftere utro enn menn etter at de har fått barn sammen. Helt klart at kvinner har blitt utro enn før. Jeg tror man er ganske naiv hvis man tror at kvinner i 2008 kun kommer til å holde seg til den han er sammen med. Jeg er ihvertfall ikke en som skal sitte med skjegget i postkassa og knuller på andre kvinner støtt og stadig når anledningen byr seg. Jeg vet jo at hun kommer mest sannsynligvis til å være utro selv før eller siden. Har flere kamerater som gjør det samme. Er egentlig en stygg utvikling, det eneste positive med det må være at man slipper å ha dårlig samvittighet for det.
Mamma1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg vet ikke helt dette med utroskap jeg. Syns det er skremmende at det har blitt regelen heller enn unntaket..
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 28. oktober 2008 #14 Skrevet 28. oktober 2008 Som jeg forstår så er det både kvinner og menn her...er det noen som har erfaring med gifte/samboende kvinner som er utro med samme kjønn...hvor vanlig er dette? Noen kvinner har nære forhold og etter dype samtaler, litt alkohol, litt trøsting - kan det skje at det ene tar det andre og så befinner man seg i en utroskapssituasjon. Grunnen til at jeg spør er at jeg har opplevd dette som mannen i forholdet...
Mamma1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #15 Skrevet 28. oktober 2008 Det virker da heller ikke som noe problem, dersom kvinnen har sex med en av samme kjønn..
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #16 Skrevet 28. oktober 2008 Det virker da heller ikke som noe problem, dersom kvinnen har sex med en av samme kjønn.. Forstår jeg deg riktig når jeg oppfatter at du sier at: det er ikke utroskap hvis kvinnen har sex med en annen kvinne? Jeg håper virkelig at jeg misforsto kommentaren din...
Mamma1 Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #17 Skrevet 28. oktober 2008 Nei, selvfølgelig er det utroskap på lik linje med alt annet av sex som ikke er med kjæreste. Men det virker som om mange menn vil godta at dama har sex med en annen kvinne, enn om hun hadde sex med en annen mann.
Gjest Gjest Skrevet 28. oktober 2008 #18 Skrevet 28. oktober 2008 Linken i innlegg #5 viser jo til at kvinner er mer utro enn menn. Dine personlige erfaringer kan ikke tjene som sannhetsbevis. Linken i innlegg 5 viser ikke til at kvinner er mer utro enn menn. (Ja, jeg så differansen 1:3, og 1:4, men stoler heller på den undersøkelsen som viser at fordelingen er 1:4 for begge kjønn når alder ikke er tatt med) Den viser at kvinner er mer utro enn menn opp til en viss alder (35 år), det vil si tidlig i etableringsfasen. Etter denne alderen er det flest menn som er utro. [email=http://studvest.no/nyhende.php?art_id=7643]Denne artikkelen mener jeg er verd å lese: BEGGE KJØNN LYVER Før var det menn som sto for det meste av utroskapen. Det begynner imidlertid å jevne seg ut, selv om statistikken sier at menn er utro litt oftere. – Menn og kvinner er nok utro akkurat like mye. Menn har en tendens til å overrapportere, og kvinner har en tendens til å underrapportere, tror Isachsen. (klippet av meg....) MOR OG FAR VERST? Selv om mange lar seg friste til utroskap i tiden vi nå er inne i, er likevel ikke utroskap noe nordmenn tar lett på. – Det er grunnleggende negative holdninger til utroskap i det norske samfunnet, sier Bente Træen. Og de som er verst når det gjelder utroskap er heller ikke dagens unge, men de som var unge på 1970-tallet: I undersøkelser er de den gruppen som hyppigst krysser av i «har vært utro»-boksen. – Dette skyldes nok den mentaliteten som var den gangen, med flower power. Det handlet om å teste ut flere sider av seg selv, sier Træen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå