Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Magefølelsen min forteller meg at min kjære bedriver noe som ikke er helt stuereint. Denne magefølelsen har aldri slått feil før... Å spørre han rett ut nytter ikke for han juger, dette har han gjort før i forhold til bagateller så da vil jeg anta med stor sikkerhet at han gjør det over noe mer alvorlig også. Men spm er jo hvordan jeg skal gå fram i forhold til dette... Det jeg har lyst til er å spørre om han er villig til å vise mail- og facebookkontoene sine + mobil til meg mens han er til stede. Hvis han nekter er jo dette tegn på at det er noe galt som foregår... Og hva gjør jeg eventuelt da?? Noen som kan fortelle hvordan de har gått fram når de har på følelsen at noe har skurra??
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Hei hei! Den følelsen du beskriver er ikke no kjekk! Hvor lenge har dere vært i sammen? Hvor gamle er dere? Får du aldri se på mobilen? Kan du passordet på mailen hans? Hva er du redd han driver med? Nettsex, eller utroskap med en kollega? Tror det er best du forteller litt mer i detalj først
Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hei hei! Den følelsen du beskriver er ikke no kjekk! Hvor lenge har dere vært i sammen? Hvor gamle er dere? Får du aldri se på mobilen? Kan du passordet på mailen hans? Hva er du redd han driver med? Nettsex, eller utroskap med en kollega? Tror det er best du forteller litt mer i detalj først Vært sammen i 2 år, samboere i snart 1 år. Mobilen er jeg egentlig ikke veldig bekymra over for det raser ikke inn mld der... men nettet og jobben hans derimot.... det er noe som pågår for han fikk helt panikk for at jeg hadde vært på mailen for et par mnd tilbake. Ikke veit jeg hvordan jeg skulle ha kommet meg inn på den for jeg har ikke passord eller noe som helst. Dette har foregått over lengre periode... han oppfører seg snodig... har plutselig blitt i så ekstremt godt humør og til tider i overkant snill... og ja.... det er vanskelig å forklare, men det er noe... Det med godt humør og at han er snill burde egentlig være positivt, men det er noe med at han har forandra seg veldig plutselig uten at det er noen spesiell grunn til det mellom oss.... hm.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 At han nekter deg å se i hans mobil og facebook trenger overhodet ikke bety at han driver med noe galt, nei! Det kan rett og slett bare bety at han vil ha privatlivet sitt i fred. Alle mennesker har rett på et privatliv. Jeg lar ingen få snoke i min mobil eller e-post. Jeg gjør ikke noe galt. Det er ikke noe "farlig" lagret der. Men hva jeg øser ut til andre personer har ikke andre noe med. Om jeg sytt til en venninne om et eller annet angående kjæresten, så vil jeg ikke nødvendigvis at han skal lese det. Ikke fordi det er noe galt i det. Hadde du syntes det var helt uprolematisk om andre gikk inn og så i dine ting? Du har da ikke gjort noe galt? Om politiet ville gå gjennom mobilen din? Du har vel ikke gjort noe kriminellt, så om du nekter betyr det at du da har gjort noe galt?
Fun Light Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg syns godt du kan spørre om å få titte på Facebook og mail, du trenger jo ikke finlese det som står der for det, men du vil jo få en idè om han skjuler noe eller ikke.. Ikke lett å oppdage om det er noe, men jeg tenker at magefølelsen er god å ha. Kjenner du at noe skurrer, så er det antakelig det! Håper du finner ut av det.. Ikke godt å gå og være usikker..
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Hmm.... Jeg tror jeg bare ville spurt han rett ut om å få passordet til mailen hans. Han ville selvsagt spurt hvorfor men da hadde jeg bare sagt, "skal bare se på noe". Altså viss han nekter, er det noe! Du kan jo være litt streng med han da og "forlange passordet". Ikke godta at du får det imorgen (for da kan ting være slettet.) Liksom hva er galt om du skikker litt innpå. Du merker fort hvordan han reagerer Synes det er litt virktig og ikke være for naiv i slike tilfeller. Det hender jo ofte at den ene parten spør om det er noe på gang, og så nekter vedkommende bare. Du kan jo også skjekke logg osv på internette. Om du skulle fått passordet og ingen ting var gale; unnskylder du deg bare med at du var redd for han Du kan jo også få deg egen facebook, så kan du sjekke hans i gjennom din Endret 27. oktober 2008 av Betty89
Gjest Gitte Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Hvis min kjære hadde forlangt å få passordet på mailen min kunne han drømt videre. På mailen min finnes stort sett kun regninger og teite kjedemail, jeg har overhode ingenting å skjule, men å forlange å få passordet mitt kunne han jo bare prøvd seg på. "Skal bare se på noe" er overhode ikke gyldig grunn for meg. Om han hadde fortalt meg om sine bekymringer og sagt han hadde blitt beroliget om han KUNNE FÅ LOV TIL å se på mailen min, hadde saken stilt seg helt annerledes.
Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Hadde du syntes det var helt uprolematisk om andre gikk inn og så i dine ting? Du har da ikke gjort noe galt? Om politiet ville gå gjennom mobilen din? Du har vel ikke gjort noe kriminellt, så om du nekter betyr det at du da har gjort noe galt? I et forhold har jeg nada problemer med at typen min ser gjennom slike ting så lenge jeg er til stede. Har lite sans for direkte snoking bak ryggen på folk. Politiet er en offentlig instans så føler ikke de har så mye med saken å gjøre da jeg ikke er følelsesmessig involvert i forhold til dem.
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Nå mener ikke jeg hun skal se innpå mailene hans. Men bare se om han er medlem på noen skjekkesider eller noe. Nå er jeg så heldig at jeg får vite hans passord da:) Synes ærlighet og åpenhet er viktig.
Gjest Gjest_Hm_* Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 "Skal bare se på noe" er overhode ikke gyldig grunn for meg. Om han hadde fortalt meg om sine bekymringer og sagt han hadde blitt beroliget om han KUNNE FÅ LOV TIL å se på mailen min, hadde saken stilt seg helt annerledes. Den er jeg veldig enig i. Jeg vil at han skal forstå at jeg ikke gjør dette for å snoke i alle slags ting han har der. Jeg skal ikke sitte timesvis å lese gjennom hver eneste ting, men man ser fort om det er noe mistenkelig bare ved å se på en innboks. Jeg trenger å bli beroliget for jeg har det ikke bra sånn ting er nå, og det går jo igjen utover forholdet.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 Hmm.... Jeg tror jeg bare ville spurt han rett ut om å få passordet til mailen hans. Han ville selvsagt spurt hvorfor men da hadde jeg bare sagt, "skal bare se på noe". Altså viss han nekter, er det noe! Du kan jo være litt streng med han da og "forlange passordet". Ikke godta at du får det imorgen (for da kan ting være slettet.) Liksom hva er galt om du skikker litt innpå. Du merker fort hvordan han reagerer Synes det er litt virktig og ikke være for naiv i slike tilfeller. Det hender jo ofte at den ene parten spør om det er noe på gang, og så nekter vedkommende bare. Du kan jo også skjekke logg osv på internette. Om du skulle fått passordet og ingen ting var gale; unnskylder du deg bare med at du var redd for han Du kan jo også få deg egen facebook, så kan du sjekke hans i gjennom din Nei. Hvis han nekter trenger det overhodet ikke være noe. Det kan hende han har noe personlig der. En mail som inneholder en betroelse fra en venn. Kanskje han har skrevet hva han vil gi i julepresang til henne i en mail. Kanskje han rett og slett har noe der som han ikke vil at hun skal lese, uten at det er noe galt i det hele tatt. Hvorfor i alle dager er det så vanskelig å skjønne at man vil ha litt privatliv? Hadde kjæresten min FORLANGT å få passordet mitt hadde jeg hånflirt ham rett opp i trynet. Jeg har ikke noe som helst galt lagret der. Jeg har eposter fra venninner hvor vi diskuterer private ting som han ikke har noe som helst med. Og uansett om det var noe privat der eller ikke, hadde jeg aldri bare levert passordet mitt ut på den måten. Hva om kjæresten din hadde FORLANGT å få lese i dagboken din da? Jeg gjør ikke noe kriminelt. Men likevel så er det ikke greit at politiet bare uten videre FORLANGER å få lese eposten min, sjekke dataen min, snoke i mobilen min. Og truer med å kaste meg på glattcelle om jeg nekter, for "det må jo bety at noe er galt".
Gjest Gitte Skrevet 27. oktober 2008 #13 Skrevet 27. oktober 2008 Nå er jeg så heldig at jeg får vite hans passord da:) Synes ærlighet og åpenhet er viktig. Jeg har også passordene til mailen til min kjære, til pc'n hans og mobilen hans. Jeg har aldri benyttet meg av de. Jeg stoler på han.
Gjest Hm. Skrevet 27. oktober 2008 #14 Skrevet 27. oktober 2008 Nå mener ikke jeg hun skal se innpå mailene hans. Men bare se om han er medlem på noen skjekkesider eller noe. Nå er jeg så heldig at jeg får vite hans passord da:) Synes ærlighet og åpenhet er viktig. Du veit om passordet til den ene mailen hans ja... hva med alle de andre?? For meg blir det helt feil å ha full adgang til hans private kontoer... er ikke det jeg er ute etter. Er ute etter å få avkreftet eller bekreftet det jeg mistenker. Derfor jeg vil at han skal være til stede og logge seg inn selv. Slik at jeg ikke har tilgang seinere. Man har jo krav på et privatliv selv om man er i et forhold.
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #15 Skrevet 27. oktober 2008 Nei. Hvis han nekter trenger det overhodet ikke være noe. Det kan hende han har noe personlig der. En mail som inneholder en betroelse fra en venn. Kanskje han har skrevet hva han vil gi i julepresang til henne i en mail. Kanskje han rett og slett har noe der som han ikke vil at hun skal lese, uten at det er noe galt i det hele tatt. Hvorfor i alle dager er det så vanskelig å skjønne at man vil ha litt privatliv? Hadde kjæresten min FORLANGT å få passordet mitt hadde jeg hånflirt ham rett opp i trynet. Jeg har ikke noe som helst galt lagret der. Jeg har eposter fra venninner hvor vi diskuterer private ting som han ikke har noe som helst med. Og uansett om det var noe privat der eller ikke, hadde jeg aldri bare levert passordet mitt ut på den måten. Hva om kjæresten din hadde FORLANGT å få lese i dagboken din da? Jeg gjør ikke noe kriminelt. Men likevel så er det ikke greit at politiet bare uten videre FORLANGER å få lese eposten min, sjekke dataen min, snoke i mobilen min. Og truer med å kaste meg på glattcelle om jeg nekter, for "det må jo bety at noe er galt". Ja jeg hadde rett! Hvis han nekter er det noe... Trengte ikke være utroskap. Men kanskje en privat mail fra en kompiss eller no! Hva har gutter på mail som er så farlig å vise da? Ikke noe dagboks notater i alle fall
Gjest Gitte Skrevet 27. oktober 2008 #16 Skrevet 27. oktober 2008 Kan ikke gutter skrive dagbok? Jeg skjønner deg ikke Betty...
Gjest Hm. Skrevet 27. oktober 2008 #17 Skrevet 27. oktober 2008 Og igjen... politiet har da ingen verdens ting med dette å gjøre. En offentlig instans vs et samboerforhold er jo ikke relaterbart.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #18 Skrevet 27. oktober 2008 Ja jeg hadde rett! Hvis han nekter er det noe... Trengte ikke være utroskap. Men kanskje en privat mail fra en kompiss eller no! Hva har gutter på mail som er så farlig å vise da? Ikke noe dagboks notater i alle fall Nei. Det trenger ikke være noe som helst. Det eneste det trenger være, er at han vil ha privatlivet sitt i fred. Han kan ha bare spam, dårlige vitseposter, og kvitteringer på betalteregninger der, og likevel ikke ville la folk lese eposten. Av prinsipp. Ingen har rett til å snoke i sakene hans. Om han har noe han ikke vil at andre skal lese eller ei er revnende likegyldlig. Jeg lar aldri folk snoke i mine ting. Om innboksen min så hadde vært tom. For meg er privatliv veldig veldig viktig. Hvorfor tror du ikke gutter har noe privat på eposten sin? Tror du aldri gutter får eposter fra kompiser med private betroelser?
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #19 Skrevet 27. oktober 2008 Han har bare en e-mail addresse Er også dataskydig, så vet hva han gjør og ikke gjør P.S Jeg fortalte hva hun kunne gjøre, å hva jeg hadde gjort! Trenger ikke klikke i vinkel her! Når jeg sa forlange passordet, så mente jeg på en fin måte da! Det skulle bare mangle at han viste mailen sin, viss jeg følte meg bedratt!
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #20 Skrevet 27. oktober 2008 Og igjen... politiet har da ingen verdens ting med dette å gjøre. En offentlig instans vs et samboerforhold er jo ikke relaterbart. En samboer har like liten rett til å overvåke andre som politiet har. Det er ulovlig å åpne andres post uten deres tillatelse. Det gjelder også samboere. Ingen samboer har på noe som helst vis rett til å overvåke partnerens eposter. For meg hadde det vært helt utenkelig å være i et forhold med en som FORLANGTE å få lese eposten min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå