Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg må vaske håret hver dag, for det blir så vanvittig fort fett. Jeg vet at det lureste er å "vende håret av med" daglig vask, fordi det blir mer fett jo mer jeg vasker det, men jeg klarer ikke å komme ut av den onde sirkelen. Jeg har en jobb hvor jeg må ta meg godt ut til daglig, så det er ikke noe alternativ å bruke "nødhestehaler" for å vende håret av med daglig vask. Jeg har langt hår, som om vinteren blir tørt og sprøtt. Derfor veksler jeg mellom å bruke Redken Extreme og All Soft-produktene. Disse gjør sikkert ikke fett hår-problemene noe bedre, pluss at jeg vet at daglig vask sliter enda mer på håret. Er det noen som har det på samme måte? Tips/ triks/ produkter for å få bukt med fett hår?
Gjest Gjest_Gro_* Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har det på nøyaktig samme måte som du beskriver. Jeg har prøvd å komme ut av sirkelen før, og da har det jo gått noen timer ekstra før det ble fett igjen, men det var IKKE verdt å ikke vaske det hver dag, for jeg gikk rundt og følte meg stygg og ufresh. Håret mitt er tynt og blir fort slitt og tørt om vinteren, bruker extreme serien jeg også.. Jeg tror rett og slett vi bare må fortsette å vaske det hver dag, bite i det sure eplet. Vi får heller kompensere med å bruke gode produkter, kure det ofte og klippe det jevnlig.. Men et tips jeg har for at det ikke skal bli så fort slitt og fett er: Ta shampo bare i hodebunnen, bruk minst mulig shampo, og ikke masser mer enn nødvendig. Balsamen tas også bare i hårlengden, ca halv parten av håret kanskje.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg sliter også med fett hår. Har kuttet ut balsamen, bruker den bare av og til og da kun i tuppene. Det hjelper. Også bruker jeg hårskum i håret, merkelig nok så ser håret ok ut dagen etter også dersom man ikke grer det for ofte.
Nicky B Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Har du testet hair powder? En venninne av meg har hatt god effekt med det. Vet at Bumble and Bumble har en type, samt at Schwartzkopf har ett eller annet.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Har også hatt samme prblemet med at håret blir fett under et døgn etter sist vask, slik at jeg måtte vaske det hver dag. Men så tenkte jeg at jeg ikke gadd det lenger og prøvde å vaske det bare 2-3 ganger i uken. Og det hjalp! I begynnelsen vil du føle deg forferdelig ufresh, men etter en stund (og ikke altfor lenge, faktisk!) er håret mye finere, blir seinere fett og ikke så tørt. Sliter veldig på håret å vaske det hver dag, som dere selvfølgelig vet. Men jeg tror faktisk du burde prøve mitt råd. Jeg lover at det funker!
Rexina Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Hadde også problemer med at håret ble fort fett, men etter 2 dager da.. Det jeg gjorde var å gå med håret fett så lenge jeg orket før jeg vasket det. Nå må sies at jeg var på folkehøgskole et år og da var det ikke så nøye... Men det funket. Nå tar det 4 dager før det blir fett:)
poia Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg sliter også med dette, men særlig om våren når det begynner å bli varmt. Et år tenkte jeg å prøve å få bukt med dette problemet og flettet rastafletter på meg selv (skulle hatt en rastasmiley her ;D) Jeg gikk med disse i en måned- halvannen, og etter dette kan håret vaskes en gang eller to i uka! Det fungerte hvertfall kjempefint på meg, og nå fletter jeg rasta på meg selv hver mai/juni Også kjempekjekt for man slipper å se at håret er fett mens "kuren" holder på
Gjest ts Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 Har du testet hair powder? En venninne av meg har hatt god effekt med det. Vet at Bumble and Bumble har en type, samt at Schwartzkopf har ett eller annet. Takk for godt tips! Det skal jeg sjekke ut. Og takk for andre gode råd, som sagt kan jeg ikke gå for varianten å la det bli fett over flere dager, men jeg kan jo forsøke neste gang jeg har ferie Rastafletter høres veldig smart og befriende ut, men jeg tror dessverre verken jeg har tiden til å flette eller stilen til å matche rastafletter...
#Angel# Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Farging av hår kan også hjelpe. Må bare huske å bruke shampo med fuktighet, og bare balsam i hårlengden. Men det er jo selvfølglig bedre for håret å bli vent av med vasking. Men det fungerer fint for meg som ikkje blir heilt fortrolig med min opprinnelege hårfarge. Slår to fluer i ein smekk
Gjest dlfkjh Skrevet 27. oktober 2008 #10 Skrevet 27. oktober 2008 når jeg hadde langt hår prøvde jeg i årevis å vende meg av med med daglig hårvask, men jeg har gitt opp. mitt er for glatt til at jeg kan kamuflere det på noe som helst slags vis, og nå som jeg har halvlangt hår i mer "sveis" så gidder jeg faktisk ikke la håret se ufresht og fett ut - særlig ikke på jobb. bare man bruker bra produktr og kurer håret jevnlig så skal det gå bra(minne på meg selv å kure det ja...)
Jane F. Skrevet 27. oktober 2008 #11 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg plages også med fett hår, har tynt og glatt hår og det skal ikke mer en en halv dag før det begynner å dele seg å se fett ut. Jeg har løst dette med å bruke "gugge" i håret dag 2, men da er jeg tvunget til å dusje samme kveld for ellers se jeg ut som en tomat ettersom jeg er litt allergisk mot alt med parfyme, spes hårspray og paste. Men det funker faktisk å la vær å vaske det i flere dager, gikk over en uke mellom hver vask når jeg hadde langt hår. men etter at jeg fikk kort håt kan jeg ikke skjule det med fletter eller nødhestehale som nevt ovenfor. Ellers hjelper det for noen å føne håret etter vask for å få blåst litt luft inn under håret slik at hårbunnen får puste.
Maneo Skrevet 28. oktober 2008 #12 Skrevet 28. oktober 2008 Skyll håret i kaldt vann etter at du har vasket det.
Gjest Grafica Skrevet 28. oktober 2008 #13 Skrevet 28. oktober 2008 Har du prøvd tørrbalsam? Det er forskjellige varianter av det, men det vanligste er vel t pudder som drysses i hodebunn, dette trekker til seg fettet og gjør at man kan droppe hårvask den dagen. Veldig fin måte å venne håret av med den daglige vasken, for da kan du vaske det annenhver dag og bruke tørrsjampoo annenhver dag. Og etter en stund kan du nok helt fint droppe tørrsjampoen og gå over til hårvask et par ganger i uka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå