Gjest Bedratt Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg hadde aldri håpet at jeg skulle skrive et slikt innlegg her inne. Jeg har vært her inne og fått masse råd, tips og kanskje til og med hjulpet noen.. men denne gangen er det jeg som trenger råd. Jeg har vært sammen med en mann nå snart ett år... det var mye frem og tilbake i starten, fordi jeg nylig var separert, og han ikke klar for noe nytt forhold. Men så klarte vi ikke helt holde oss unna hverandre, og i vinter bestemte vi oss for at dette var det store... Vi har begge barn, og begynte å planlegge fremtiden sammen. Barna våre stortrives sammen, og gråter når de skal reise vekk fra hverandre.. vi er involverte i familiene... alt er helt 100!!! NÅ i sommer kjøpte vi oss hus sammen, og vi gleder oss til å få en ny hverdag sammen! Det eneste som har skurret litt er: Mannen har vært litt redd for PC'en sin... jeg har lagt merke til det før, og kommentert det. men som han har sagt at når vi flytter sammen, da er alt åpent. Han har ingenting å skjule... Så fikk jeg en litt dårlig magefølelse her sist uke, og søkte litt på nettsteder... Og hva fant jeg.. ? Jo en profil.. som var hans. Han hadde lagt den inn for snart 3 år siden, men hadde vært inne på den senest samme dag som jeg fant den. Jeg fikk helt sjokk. Dette er en manns om jeg kjenner fra før av igjennom jobb, det har aldri vært noe tull med han. Jeg kjenner en tidligere kollega av han også.. som alltid har sagt at det ikke er noe tull med denne mannen. Han er rett og slett kanskje litt for god til å være sann? Vel jeg ringte mannen, og skjelte han ut etter noter. hva sa han.. jo han sa som de fleste sikkert ville sagt hvis noe sånt kom opp. AT han hadde glemt at han hadde den.. og at han hadde gått inn på den nå i høst igjen, og at han ble nyskjerrig for å se hva slags damer som klikket seg inn på han. Det han søkte etter var jo en elskerinne... fordi på det tidspunktet han la seg inn så var han ikke ute etter noe fast.. Han har ingen god unnskyldning.... han har grått, han har sendt blomster, han har ringt min beste veninne og moren min og beklaget det hele. Ingen tvil om at han er lei seg, og han ser vel ikke helt at han har gjort noe SÅÅÅÅ galt som jeg sier.. selv om han selvsagt skjønner at han har driti på draget... han er villig til å gå og snakke med en 3. part hvis jeg trenger det. Han har slettet msn sin, den gamle hotmailen sin... alt er nå borte... Men igjen da.. det er noe som er ødelagt for min del.. og nå har jeg kjøpt hus med mannen, og skal være sammen med han resten av mitt liv.. ? Herregud... noen som har noen gode råd. Jeg er bare så ufattelig lei meg.. og skuffet...
Supramundane Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 (endret) Jeg vet ikke helt om jeg syns dette er noe å reagere så voldsomt på. Javel, han har en profil der, men det kan vel være sannhet i det han sier om hvorfor han lagde den og hvorfor han er inne på den. For meg ville det vært så enkelt som at vi hadde blitt enige om at han skulle slettet den, og så er det bare å gå videre. Endret 27. oktober 2008 av Supramundane
Gjest Gjest_kate_* Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Men har har han faktisk vært utro? En profil på en datingside kan utvikle seg til en morsom og avhengighetskapende hobby, og flere av oss driver og flørter litt i hverdagen og setter pris på flørt og bekreftelse tilbake, selv om vi elsker vår partner og aldri er utro. Det er ikke alle som sletter profilen sin med en gang de har funnet noen, det kan være et morsomt tidsfordriv selv for folk som ikke er ute etter en partner. En av grunnene til at han ikke ser på det som "SÅÅÅÅ galt" er vel kanskje at han ikke hadde noen skumle hensikter i det hele tatt med det? Misforstå meg rett - jeg er enig i at han har driti seg ut og jeg sympatiserer med at du føler deg bedratt. Men det er tydelig at han angrer og at det er deg han vil ha! Jeg ville forsøkt å snakke sammen og komme over det.
Gjest Også bedratt Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg har selv blitt bedratt, og i slike situasjoner er det ikke mange valgene man har. Enten forgive and forget, eller gå. I min situasjon var det heller ikke sex i bilde, men en annen kvinne. Noe som kan såre og gjøre like mye skade som om sexen hadde skjedd. Jeg valgte å bli hos mannen selv om det var tøft i etterkant. Det tok lang tid før jeg klarte å stole på han igjen, og jeg blir fremdeles fysisk kvalm av å tenke på det som skjedde. Men jeg har selv sagt at jeg har tilgitt han det han gjorde, og da må jeg stå for det. Noen stikk nå og da får han finne seg i, men jeg er hvertfall sikker på at det aldri skjer igjen.
Lissi Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg opplevde det samme som deg. Jeg reagerte på samme måte og ba han flytte. Jeg var jo sikker på at han hadde vært utro mot meg. Hvorfor ellers skulle han snike bak ryggen min med profil på sjekkeside. Men vi fikk snakket ut, og han slettet profilen mens jeg så på. Han hadde aldri kontaktet noen, ikke sjekket noen, ikke smset noen, ei heller møtt noen. Jeg fant ut at jeg ikke kunne kvitte meg med en mann jeg elsket når han ikke hadde gjort annet enn litt uskyldig surfing. Jeg tror ikke menn ser at dette er "utroskap". De skjønner ikke at vi tar det som svik, føler oss bedratt og mindreverdig. De har jo ikke gjort noe! Min samboer har fått svi for dette, og det har ødelagt endel av tilliten. Men når man velger å gå videre å tilgi så må man legge det bak seg. Nå er dette noe vi ikke snakker om lenger. 4 mnd siden, og det er glemt. Elsker du han får du tenke deg godt om. Gode menn vekser ikke på trær.
Gjest Gjest_snuppi_* Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg syns ikke dette er noe å ta så på vei for egentlig.. Men folk er forskjellige! Jeg har hatt blink profiler, nettby profiler etc, og der står det fremdeles "singel" selv om jeg har vært i forhold i 1, 5 år, og selvføøølgelig hvem liker ikke ikke å ha fått en beskjed om at "hey, bli kjent? Du så ut som ei sjarmeranes jente" og da kunne svare tilbake : hei, sorry, kun her for å ha kontakt med venner" , eller "er opptatt! =) Noe sånt! Det betyr absolutt ikke at jeg er ute etter å komme i kontakt med noen.. og når han sender blomster og hei og hå, så tror jeg faktisk at han tenker som jeg tenker om de sidene.... tror ingen vil nekte for at det er koselig å få oppmerksomhet selv om man er fornøyd med dama/mannen man har! =) Det er jo som noen sier etter å ha vært gift i 30 år "Jeg ville bare se om jeg fremdeles har draget!" som har med selvtilliten å gjøre.. Jeg tror han er fornøyd sammen med deg, og KUn bruker dette, evt, ikke engang bruker, kun for morro sånn som meg, logger meg inn 1 gang i måneden , og så ler jeg litt, og så logger jeg ut, ferdig :D Han vil jo ha deg!! :D
Gjest Betty89 Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Han søkte jo etter elskerinner! Kan ikke akuratt si at han bare vil ha henne da! Men får håpe han bare glemte å forandre på det, etter han ble sammen med henne! Synes ikke det er noen grunn til å gå ifra han for. Det virker jo som han gjør som TS vil
Gjest Gjest_snupp_* Skrevet 27. oktober 2008 #8 Skrevet 27. oktober 2008 ja det var nettopp det jeg mente da, at han ikke har tenkt på/gidda/følt det var veldig å endre denne status fra elskerinne til venner f.eks, for det er jo noe man må inn i instillinger å gjøre og jeg synes alltid det har vært utrolig kjedelig og det er derfor at jeg fremdeles står som singel. Men hvis man vil, så kan man jo prøve å få det til å høres værre ut enn det er... jaja.. Jeg tror iallefall han vil ha deg
Gjest L_C Skrevet 27. oktober 2008 #9 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg synes ikke dette behøver å være så mye å ta på vei for. Mange har profil på slike nettsteder kun for morro skyld. Det trenger ikke å bety at han har planlagt å være utro, eller at han har gjort noe galt. Kanskje det var for morro skyld? Kanskje han glemte å fjerne "elskerinne" etter at han ble sammen med deg? Jeg hadde blitt mer bekymret dersom jeg kunne se i gjesteboken hans at han hadde skrevet til kvinner og flørtet.
Gjest TS Skrevet 30. oktober 2008 #10 Skrevet 30. oktober 2008 Hei, tusen takk for gode svar. Jeg har vel kommet meg over det største sjokket, kan ikke si annet enn at jeg er utrolig skuffet. Særlig fordi dette også har vært et samtaleemne mellom oss tidligere, og han har da sagt at han har ryddet opp i gamle ting. Han er like lei seg, og gjør alt for meg om dagen..... Jeg vil nok trenge litt tid på å døyve dette, han var liksom den helt perfekte mannen, som kanskje ikke var helt perfekt alikevel. Men igjen.. finnes den perfekte mann? alt er jo slettet nå, og jeg håper ikke at det dukker opp mer grums. Han sier jo at det ikke skjedde noe mer enn at han var nysgjerrig, og det må jeg nesten bare tro på... Igjen, takk for gode svar! Deilig å kunne få litt støtte fra noen som har opplevd lignende.
Pokahonta Skrevet 30. oktober 2008 #11 Skrevet 30. oktober 2008 Den perfekte mannen finnes ikke nei! Lykke til videre, jeg har god magefølelse på dine vegne!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå