Gå til innhold

Folk som endrer seg når andre er tilstede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler man sånne folk som er hyggelige til vanlig, men med en gang det er andre i nærheten/gjester begynner rakke ned på deg og latterliggjøre deg? Siden det er snakk om familie kan man ikke akkurat bryte kontakten heller. Noen tips?

Synes det er veldig sårende og råttent...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan bryte kontakten selv om det er familie. En slik behandling ville jeg ikke akseptert fra fremmede, og i alle fall ikke fra mennesker som egentlig skal stå meg nær og bry seg om meg.

Skrevet
Hvordan takler man sånne folk som er hyggelige til vanlig, men med en gang det er andre i nærheten/gjester begynner rakke ned på deg og latterliggjøre deg? Siden det er snakk om familie kan man ikke akkurat bryte kontakten heller. Noen tips?

Har du forsøkt å si noe til vedkommende? Jeg fikk for en del år siden høre det samme fra en kamerat, han følte at jeg behandlet ham dårlig når andre var til stede. Selv hadde jeg bare tenkt at vi hadde en fleipete tone, og mente aldri noe vondt med ting jeg sa, men fikk en oppvekker der! Nå er jeg generelt mer varsom med hva jeg tuller med, og er gla for at han sa fra.

Skrevet

Si fra. Og hvis det ikke bedrer seg, så vurder å dropp kontakten... Man har ikke rett på å behandle andre nedsettende selv om man er i slekt!

Skrevet

Kjenner meg litt igjen her... samboer og svigermor kjører på med negative temaer som sliter meg totalt ut. De tråkker ikke på meg, men kommenterer alle på tv feks.. Jeg syns det er rett og slett slitsomt, og jeg har sagt at han får være bevisst på at han endrer personlighet når moren er her, og at jeg blir sliten av det. Så skal de holde på sånn så innskrenker jeg på besøkstiden!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...