Gjest Gjest_maya76_* Skrevet 27. oktober 2008 #1 Skrevet 27. oktober 2008 Hei! Jeg var til frisør forrige uke og fikk satt på hårextentions....i utgangspunktet var jeg superfornøyd. Men i helga begynte noen av festene og ramle av, enkelte plasser fulgte mitt eget hår med også. Jeg aner ikke hvorfor, har behandlet det nøyaktig slik jeg fikk beskjed om. Så nå ringte jeg frisøren og skal vei og ta det av igjen. Orker ikke mere av det, når det etter så kort tid løsnet. Ifølge frisøren skal det ikke løsne, men sitte helt til en frisør tar det av. Betalte over 5000 for dette, og jeg har selvfølgelig lyst å få pengene tilbake. Har det vært en gjenstand som ikke holdt hva produsenten lovde ville jeg ikke vært i tvil om å få igjen pengene, men dette er jo hår.. Noen som har en formening om hva jeg har rett til?? P.S; ser passe teit ut på håret nå...
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #2 Skrevet 27. oktober 2008 Jeg tror at du angrer og heller vil ha pengene tilbake Men det har du ikke krav på, frisøren har derimot krav på å "omlevere varen", dvs å sette i ny extension.
Gjest ts, maya 76 Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Hmmm, kan ikke erindre at jeg har skrevet noen plass at jeg angrer!!! Mener at jeg skrev at jeg i utgangspunktet var superfornøyd. Poenget er at varen ikke holder mål, og når mitt eget hår har ramlet av på enkelte fester (litt kjedelig med bare flekker i hodet) synes jeg ikke noe særlig om det.
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Hmmm, kan ikke erindre at jeg har skrevet noen plass at jeg angrer!!! Jo, du vil jo ha tilbake pengene, det betyr at du angrer Betalte over 5000 for dette, og jeg har selvfølgelig lyst å få pengene tilbake. Du får ikke pengene tilbake, men frisøren vil ordne så extensionen blir bra, det har frisøren krav på
Glynis Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Betalte over 5000 for dette, og jeg har selvfølgelig lyst å få pengene tilbake. Greia med kjøpsloven er at de som har solgt varen har store rettigheter i å enten gi forbrukeren ny vare eller å reparere den ødelagte varen, så det er uansett ikke bare å knipse og få 5000 kroner tilbake.
Glitnir Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Forbrukerkjøpsloven gjelder, men som de andre sier har frisøren rett til å forsøke å rette først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå