Gå til innhold

Nå orker jeg ikke mer

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Wenche_*
Skrevet

Jeg har gått rundt og vært forelsket i en i vennegjengen i snart to år. Vi ser hverandre nesten hver dag i jobbsammenheng da han er prosjektleder som samarbeider med min arbeidsplass.

Det er en rar tone mellom oss... jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan. Jeg har som sagt vært veldig interessert i han lenge men har aldri vist han det. Jeg har nok til og med virket litt kald mot han i et forsøk på å få mine egne følelser til å dempe seg. (til ingen nytte). Men andre ganger har han nok lagt merke til at jeg har kikket på han osv.. Jeg har sett at han har kikket på meg i smug også. Her for en stund siden så la jeg tilfeldigvis at han hadde navnet mitt som passord på pc'n sin.. (søtt ikke sant) hehe.. Men vi er alltid profesjonelle og det har aldri vært noe mer enn flyktige blikk mellom oss.

Grunnen til at jeg ikke har gjort noe mer med følelsene min er at han har samboer. Jeg kommer heller ikke til å gjøre noe så lenge situasjonen er som den er. Men samtidig vet jeg at han og hans samboer ikke har det så bra.

Jeg vil absolutt ikke blande meg inn i noe, men jeg blir så frustrert av å ikke kunne si noe til han. Når jeg snakker med han om jobb så skriker det inni meg ; hallo! kan du ikke se at jeg er interessert!

Jeg ærlig talt ikke om han vet at jeg liker han på denne måten siden jeg forsøker å kvele følelsene ved å være litt kald og kort mot ham. (men noen ganger klarer jeg ikke å styre meg og flørter litt, den er han noen ganger med på, andre ganger rødmer han og begynner å stamme).

Jeg har hørt av andre at han er sammen med sin samboer fordi "det er greit nok".

Jeg vurderer seriøst å si noe til han, om ikke annet så for få luftet dette som har vært stengt inne så lenge. Jeg eksploderer nesten!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville holdt meg unna så lenge han har samboer. Er mannen med noen andre, så er han med noen andre.

Hvis han virkelig føler noe for deg, vil han gå fra denne damen først. Hvis ikke så vil jeg påstå at han ikke er noe å spare på hvis han kan være utro. Har en mann vært utro mot ei dame, kan han like lett være utro mot ei annen.

Om du virkelig føler at du må si det, så kan du jo det. Men hvis han gir en positiv tilbake melding ville jeg bare sagt klart og tydelig ifra om at så lenge han har et forhold (dårlig eller bra) så kunne det ikke bli noe mellom dere. Hvis han da føler like sterkt for deg som du for han, vil han nok gjøre noe med denne samboeren hvis det er "sånn passe" som du sier.

Du må også være forberedt på at han ikke har følelser for deg i det hele tatt også.

Jeg ville aldri klart å være sammen med noen som var utro. Jeg ville aldri klart å stole på mannen.

Gjest i samme båt
Skrevet

Kjenner meg igjen. Er i litt samme båt på en måte. Bortsett fra at jeg vet at vedkommende liker meg for godt... Har som deg valgt å ikke si noe. Jeg vet at denne personen ikke vil gå fra sin kjære, og heller ikke vil være utro. Ikke ønsker jeg å være den som splitter noen, eller den andre.

Så jeg holder igjen så godt jeg kan, av hensyn til alle parter...

En kan vel si at om han vet at du liker han, og gjengjelder det, så kan det og gi han det lille pufter han trenger for å gå, på en rederlig måte... Noen kan si at det er riktig å gjøre det. Jeg har selv valgt å ikke gi slike hint, men jeg vet at et forhold oss i mellom på mange måter vil være vanskelig, vet ikke om jeg er sterk nok til en slik kamp. Da er det heller ikke riktig å lokke noen den veien.

Har ingen kloke ord å komme med. Bare at jeg forstår hvordan du har det.

Skrevet

Hold deg unna så lenge han ikke er singel.

Skrevet
Jeg har gått rundt og vært forelsket i en i vennegjengen i snart to år. Vi ser hverandre nesten hver dag i jobbsammenheng da han er prosjektleder som samarbeider med min arbeidsplass.

Det er en rar tone mellom oss... jeg skal prøve å forklare så godt jeg kan. Jeg har som sagt vært veldig interessert i han lenge men har aldri vist han det. Jeg har nok til og med virket litt kald mot han i et forsøk på å få mine egne følelser til å dempe seg. (til ingen nytte). Men andre ganger har han nok lagt merke til at jeg har kikket på han osv.. Jeg har sett at han har kikket på meg i smug også. Her for en stund siden så la jeg tilfeldigvis at han hadde navnet mitt som passord på pc'n sin.. (søtt ikke sant) hehe.. Men vi er alltid profesjonelle og det har aldri vært noe mer enn flyktige blikk mellom oss.

Grunnen til at jeg ikke har gjort noe mer med følelsene min er at han har samboer. Jeg kommer heller ikke til å gjøre noe så lenge situasjonen er som den er. Men samtidig vet jeg at han og hans samboer ikke har det så bra.

Jeg vil absolutt ikke blande meg inn i noe, men jeg blir så frustrert av å ikke kunne si noe til han. Når jeg snakker med han om jobb så skriker det inni meg ; hallo! kan du ikke se at jeg er interessert!

Jeg ærlig talt ikke om han vet at jeg liker han på denne måten siden jeg forsøker å kvele følelsene ved å være litt kald og kort mot ham. (men noen ganger klarer jeg ikke å styre meg og flørter litt, den er han noen ganger med på, andre ganger rødmer han og begynner å stamme).

Jeg har hørt av andre at han er sammen med sin samboer fordi "det er greit nok".

Jeg vurderer seriøst å si noe til han, om ikke annet så for få luftet dette som har vært stengt inne så lenge. Jeg eksploderer nesten!

Ok. Slapp av, og begynn å opptre avslappet og varm mot ham. Da kan han føle seg tryggere rundt deg, og eventuelt ta initiativ til noe. Ikke ta initiativ til noe selv. Det er han som er i et forhold og må finne ut av dette.

Dersom du bare er naturlig og avslappet, har du ikke gjort noe "galt" hvis det ikke skulle skje noe.

I mellomtiden får vi håpe på mirakler. Tjo hei.

Gjest Gjest_meia_*
Skrevet

Så tafatte dere er :-) ! Hadde jeg vært deg, hadde jeg sagt til ham akkurat det jeg føler, men at du klarer å skjerpe deg hvis det er nyttesløst. Så kan han ta en stilling til om han vil ta en sjans på deg eller holde på det han har.

Det er likevel viktig, synes jeg, at du påpeker at du er villig til å glemme hele greia og aldri snakke om det mer dersom han ikke ønsker det. Jeg synes han har litt rett til å vite det, jeg...

Den som intet våger, intet vinner. Hva har du å tape på det? Jeg synes ikke man taper ansikt hvis man er oppriktig forelsket, det skjer alle. Men man taper ansikt hvis man spiller på en annens følelser. Da er man intet minrde enn lumpen.

Gjest den bedratte part
Skrevet

Om han har barn, hold deg langt unna!

Gjest Betty89
Skrevet

Hold deg borte! (Hvor mange ganger må man si det :gjeiper: )

Han har samboer, du trenger ikke gjøre det verre for dem!

Bare glem hele mannen!

Pluss; han virket som en idiot som har ditt navn som passord på pcen, og ikke samboern sitt navn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...