7v8 Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 I stedenfor å gi julegave til hverandre har jeg og ei venninne (vi er begge i slutten av 20-årene) blitt enige om at vi skal lage julekalender (gavekalender) til hverandre. Vi skal bruke ca 400 kr. Noen som har noen ideer til hva man kan kjøpe?
Fun Light Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Servietter, lite kubbelys, papirlommetørklær med trykk på (vet Jernia har slike blant annet), såpestykke, flaxlodd, sjokolade eller annet snop som ikke selges overalt; gjerne noe du finner på matbutikker med godt utvalg, neglefil, luktprøver på parfymer fra parfymerier, liten notatbok, tyggegummipakke, sokker med søtt motiv på.. Skal skrive inn hvis jeg kommer på mer!
Kaffekoppen Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Duftlys, ansiktsmaske (slike små som innholder nok til en gang), en dessert, invitasjon på gløggkveld e.l. hos deg, juletrepynt, krydder...
MissStiles Skrevet 28. oktober 2008 #4 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg skal også lage gavekalender til ei venninne.. Begynt å handle inn men bra med litt tips.
Gjest Gjest_nettepett_* Skrevet 28. oktober 2008 #5 Skrevet 28. oktober 2008 Til jul for et par år siden laget venninnen min gavekalender til meg. Til hver dag hadde hun laget et lite brev, som jeg måtte lese før jeg åpnet dagens gave. I brevet kunne det stå ting som omhandlet gaven, eller bare en liten setning som "Glad i deg vennen. Ha en fin dag". Kjempekoselig start på dagen! :rødme: Når det gjaldt gaver var det ting som sjokoladenisse, lys, hårspenner og strikker, et såpestykke, karameller og andre litt større ting feks en flaske vin. Hun hadde og en del personlige gaver, som feks et innrammet bilde av oss to, et dikt hun hadde skrevet og rammet inn + + Er den aller beste julegaven ever!!!!
mowgli Skrevet 28. oktober 2008 #6 Skrevet 28. oktober 2008 For en koselig idè!! Henger dere gaven på noe eller nummerer dere bare gavene?
MissStiles Skrevet 29. oktober 2008 #7 Skrevet 29. oktober 2008 Jeg tenkte at jeg skulle kjøpe poser til å ha gavene i og skrive nr på..
Drua Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Til jul for et par år siden laget venninnen min gavekalender til meg. Til hver dag hadde hun laget et lite brev, som jeg måtte lese før jeg åpnet dagens gave. I brevet kunne det stå ting som omhandlet gaven, eller bare en liten setning som "Glad i deg vennen. Ha en fin dag". Kjempekoselig start på dagen! :rødme: Når det gjaldt gaver var det ting som sjokoladenisse, lys, hårspenner og strikker, et såpestykke, karameller og andre litt større ting feks en flaske vin. Hun hadde og en del personlige gaver, som feks et innrammet bilde av oss to, et dikt hun hadde skrevet og rammet inn + + Er den aller beste julegaven ever!!!! Åh, så koselig. Tror jammen jeg skal gjøre noe sånt til bestevenninna mi, hun fortjener det så absolutt Hm... men hva skal jeg henge gavene/brevene på? Og hva skal jeg putte de små gavene i? Nå fikk jeg litt å tenke på.
7v8 Skrevet 7. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2008 Åh, så koselig. Tror jammen jeg skal gjøre noe sånt til bestevenninna mi, hun fortjener det så absolutt Hm... men hva skal jeg henge gavene/brevene på? Og hva skal jeg putte de små gavene i? Nå fikk jeg litt å tenke på. Du kan jo pakke de inn som vanlige gaver. Kanskje legge noe i esker, pakke inn i mye papir etc for at man ikke skal kunne se/kjenne hva som er pakket inn (sier hun som elsker å klemme på pakkene for å prøve å finne ut hva som er i dem ) Du kan jo lage selve kalenderen til henne også. De har mange billige på eks. Nille. Eller finne en fin grein som kan henges på veggen. Skru i en krok for hver dag. Pynt den med litt julepynt (eller la det være noen av gavene), knyt på en rød sløyfe. For øvrig takk for mange fine forslag til gaver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå