taliee Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg har gått tre måneder uten noe særlig jobb, og kjæresten min har sørget for at jeg har hatt mat og losji hele tiden, han klager ikke over at jeg er blakk, og lar meg bo gratis uten å betale den vanlige leia vi bruker å dele, han kjøper mat og gir meg de klærne jeg eventuelt ønsker meg. Jeg har følt meg helt forferdelig, siden han spanderer så mye på meg.. Men nå, ENDELIG, har jeg fått meg heltidsstilling, og vil gi noe tilbake. Vi har planlagt å forlove oss til jul/nyttår, og i denne sammenheng ønsker jeg å gi oss en liten ferietur, der vi kan kose oss og tenke bare på hverandre.. også for å kunne gi litt tilbake til han. Men jeg har endel utgifter pga tiden uten særlig jobb, så den ferieturen må være billig. Har sett på mye forskjellig, tenkte først på storby-ferie fra jan-mars engang, da vi må ta det da, fordi jeg vil til "syden" til sommeren, sånn at vi får spart opp litt.. men... er det noen plasser som er romantisk av storby ferier på vinteren? Vi er ikke typiske skimennesker, men mer shopping, romantisk, se og oppleve ting. Tenkte også tanken på storby ferie til sommeren/høst, og heller syden nå på vinteren (bytte om?).. Er det noen med anbefalninger? Kom gjerne med konkrete ting som er bra med denne plassen,og ca pris. Vi bor i Romsdal.. Jeg antar jeg ikke har mer penger enn rundt 4000 og legge ut for begge, alt ettersom hvor bra "alternativene" er.. Men ikke mye mer hvertfall:) Håper virkelig på svar! Har sotti heile søndagen å kikket nå, så trenger litt hjelp
taliee Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter #2 Skrevet 27. oktober 2008 Ingen......? Jeg trenger virkelig råd.
FoxyFish Skrevet 27. oktober 2008 #3 Skrevet 27. oktober 2008 Egypt pleier i allefall å være veldig rimelig rundt nyttårstider! Og da er det også VARMT dert Snorkling i rødehavet er jo en ganske spesiell og romantisk opplevelse. Pyramidene reiser tilbyr mange billige pakketurer
thapara Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 (endret) .. Endret 23. februar 2009 av thapara
FoxyFish Skrevet 27. oktober 2008 #5 Skrevet 27. oktober 2008 Du får en langhelg (fire netter på 3 el. 4* hotell) i Riga inkl fly fra Trondheim eller Oslo for 3500 (pluss lunsj, middag og shopping da). Har ikke vært der selv. Men et vennepar reiste dit på bryllupsferie, og var storfornøyde! Hele Baltikum har en tendens til å være SURT utenom sesongen - som er sommertid. Både Tallinn og Riga ligger for eksempel rett ved nordsjøen, og med mindre man er glad i sur vind er ikke dette å anbefale på vinterstid!
Gjest Gjest Skrevet 27. oktober 2008 #6 Skrevet 27. oktober 2008 Praha. Jeg reiste med min bedre halvdel, og likte meg kjempegodt. Dessuten får man mye for pengene.
thapara Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 (endret) .. Endret 23. februar 2009 av thapara
FoxyFish Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Jeg har vært i Tallinn i januar, og selv om det er vinter var det veldig fint. Ts sier de skal til syden i sommer, og er interesserte i shopping og romantikk på denne ferien, det får man selv om det er litt kjølig (bare å huske vinterkåpa!) Men om prisene er ca det samme ville jeg heller tatt sydenferien om vinteren.. Spesielt om dere er glade i at det er litt varmt rundt dere, for å reise til Egypt eller et annet varmt sted når det er vinter i Norge koster fort en del.. Jeg var i Tallinn i februar en gang, og det var iskald vind og rett og slett ubehagelig. Men det varierer jo sikkert. Likevel er det jo greit å slippe å måtte ta sjanser. Egypt har jeg flere ganger fått superbillig på vinteren - det er bare å søke litt det
Gjest Jentepusen Skrevet 29. oktober 2008 #9 Skrevet 29. oktober 2008 Henger meg på her jeg, laget akkurat et likt tema lengre oppe Egypt, men man kan vell ikke klare å få til en langhelg dit?
taliee Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. oktober 2008 Egypt høres deilig ut men hvor billig kan jeg forvente og finne tur dit da, på ca en uke? Når er det billigst? Takker for svar
Rampolina Skrevet 3. november 2008 #11 Skrevet 3. november 2008 Da må du nok bare sitte på gjerdet også hoppe på Og der har jeg sett turer til 2000-og no pr.pers for en uke. I tillegg er det jo veldig billig å leve der så man trenger vel ikke sltfor mye kroner i lommepenger. Utenom dette vil jeg anbefale Praha. Vi var der 4 netter før jul i fjor, fly tur/retur og bodde på 4-stjernes midt i byen. For dette betalte vi 4000,- Det finnes MASSE billigere boalternativer. Skal du sharter må du vente også hoppe på, skal du storby kan det være lurt å hvertfall bestille flybillettene. Vi oppdaget at de ble dyrere jo nærmere datoen vi kom. Lykke til:) Ellers anbefaler jeg også en helg i Oslo (vi gjorde det forrige mnd). Var på show på Latter, spiste på Fridays og overnattet på Scandic KNA. 1000,- for overnatting, bilettene kostet oss 600,- og 800,- for hele kvelden på Fridays. Så trenger du ikke blakke deg heeeelt rett før årets tøffeste måneder sånn økonomisk sett;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå