Kyllingwok Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Hei! Mandag for to uker siden (i morgen) kjøpte jeg et par sko. Jeg har vurdert å bytte de/levere de tilbake for de lukter så vondt. De lukter så ille at jeg ikke har orka ha de på meg på skolen eller jobben, ikke engang for å gå på butikken. Jeg orker ikke ha de i gangen faktisk, så de står nå i boden. Det jeg lurer på er om det er for sent å bytte de eller få pengene tilbake, da jeg av diverse grunner ikke har hatt anledning til å gjøre det før i morgen... noen som vet?
Glynis Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 Hvis det bare er du som reagerer på lukten og du bytter de på bakgrunn av det så har du vel ikke krav på å bytte de, men det er mulig det går hvis du har kjøpt de hos noen med god byttegaranti. Hvis de lukter så vondt at det er helt klart at det ikke er meningen de skal lukte slik så er det noe annet, da er det vel mer reklamasjon på 'ødelagt' vare.
Kyllingwok Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. oktober 2008 Hvis det bare er du som reagerer på lukten og du bytter de på bakgrunn av det så har du vel ikke krav på å bytte de, men det er mulig det går hvis du har kjøpt de hos noen med god byttegaranti. Hvis de lukter så vondt at det er helt klart at det ikke er meningen de skal lukte slik så er det noe annet, da er det vel mer reklamasjon på 'ødelagt' vare. Det kan ikke være meningen at de skal lukte sånn, når hele leiligheten lukter sånn etter at skoene har stått i gangen Kjøpte de på den ene skobutikken på Oslo City, husker ikke helt hva den heter... aner ikke åssen byttegaranti de har. Men er det ikke noe som heter åpent kjøp i 14 dager?
Glynis Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Det med angrerett i 14 dager gjelder hvis du ikke har handlet ved fast utsalgssted, altså for eksempel postordre.
Gjest misa Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Man har verken krav på å få byttet en vare eller få pengene igjen. Dette er kun en ekstra service som mange butikker tilbyr i dag. Skoene dine skal åpenbart ikke lukte så fælt at de ikke kan stå i gangen. Ta med sko og kvittering til butikken, de hjelper deg sikkert. -misa
Kyllingwok Skrevet 26. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2008 Ja det er jo verdt et forsøk ihvertfall
Glitnir Skrevet 27. oktober 2008 #7 Skrevet 27. oktober 2008 Angrerett har du jo ikke, med mindre butikken har gitt deg denne retten utover det de har plikt til etter loven. Og da uansett ikke om de er brukt. Men reklamasjonsrett har du jo selvsagt. Ta med deg kvitteringen og klag, for dette høres jo ikke helt normalt ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå