Gjest Gjest_mille_* Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 i dag fikk vi en liten guttepus,jeg har en jente pus som er litt gammlere enn ny katta.jeg har oen spørsmål. han har veldig lange negler, kan / skal jeg klippe de? når kan de begynne å være ute? er det vanskelig å få ei litt gammlere ho katt til å bli venn med en ung hanne. ang. kastrering, "trenger" jeg å kastrere hannen? skal ho katta ha et kull først? håper noen kan svare
Micha Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 hei:) veldig mange tror katten sin har lange negler, men så lenge han ikke går feil pga. neglene eller at neglene vokser innover i poten, er det neppe noe galt. han kan begynne å være ute når han er ferdig kastrert og er minst 7 mnd.er gammel. ettersom det virker som om de er ca.like gamle, skal det nok ikke så mye til før de blir venner;) bare vær sammen med dem de første gangene, og pass på at alt går bra;) du MÅ ikke kastrer katten din, men det er det beste for ALLe parter. både for katten din, han slipper å sloss så mye, og du slipper å ha et hjem som stinker av kattepiss også slipper vi at det blir så utrolig mange flere hjemmeløse dyr her i landet. hunnkatten trenger IKKe et kull før hun kastreres! det er en gammel myte basert på menneskers lyst. kastrer begge kattene dine du;) så slipper vi flere hjemmeløse katter. hunnkattene kan kastreres fra 5-6 mnd.ers alder. ikke slipp henne ut før hun er kastrert, da slipper du "uhelds-kull" og at hun blir gravid i alt for ung alder, da risikerer du at hun dør;) håper svarene mine hjelp deg! mvh Vilde
Gjest ts Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 tusen takk for svarene. han er på bade nå å mjauer..han har fått gått litt i huset, men gjemmer seg bare under sofaen..tar det lang tid før den slutter å mjaue? ja skal kastrere begge kattene , tok de to pusene sammen isted men hokatta fræste og slikt så slapp den ut.men det går nok snart over koselig med pus ) takk for svarene
Gjest Sisu Skrevet 27. oktober 2008 #4 Skrevet 27. oktober 2008 Til TS. Ang. kastrering; anbefaler deg (og alle andre med ukastrerte katter) å ta en titt på denne linken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå