Solstrålen Skrevet 12. juni 2003 #1 Skrevet 12. juni 2003 Jeg skal holde tale.. Tror jeg.. Jeg får ikke helt bestemt meg! Synes det hele er utrolig vanskelig!! HVA SKAL JEG SKRIVE????????? Delen som er rettet til min høyt elskede er grei, den er ikke noe problem.. Men resten? Det å takke svigerforeldrene mine er UAKTUELT! De (les :Svigermor) har ikke tatt meg godt imot! I hennes øyne er jeg ikke god nok, og har gjort dette klart flere ganger.. Har liksom ikke lyst å stå der på bryllupsdagen og lyge så det renner av meg heller.... Kan jeg holde en tale rettet til BARE min kjære? Har lurt på om jeg skal ta med min mor i talen og si at jeg er kjempeglad i henne og takk for alt hun har gjort for meg oppigjennom.. Og en takk til forloveren min, for godt vennskap i mange år og for all hjelpen hun har gitt meg under planleggingen... Blir det teit? Blir det for åpenlyst at jeg ikke sier noe til svigers? Alle vet jo hvordan hun er mot meg! Fortvilelsen er til å ta og føle på her Noen lure tips og gode råd??
stardust Skrevet 12. juni 2003 #2 Skrevet 12. juni 2003 Jeg synes du skal takke din mor og din forlover, og si noen gode ord til dem. Kan du ikke så si nevne hele hans familie og at du håper dere får sjangsen til å bli enda bedre kjent i tiden som kommer...? Kan ikke være lett det der å ikke bli godt mottatt!!! Vet ikke om det er noen trøst, men Mamma ble ikke godtatt av Farmor da mine foreldre giftet seg, og i dag så har Farmor innsett for lenge siden at Mamma er det beste som kunne ha hendt Pappa... Men jeg vet jo ingenting om DERES situasjon, egentlig. Lykke til uansett!!! :D
Amica Skrevet 12. juni 2003 #3 Skrevet 12. juni 2003 Jeg takket svigers for det de hadde betydd for mannen min, det positive de hadde gitt ham og som har gjort ham til den flotte personen jeg giftet meg med. Funket bra det! (Jeg liker dem ikke litt en gang, og på denne måten slapp jeg løgn...)
Augustbrud02 Skrevet 13. juni 2003 #4 Skrevet 13. juni 2003 Synes du har fått gode råd her allerede. Jeg synes du bør si noen ord til moren din og takke henne for oppveksten og for støtten. Naturlig er det også å si noen ord til forloveren din. Når det gjelder svigerfamilien skjønner jeg at dette er vanskelig. Jeg sa noen ord til dem, men så har jeg også blitt tatt veldig godt i mot i familien. Men som sagt synes jeg du fikk gode råd over her, og å si noe sånt som at du håper dere blir bedre kjent synes jeg var lurt. En god ide er også å takke dem for at de har oppdratt mannen din og vært med på å gjøre ham til det mennesket han er...
Solstrålen Skrevet 13. juni 2003 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2003 Takk for råd! Jeg er ikke sikker på hvordan jeg kommer til å gjøre det.. Skal nevne det for min kjære.. se hva han sier om saken.. Vi har igrunnen ikke så mye kontakt med foreldrene hans, selvom vi bor 5 min unna.. De har ikke vært på besøk hos oss de 2 årene vi har bodd her, og han (min kjære) synes ikke det er så stas å være der heller.. Er liksom ALLTID noe som er galt! Jeg får ta å høre hva han synes!
Gjest Anonymous Skrevet 14. juni 2003 #6 Skrevet 14. juni 2003 Det kan jo gjøres slik at du takker for de "på din side", og han takker for de på "hans side". Det er jo det som gjøres i forhold til forlovere, og da kan det vel gjøres på familiesiden også? Dersom begge bare sier noe om "sine" blir det "jevnt" fordelt, og ingen blir nevnt flere ganger enn andre. Jeg synes ikke din svigermor fortjener å bli nevnt av deg, slik hun har vært -og det er noe hun kan takke seg selv for. Dette er din og din kommende manns dag, og da er det ikke du som skal tenke på andre. Det er de andre som skal prøve å gjøre dagen best for deg. Selv har jeg det problemet at jeg gjerne vil takke mor og far for alt de har gjort for meg. Problemet her er også i forhold til hans mor. Jeg er godtatt, og alt er greit mellom oss. Men min samboer og hans mor har et litt vanskelig forhold. Han mener at alt det han har og har oppnådd har han seg selv å takke for, og hans mor skal ikke ta æren for det...som hun noen ganger har prøvd å gjøre! Jeg får se om jeg får ham til å si noen ord om henne. Håper det ordner seg for dere, og lykke til med bryllupet!!!!!!! Hilsen fra en natteravn.
Gjest Tex Skrevet 14. juni 2003 #7 Skrevet 14. juni 2003 Kan jeg holde en tale rettet til BARE min kjære? Helt klart!!!! Hvis det er det du helst vil, synes jeg det er det du skal gjøre.......
glaciera Skrevet 14. juni 2003 #8 Skrevet 14. juni 2003 Dersom du klarer det synes jeg du skal si noe pent til/om de. Det trenger jo ikke være noe veldig personlig. De må jo åpenbart ha gjort et eller annet riktig siden de har en sønn som er verdt å gifte seg med! De fleste mødre lar seg smigre når man roser barna deres. Ettersom du gifter deg inn i denne familien tror jeg du gjør lurt i å gå inn for å legge fortiden bak deg mht hvordan de har tatt deg imot. Du har kommet for å bli. Hvis du viser storsinn, overbærenhet og strekker ut en velment hånd blir det mer og mer vanskelig for dem å se ned på deg. Jeg tror du har alt å vinne på å vise deg større enn dem, uten at du setter nesa i sky. Bryllupet ditt er ikke tidspunktet for å holde på gammelt gruff eller "demonstrere". Hvis du fortsetter å være skuffet og bitter vil du gjøre framtiden vanskelig for deg selv, for disse folka må du uansett leve med nå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå