Gå til innhold

Sex og kvinner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har vært singel i mange mange år etter et VELDIG langt forhold. .. uten å egentlig hatt sex i noen særlig grad før det siste året. Jeg har aldri levd særlig utsvevende.

Men det siste året har jeg hatt sex med rundt 5 stykker. De fleste av dem utenom 1 var ikke engang fullt ut samleie.

Jeg har en del gamle venner online, som jeg merker dømmer meg litt for mitt utsvevenhet i det siste.. Mens venner i virkeligheten mener jeg ikke har noe å skamme meg over.

Jeg blir så usikker på om jeg gjør noe skikkelig galt her. For jeg liker jo sex.. og synes det er deilig med den nærkontakten igjen.. Men på samme tid vil jeg jo ikke gjøre noe som på lang sikt kan gi meg dårlig samvittighet. Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre dette igjen, men nå gnager det litt dårlig samvittighet for de 5 jeg allerede har vært borte på.

Synes dette er litt kinkig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foerst og fremst maa du ikke doemme deg selv utfra hva andre mennesker maatte mene.

Du maa selv bestemme hva sex betyr for deg. Er det viktig for deg aa ha sex med en du er sammen med, eller liker du aa ha sex for din egen nytelses skyld (uavhengig av om du er i et forhold eller ikke)?

Du maa bestemme deg for hvor du skal legge grensen ved hvem du har sex med. Tilfeldige personer du treffer i fylla, en bekjent du har en god kjemi med, eller kun en du er i serioest forhold med, osv?

Det er heller ingen vits i aa angre paa noe du allerede har gjort, for gjort er gjort og spist er spist, du kan ikke endre paa det. Det eneste du kan gjoere er aa sette grenser for deg selv i fremtiden som du er komfortabel med selv.

Skrevet

Hæ?! 5 på et år er da ikke mange når man er singel! I de periodene jeg har vært singel, så har jeg hatt meg en gang hver sjette uke omtrent - og det er jammen lite når man er kåt!

Skrevet
Hæ?! 5 på et år er da ikke mange når man er singel! I de periodene jeg har vært singel, så har jeg hatt meg en gang hver sjette uke omtrent - og det er jammen lite når man er kåt!

Enig! Og jeg har hatt meg med 6 siden i sommer. Kjenner også litt på skammen, men så var det den lysten da.

Men for min del må jeg bli flinkere til å sette grenser, tror jeg rett og slett må finne meg en pulevenn frem til Mannen i mitt liv dukker opp. Bedre det enn tilfeldige i fylla.

Skrevet (endret)

hvorfor føler dere skam?

Jeg er singel, og har sex med akkurat hvem jeg vil, når jeg vil og hvor ofte jeg vil (det sier ingenting om hvor ofte eller sjelden jeg har sex, bare så det er sagt). Om det betyr at jeg har sex med flere menn i løpet av året, så betyr det det. Det er ingen andre som har noe med, og det er overhode ikke sikkert at jeg lar noen vite om det engang. ;) Ikke alt man trenger å dele, ikke fordi jeg skammer meg over det, men fordi jeg ikke helt skjønner hva andre har med det å gjøre.

Dersom DU selv, uten inntrykk fra andre, synes den sexen du har hatt har blitt feil for deg, så finn ut hvorfor den har blitt feil og hva du kan gjøre for å unngå at du gjør det igjen.

Dersom DU selv, uten inntrykk fra andre, synes du har kost deg og tatt det for det det har vært, så synes jeg du skal gi en lang beng i hva andre mennesker skulle finne på å mene om det og ikke. La være å fortelle det til de som absolutt er nødt til å mene noe om alt og alle til enhver tid, så slipper du lett unna andre som dømmer deg.

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner den skam-delen, eller hvorfor kvinner er lette på tråden dersom de ligger med flere, uten at det er ett ønske om langvarig kjærlighet som ligger bak. For meg er det så enkelt at dersom man er to single, voksne mennesker som har lyst på hverandre, så gjør man det begge vil!

Det har ikke noe med at man er lett på tråden, for man ligger jo likevel ikke med hvem som helst! Definitivt ikke. At man er lett å få til sengs av en man selv har lyst på, so what? Hvorfor spille spill eller leve etter andres regler?

Har selv hatt sex med en mann jeg i etterkant har blitt "advart" mot, fordi han er en type som reiser og treffer mange, fordi han er singel og koser seg som han vil, derfor blir jeg som kvinne advart mot ham....

Jeg hadde altså likevel sex med ham (før jeg hørte advarselen, men jeg kunne da tippet på at de kom, jeg er ikke blind og så jo han var en flørt), hvorfor? Fordi jeg tente på ham og han tente på meg!

Også vet jeg at hadde noen fått vite om det, så hadde det vært meg som var lett... men ærlig talt, jeg visste godt at jeg hadde lyst på ham lenge før han tok steget og fortalte hva han ville! Er det nå så sikkert at det var JEG som var lett, og ikke ham?

Men fordi jeg er kvinne, skal jeg visst fungere annerledes. Det gjør jeg ikke! Og jeg har faktisk respekt for kvinner som vet hva de vil, og ikke bryr seg om disse reglene vi kvinner visstnok skal følge. Skam synes jeg ikke har noe å gjøre med dette, skammen blir skapt av fordømmelse, og fordømmelse kun basert på at man ikke er slik selv... synes jeg er noe stort vås.

Endret av aline
Skrevet

Godt å lese aline! :klem: Jeg er egentlig enig med deg. De jeg har nedlagt har nettopp vært menn som jeg har likt utrolig godt der og da, og som jeg har lagt an på eller motsatt. Så du har rett, det skjer ikke med hvem som helst!

:)

Skrevet

takk for gode svar!

godt å se at det ikke er så ille som jeg først trodde. Og den eneste grunnen til at jeg angrer er fordi andre mener at det er feil og at jeg kommr til å få varige psykiske men av det. Kun derfor. Selv hadde jeg ikke noe problem med dette først.

Skrevet
takk for gode svar!

godt å se at det ikke er så ille som jeg først trodde. Og den eneste grunnen til at jeg angrer er fordi andre mener at det er feil og at jeg kommr til å få varige psykiske men av det. Kun derfor. Selv hadde jeg ikke noe problem med dette først.

Jeg tror ikke det å ha sex med noen mannfolk gir en varige psykiske mèn, å få beskjed om at man vil få det og at det man gjør er feil derimot, KAN gi grunnlag for utrygghet og deretter psyke, kanskje.

Ikke hør på andre, deres regler gjelder for dem, dine regler gjelder for deg.

Vær bevisst på hva du gjør ja, og vit at du synes det du gjør er ok og gir deg noe du ønsker, men hva som gir akkurat deg noe akkurat nå, er det faktisk du selv som vet best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...