Gå til innhold

Bryllupskake

Fremhevede innlegg

Gjest Kakemons
Skrevet

Hei

Vi vil ikke ha den typiske marsipanbryllupskaken.

Er det noen som har forslag, og gjerne bilder av kaker?

Har tidligere sett en kake med nøttebunn, vaniljekrem og masse freshe frukter, men klarer dessverre ikke finne igjen bilde av denne.

De som skal lage kaken er veldig profesjonelle og kan fikse så og si hva vi måtte ønske, men da må jeg finne en kake først..

Noen som har forslag til kaker og gjerne bilder?

Videoannonse
Annonse
Gjest Kakemons igjen
Skrevet

En liten tilleggsinfo:

Vi kommer til å være ca 25 personer, så det er ikke snakk om kake med mange etasjer. Det holder vel med en, evt to..

Skrevet

Jeg vil heller ikke ha noen stor kake, går for sjokoladefontene, en diger en som leies ut.

Men fant denne siden, her er iallefall masse ideer til pynting, og man kan jo ha enten en stor eller to små....

http://www.gamman.se/Galleri.asp?cat=9

Skrevet

Vi skal også være i underkant av 30 personer og vil heller ikke ha marsipankake.

Bør man ha 2 etg når man er ca 30 pers?

Jeg har sett noen sjokolademoussekaker som ser helt fantastiske ut nam!

Det er jo utrolig delikat med hvit sjokolademoussekake med frisk frukt og nøttebunn i et bryllup :).

Mulig vi ender opp med det :).

Skrevet
:vinke: Tror du kan finne masse her :smilorange: Vi tenker i samme gate som deg, å vil ha noe annet enn den tradisjonelle marsipankaka :nigo:
Skrevet (endret)

Her er bryllupskaka fra vårt bryllup.

Sjokolademoussekake med browniesbunn.

post-2492-1225051587_thumb.jpg

post-2492-1225051575_thumb.jpg

Endret av Veslejenta
Skrevet

Mmmm DEN så bra god ut veslejenta. :)

Muligheter for oppskrift eller? :sjenert:

Skrevet
Mmmm DEN så bra god ut veslejenta. :)

Muligheter for oppskrift eller? :sjenert:

Den ble bakt av Dorthe hos Wessels fristelser, så jeg har dessverre ingen oppskrift.

Skrevet

For en utrolig fin bryllupskake!!! :wow: Synes at de vanlige marsipankakene ser litt triste og anemiske ut, kaken din var det helt motsatte! Synd du ikke har oppskrift.

Skrevet

Hvor mye betalte dere for den kaken, og hvor mange personer var det til? Jeg har veldig lyst å bestille fra henne, har sendt mail angående pris osv, men ikke fått no svar enda :)

Skrevet
Hvor mye betalte dere for den kaken, og hvor mange personer var det til? Jeg har veldig lyst å bestille fra henne, har sendt mail angående pris osv, men ikke fått no svar enda :)

Kaken er for 60 personer, og vi betalte 1800 kroner.

Skrevet

Vi ville heller ikke ha marsipankake. Hadde 45 gjester og valgte posjonskaker fra Chocolat. Det ble faktisk 6 etasjer siden porsjonskaker tar mer plass. Porsjonskaker (små runde, pyntede, mousse-kaker) selges hos de fleste bakerier nå og koster +/- 50 kr stk. Stativ betalte vi ingenting for å låne, kun depositum.

(selve stativet var av stål og ikke så pent, men jeg kjøpte rispapir og dekket hver plate med det. )

Ble utrolig flott og litt annerledes.

Skrevet
Kaken er for 60 personer, og vi betalte 1800 kroner.

Takk for svar! Det syns jeg absolutt ikke var en ille pris i det hele tatt, i forhold til bakeriene jeg har sjekket. Vi blir ca 40 stykker så dette høres lovende ut! Så lenge hun er interessert i å lage kaken vår da :P

Skrevet

Vi hadde en vanlig kake på 2 etasjer :) Men det smakte godt!

Skrevet

vi hadde en marsipankake med sjokoladetrekk over, pyntet med dypt røde marsipanroser.

Kaken bestod av sukkerbunn, et lag med bringebærkrem, og et lag med sjokolademousse. (hadde egentlig lyst på nøttebunn til den nederste bunnen, men fordi mange har nøtteallergi droppet vi det)

Den var kjempegod :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...