Gjest Kakemons Skrevet 26. oktober 2008 #1 Skrevet 26. oktober 2008 Hei Vi vil ikke ha den typiske marsipanbryllupskaken. Er det noen som har forslag, og gjerne bilder av kaker? Har tidligere sett en kake med nøttebunn, vaniljekrem og masse freshe frukter, men klarer dessverre ikke finne igjen bilde av denne. De som skal lage kaken er veldig profesjonelle og kan fikse så og si hva vi måtte ønske, men da må jeg finne en kake først.. Noen som har forslag til kaker og gjerne bilder?
Gjest Kakemons igjen Skrevet 26. oktober 2008 #2 Skrevet 26. oktober 2008 En liten tilleggsinfo: Vi kommer til å være ca 25 personer, så det er ikke snakk om kake med mange etasjer. Det holder vel med en, evt to..
latte Skrevet 26. oktober 2008 #3 Skrevet 26. oktober 2008 Jeg vil heller ikke ha noen stor kake, går for sjokoladefontene, en diger en som leies ut. Men fant denne siden, her er iallefall masse ideer til pynting, og man kan jo ha enten en stor eller to små.... http://www.gamman.se/Galleri.asp?cat=9
Lille Rosa Skrevet 26. oktober 2008 #4 Skrevet 26. oktober 2008 Vi skal også være i underkant av 30 personer og vil heller ikke ha marsipankake. Bør man ha 2 etg når man er ca 30 pers? Jeg har sett noen sjokolademoussekaker som ser helt fantastiske ut nam! Det er jo utrolig delikat med hvit sjokolademoussekake med frisk frukt og nøttebunn i et bryllup . Mulig vi ender opp med det .
Spatula Skrevet 26. oktober 2008 #5 Skrevet 26. oktober 2008 Tror du kan finne masse her Vi tenker i samme gate som deg, å vil ha noe annet enn den tradisjonelle marsipankaka
Veslejenta Skrevet 26. oktober 2008 #6 Skrevet 26. oktober 2008 (endret) Her er bryllupskaka fra vårt bryllup. Sjokolademoussekake med browniesbunn. Endret 26. oktober 2008 av Veslejenta
Kanutten Skrevet 26. oktober 2008 #7 Skrevet 26. oktober 2008 Her er bryllupskaka fra vårt bryllup. Sjokolademoussekake med browniesbunn. Mmmm DEN så bra god ut veslejenta. Muligheter for oppskrift eller?
Veslejenta Skrevet 28. oktober 2008 #8 Skrevet 28. oktober 2008 Mmmm DEN så bra god ut veslejenta. Muligheter for oppskrift eller? Den ble bakt av Dorthe hos Wessels fristelser, så jeg har dessverre ingen oppskrift.
Coriander Skrevet 28. oktober 2008 #9 Skrevet 28. oktober 2008 Her er bryllupskaka fra vårt bryllup. Sjokolademoussekake med browniesbunn. For en utrolig fin bryllupskake!!! Synes at de vanlige marsipankakene ser litt triste og anemiske ut, kaken din var det helt motsatte! Synd du ikke har oppskrift.
illafanten Skrevet 28. oktober 2008 #10 Skrevet 28. oktober 2008 Her er bryllupskaka fra vårt bryllup. Sjokolademoussekake med browniesbunn. Hvor mye betalte dere for den kaken, og hvor mange personer var det til? Jeg har veldig lyst å bestille fra henne, har sendt mail angående pris osv, men ikke fått no svar enda
Veslejenta Skrevet 29. oktober 2008 #11 Skrevet 29. oktober 2008 Hvor mye betalte dere for den kaken, og hvor mange personer var det til? Jeg har veldig lyst å bestille fra henne, har sendt mail angående pris osv, men ikke fått no svar enda Kaken er for 60 personer, og vi betalte 1800 kroner.
tingeling Skrevet 29. oktober 2008 #12 Skrevet 29. oktober 2008 Vi ville heller ikke ha marsipankake. Hadde 45 gjester og valgte posjonskaker fra Chocolat. Det ble faktisk 6 etasjer siden porsjonskaker tar mer plass. Porsjonskaker (små runde, pyntede, mousse-kaker) selges hos de fleste bakerier nå og koster +/- 50 kr stk. Stativ betalte vi ingenting for å låne, kun depositum. (selve stativet var av stål og ikke så pent, men jeg kjøpte rispapir og dekket hver plate med det. ) Ble utrolig flott og litt annerledes.
illafanten Skrevet 29. oktober 2008 #13 Skrevet 29. oktober 2008 Kaken er for 60 personer, og vi betalte 1800 kroner. Takk for svar! Det syns jeg absolutt ikke var en ille pris i det hele tatt, i forhold til bakeriene jeg har sjekket. Vi blir ca 40 stykker så dette høres lovende ut! Så lenge hun er interessert i å lage kaken vår da
Gjest LindaKristin Skrevet 30. oktober 2008 #14 Skrevet 30. oktober 2008 Hei! Vi skal ha tre små etasjer av firkanter som blir mindre og mindre:) Vi vilheller ikke ha marsipan...tenker på noe a la dette:) Litt dårlig bilde,fordet viser nesten bare en etasje..men se for dere 3 http://galleries.weddingchannel.com/odb/th...amp;pageindex=2 Bare uten alt det brune,og med noen blomster i"våres" farger:)
Nadir Skrevet 30. oktober 2008 #15 Skrevet 30. oktober 2008 Vi hadde en vanlig kake på 2 etasjer Men det smakte godt!
Leanne Skrevet 1. november 2008 #16 Skrevet 1. november 2008 vi hadde en marsipankake med sjokoladetrekk over, pyntet med dypt røde marsipanroser. Kaken bestod av sukkerbunn, et lag med bringebærkrem, og et lag med sjokolademousse. (hadde egentlig lyst på nøttebunn til den nederste bunnen, men fordi mange har nøtteallergi droppet vi det) Den var kjempegod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå